GRÀCIES!!

BOTIGA ONLINE
elmagatzem.blogspot.com
LLibres d'ocasió a 1, 3, 6, 9 i 12 €

diumenge, 20 de novembre del 2011

Enigmes de la vida (21) - VISIÓ DE FUTUR

Es pot preveure el futur?
Podem controlar el que ens ha de passar?

Ja us dic jo que no. Fins i tot els que tenen (els que tenim) un vida monòtona, en el sentit de que cada dia seguim la mateixa rutina quotidiana ens trobem, un dia o un altre, amb coses que no ens esperàvem i que ens afecten directament.

Avui és 20 de novembre de 2011 i fa just 10 mesos vaig escriure un post que vaig deixar programat com una CARTA AL FUTUR seguint la crida d'aquest nou blog (al gener era nou) que ens demana que escrivim unes “prediccions” i les deixem guardades perquè sigui el futur qui les desmenteixi... o no. En aquell post, jo "vaticinava" el que passaria en aquests deu mesos en camps com la política, l'economia, l'esport i la Catosfera. Quan el llegiu, veureu que hi encerto algunes coses i que en fallo moltes més però això és ben normal; el que a mi m'ha deixat tocat, quan l'he rellegit, són les coses que aleshores no podia ni preveure que em passarien durant aquest any. 

Em direu que això també és ben normal i teniu tota la raó. Així que millor no pensar-hi més i a continuació us copio l'apunt en qüestió (que avui surt publicat al blog Cartes al Futur):


Què ha passat en aquests deu mesos?.
No ho sé, però es tracta d'imaginar-ho així que som-hi!

En política s'hauran fet les eleccions municipals però al meu poble manaran els mateixos, CiU a Vila-seca està massa consolidada per a que ningú li pugui fer ombra. L'únic dubte és si l'alcalde fins aquell moment, que va ser cap de llista al Parlament per la demarcació de Tarragona, ho haurà deixat en favor d'un dels seus regidors. Crec que en el moment d'escriure això ni els interessats saben si es farà, però és una possibilitat força probable que ja veure'm si passa.
En quant a la Generalitat, encara no fa un any que el nou Govern va prendre possessió i malgrat que no dubto que hi ha posat ganes, Espanya continua sent l'Espanya de sempre i a més la crisi econòmica no permet gaires alegries, per tant encara no tenim concert econòmic (ni pacte fiscal). Aquesta última afirmació ha estat fàcil, la següent també ho serà: Els polítics continuen dient que és necessari que anem tots junts per tirar endavant Catalunya però ells continuen barallant-se per motius partidistes.

En economia, la cosa continua malament. A primers d'any es parla de que els treballadors d'una fàbrica de cotxes han acceptat congelar-se el sou per aquest any i així donar més facilitats per permetre la fabricació d'un nou model. Jo sóc autònom i treballo en un comerç, els últims tres anys el meu “sou” no només s'ha congelat sinó que ha baixat una mica cada any. No espero una millora per aquest any 2011, el que si espero és que jo pugui continuar aguantant.

En esports haurem tingut més alegries. El Barça de futbol ha continuat sent el millor equip del món, quan escric això som líders a la lliga i continuem vius a la Copa i a la Champions però tinc la premonició que no hem fet el triplet. La temporada 2010-2011 el Barça de futbol va aconseguir només dos dels tres títols, que no és poc. En quant a la lliga 2011-2012, també som líders en aquest moment. A segona divisió el Nàstic, que la temporada anterior es va salvar pels pèls, aquest any manté una còmoda posició a la part mitja de la taula.

A la catosfera, tot va més o menys igual. A principis d'any hi va haver com una espècie de crisi blogaire, alguns dels meus blogs amics van tancar i d'altres es plantejàvem com continuar. Aquests últims continuen gairebé tots en marxa encara que n'hi ha algun que ha baixat el ritme de publicació. Personalment, continuo engrescat en el projecte dels Premis C@ts i els meus enigmes i endevinalles continuen sortint cada dia. El mes passat vaig celebrar el tercer aniversari del XAREL-10 i, si els comptes no m'han fallat, estic a punt d'arribar al Post 1000 que penso celebrar fent un gran concurs amb premis i tot. Almenys ho pensava fa deu mesos, a hores d'ara, no sé si ja ho he confirmat en algun lloc o me n'he desdit. Ja ho veurem.

I ja està, m'he divertit molt escrivint aquest post i com que no tinc cap interès en guanyar-me la vida com a futuròleg m'és ben igual si n'he encertat moltes (en aquest cas no és que tingui poders és que he escrit algunes vaguetats més o menys lògiques que s'havien de complir) o si n'he fallat la majoria (és que no tinc poders; que ja us ho he dit, no?) :-D

Pel final he reservat una afirmació sobre una cosa que passarà avui i que segur que encerto: 
Avui, 20 de novembre, és el meu aniversari!

16 comentaris:

Lluïsa ha dit...

Doncs, moltes felicitats per encertar la que ja tenies segura ;-))

Per molts anys!!!!!!

jpmerch ha dit...

I segur que has encertat també quants en feies, veritat?

Moltes felicitats!

Sergi ha dit...

Mira que bé, després de llegir aquest post, m'estalvies llegir-lo quan surti al Cartes, i allà només hauré de comentar. De moment, moltes felicitats, aquesta l'has encertat de ple, i també la del post 1000, que està a punt a punt. Alguna cosa em diu que em xafaràs una idea que tenia. Però qui sap, que jo no sóc futuròleg com tu!

Assumpta ha dit...

MOLTES FELICITATS, MAC!! :-))

Per cert, que a mi em sembla que has encertat moltíssimes coses... El tema de política i d'economia l'has clavat... (lamentablement els autònoms són els oblidats de tothom, els que es queixen de congelacions de sous no saben la sort que tenen de tenir-ne un... de SOU...)

A veure si el teu proper aniversari aquests dos primers blocs de previsions estan mooooolt millor! ;-))

kika ha dit...

trobo que tens molt ull pel futur! :-)
per molts anys!!! i que passis un dia molt feliç!!!

Elfreelang ha dit...

Molt interessant això d'escriure cartes al futur...i pel que he llegit no desentonaries gent com a analista polític-social....n'encertes moltes...i ara sí per molts anys!!!! felicitats!

Carme Rosanas ha dit...

Per molts anys Mc!

Et desitjo moltes, moltes felicitats!

Un post genial, no està gens malament la teva visió futurista.
Jo com en XeXu l'he llegit primer aquí que no pas allà.

Jordi ha dit...

Per molts i millors anys!!!

rits ha dit...

Moltes felicitats, Mc!!!
un petó ben gran!!!

(les prediccions les comento al cartes)

Anònim ha dit...

Felicitats!

Jo també estic d'aniversari, més o menys... Avui fa 4 anys que vaig començar la meva feina actual, no fa tanta il·lusió com un aniversari, però algo es algo...

Garbí24 ha dit...

Predir que avui seria el teu aniversari...no té gaire mèrit, però que tots els que et seguim et felicitem és garantía del nostre apreci......
Moltes felicitats....i per cert,les lletres blaves també son part de la teva predicció?

jomateixa ha dit...

Moltes Felicitats!!
(per un cop que miro el bloc el dia que toca...)
Crec que ho fas força bé això de futuròleg.
Ara, pels que anem sempre una mica endarrerits repassant blocs, hauries d'anar avisant amb temps això del post 1000. no sé, alguna cosa com un compte enrere...

Puigmalet ha dit...

¿Vols dir que no has escrit aquesta carta fa una estona i l'has publicat amb data de fa 10 mesos?

Moltes facilitats, Pere Llada!

McAbeu ha dit...

LLUÏSA: Encertar la que tenia segura em fa una il·lusió especial... "per la part que em toca" :-DD. Gràcies per les felicitacions.

JPMERCH: Moltes gràcies. Si, aquest era un enigma fàcil... només calia sumar-ne un als que vaig fer l'any passat. :-))

XEXU: Moltes gràcies. M'has intrigat amb aquesta idea que dius que tens, el meu post 1000 surt divendres i allí explico el meu concurs haurem d'esperar aleshores per saber si te la xafo o no. Jo, com futuròleg diplomat, apostaria que no però ja m'ho diràs. :-D

ASSUMPTA: Moltes gràcies. Tens raó que el tema de l'economia l'he clavat (fins i tot podria dir que m'ha quedat una mica curt que la cosa està força fluixa), ara espero que els teus desitjos per l'any que ve es compleixin també. :-))

KIKA: Moltes gràcies!

ELFREELANG: Ha estat una mica un joc aquest post, la feina d'analista la deixo pels que cobren per fer-ho. Moltes gràcies per les felicitacions!!

CARME: Moltes gràcies, ets molt amable.

JORDI: Gràcies!!

RITS: Moltes gràcies. Ara aniré a veure que m'ha dit allà.

PONS007: Doncs moltes felicitats també per tu, que el teu aniversari també es digne de celebrar.

GARBI24: Ja sé que no tenia gaire mèrit però es que era l'única cosa que estava segur d'encertar. :-DD
No cal dir, però m'agrada dir-ho, que agraeixo molt aquesta estima que em demostreu amb aquests comentaris.
I en això de les lletres blaves, podria dir que si i quedaria la mar de bé però no, aquestes no les vaig escriure fa 10 mesos. :-))

JOMATEIXA: Moltes gràcies. Està previst aquest compte enrere pel Post 1000 que, com he dit, sortirà divendres. Aquesta setmana serà una setmana de preparació pel concurs i no sortiran els enigmes normals, ja ho veureu. :-))

PUIGMALET: Un insigne blogaire, i malgrat això també bona persona, em va dir no fa gaire temps que "la majoria dels blocaires ens inventem la meitat del que escrivim", el que vol dir que l'altra meitat deu ser veritat, no?. No sé si t'he contestat la pregunta... Moltes gràcies per les felicitacions!! :-))

Joan ha dit...

Per les prediccions no et puc feliciytar, que no et mullaves gaire amb res massa compromès. Ara, apunts en quatre xifres... Em trec el barret!! Ai no, que no en porto. Sic.

McAbeu ha dit...

JOAN: Com jo mateix admeto al post, no tinc cap interès en guanyar-me la vida com a futuròleg per tant accepto de bon grat les teves no felicitacions per les meves prediccions. I també estic d'acord amb tu amb això dels "apunts amb quatre xifres" si m'ho haguessin dit quan vaig començar el blog (aleshores la meva llista d'enigmes no en tenia més de 150) hauria pensat que era impossible arribar-hi i mira, divendres que ve ja hi som. :-)

Publica un comentari a l'entrada