GRÀCIES!!

BOTIGA ONLINE
elmagatzem.blogspot.com
LLibres d'ocasió a 1, 3, 6, 9 i 12 €

divendres, 18 de novembre del 2011

Fragment Parcial 013


El Fragment Parcial canvia d'objectiu, si fins ara s'havien d'endevinar pintures partint d'un fragment del quadre, en aquesta segona versió és tracta de descobrir edificis emblemàtics a partir d'un detall (més o menys gran) de la seva arquitectura. Espero que us agradi!.


QUIN EDIFICI ÉS?


Malgrat diguin que els preus immobiliaris han baixat bastant amb la crisi, a mi em sembla que ha baixat bastant més el nostre poder adquisitiu. Almenys és el que jo he comprovat, ara que m'he volgut comprar unes quantes "segones residències" i no he pogut.

A l'hora de pagar-les només n'he tingut prou per a una habitació (i de vegades, ni això) de cadascuna d'elles. De totes maneres us les ensenyo igual perquè n'hi ha de molt maques.

No sé si us costarà gaire descobrir a quin edifici pertanyen, però ja sabeu que sempre em podeu demanar alguna pista si trobeu que "és difícil". ;-)


TROBAREU LA SOLUCIÓ ALS COMENTARIS. FELICITATS A " Assumpta "
TAMBÉ PODEU VEURE LA RESPOSTA CORRECTA SI PREMEU AQUÍ

8 comentaris:

Assumpta ha dit...

Ostres! Tens bon gust a l'hora de triar segones residències ;-)
No la reconec (al menys de moment) però és molt maca! :-))

Assumpta ha dit...

És Santes Creus, Mac?

No ho tinc molt, molt clar, però... Vols comprar Santes Creus? ;-))

Assumpta ha dit...

Definitiu, és POBLET, tal com es pot comprovar a la foto que he tret de la seva web, dins la pestanya Turisme.

I, si no m'equivoco, és la Sala dormitori dels Monjos, que s'assembla molt a la de Santes Creus (en ser ambdós cistercencs seguien una mateixa arquitectura) :-)

M'agrada Googlejar!! :-))

Elfreelang ha dit...

Doncs serà el que diu l'Assumpta!

Carme Rosanas ha dit...

Si l'Assumpta ha googlejat... ja ho dono per bo!

Assumpta ha dit...

Googlejar és molt divertit, jo ho recomano a tothom, és com llegir una novel·la d'investigació, però nosaltres mateixos som els detectius! :-)

- Primera pista: Fins a la data d'avui, tots els fragments que ha posat en Mac eren de quadres de pintors catalans, per tant he pensat que l'arquitectura també seria catalana.

- Segona pista: La foto, els arcs de les finestres eren romànics. Un romànic evolucionat, això sí, perquè hi havia molta llum i els finestrals no eren pas petits, de la imatge en general m'ha semblat que ja començava la transició al gòtic, però la forma de les finestres era totalment romànica.

- Comença la cerca: Poso a Google "romànic català", clico la pestanya "imatges" i començo a mirar.

- Trobo moltes imatges de Santes Creus que em recorden la de la foto però no són la mateixa...
Dubte: Serà una altre sala de Santes Creus?

- Deducció: Si s'assembla a Santes Creus, però no ho és... pot ser Poblet.

- Segon pas de la cerca: Busco a Google directament "Poblet", entro a la web del monestir i començo a mirar imatges fins que la trobo.

:-))

McAbeu ha dit...

Hi ha dues maneres d'encertar un enigma com aquest, la primera és conèixer la resposta directament perquè reconeixem l'indret de la fotografia i l'altre és seguir els passos que l'ASSUMPTA explica en el magnífic comentari d'aquí dalt.
Tots dos mètodes porten al mateix lloc però no esteu d'acord que, com diu ella i jo confirmo, el segon és molt més divertit? :-))
Jo n'estic convençut però no em feu gaire cas que jo sóc un "malalt" dels enigmes.
I diria que l'ASSUMPTA també i això li ha servit per emportar-se el rètol vermell d'avui. Felicitats!!

Assumpta ha dit...

Siiiiiii :-))

Feu-nos cas i aprengueu a practicar el "Googling", manté la ment desperta i és un exercici fascinant :-)

Per cert, he de dir que ahir em vaig saltar un pas en l'explicació de com ho havia trobat... després em vaig adonar però ja havia esborrat i escrit tantes vegades que em va fer vergonya tornar-ho a tocar... Faltava un dels passos :-)

Ara ho poso bé (creuo els dits, hehe)

- Primera pista: Fins a la data d'avui, tots els fragments que ha posat en Mac eren de quadres de pintors catalans, per tant he pensat que l'arquitectura també seria catalana.

- Segona pista: La foto, els arcs de les finestres eren romànics. Un romànic evolucionat, això sí, perquè hi havia molta llum i els finestrals no eren pas petits, de la imatge en general m'ha semblat que ja començava la transició al gòtic, però la forma de les finestres era totalment romànica.

- Comença la cerca: Poso a Google "romànic català", clico la pestanya "imatges" i començo a mirar.

- Hi ha molta cosa, he d'afinar la cerca. Torno a mirar la foto i veig que és una "sala" (no és ni un campanar, ni un claustre...)

- Segon pas a la cerca: Poso a Google "romànic català" i "sala" (no tot junt entre cometes que sinó buscaria la frase "romànic català sala" i no és això el que busco)


- Trobo moltes imatges de Santes Creus que em recorden la de la foto però no són la mateixa...
Dubte: Serà una altre sala de Santes Creus?

- Deducció: Si s'assembla a Santes Creus, però no ho és... pot ser Poblet.

- Tercer pas de la cerca: Busco a Google directament "Poblet", entro a la web del monestir i començo a mirar imatges fins que la trobo.


:-))

Publica un comentari a l'entrada