GRÀCIES!!

BOTIGA ONLINE
elmagatzem.blogspot.com
LLibres d'ocasió a 1, 3, 6, 9 i 12 €

divendres, 11 de novembre del 2011

Refranyer Jeroglífic 025

QUIN REFRANY ÉS?


Sabem que els refranys són molt antics i que provenen de la nostra tradició oral que es perd en el temps...

Però potser encara venen de més lluny. Una troballa recent ha permès descobrir uns jeroglífics perduts on sembla que els catalans d'antigues civilitzacions ja ens van deixar les seves sentències més o menys enigmàtiques.

Avui us demano que m'ajudeu a desxifrar una d'aquestes imatges i, per si de cas necessiteu ajuda, us enllaço el blog d'en V. Pàmies que és tot un expert en això de les parèmies. ;-)

Per cert, jo us demano que trobeu el refrany o la frase feta "de tota la vida" que s'amaga al Jeroglífic però per què no juguem a inventar-nos els Nous Refranys del segle XXI?. Segur que serà molt divertit i ara en tenim l'oportunitat, només cal anar al blog de la CARME



TROBAREU LA SOLUCIÓ ALS COMENTARIS. FELICITATS A " Carme "
TAMBÉ PODEU VEURE LA RESPOSTA CORRECTA SI PREMEU AQUÍ

13 comentaris:

Assumpta ha dit...

Bé, per dir-ne algun, tot i que no ho veig massa clar:

"Arbre que no dóna, aviat al foc"

Carme Rosanas ha dit...

Sobre el foc només se m'acudeixen frases fetes i cap refrany!

I també em torna a venir la idea d'inventar-me'n algun... :)

Assumpta ha dit...

Fem-ho, CARME, inventem:

"Qui arbres al foc tira,
el seu jardí capgira"

"Si tu cremes un avet
el bosc aviat serà net"

:-))

Carme Rosanas ha dit...

Per arribar a sant Joan
fes una foguera gran.

A la vora d'un gran foc
no hi facis cap joc.

Afegint llenya petita
el foc creix de mica en mica.

Carme Rosanas ha dit...

El segon el rectificaré per millorar-ne el ritme:

A la vora d'un gran foc
no hi facis mai cap joc.

Ei, vaig dir que ho faria al meu blog, això...

Me l'enduc Mc!

El proper me l'envies el dia abans i ho fem més ben fet.

McAbeu ha dit...

D'acord CARME, quedem així! :-)

Per cert, penseu que qui diu "refrany", diu "parèmia" i qui diu "parèmia" diu "frase feta" així que potser és més fàcil del que sembla el Refranyer Jeroglífic d'avui. :-))

Carme Rosanas ha dit...

"tirar llenya al foc" seria la primera cosa que m'ha vingut al cap.

Assumpta ha dit...

Clar, CARME, tirar llenya al foc!! :-))

Ostres, tinc ganes que feu aquest joc conjunt... aquí, a cal MAC intentant descobrir la parèmia "de veritat" i a ca la CARME, inventant-ne hehehe... que a mi això em fa molta gràcia :-D

Yáiza ha dit...

Oh! Doncs sí que deu ser això últim!! Jo he estat buscant refranys fa una estona, i val a dir que amb "foc" n'hi ha de molt interessants. I també n'hi ha una mica pujadets de to... quina tela! ;)

Carme Rosanas ha dit...

Això està fet, Assumpta!

Ja ens en podries haver portat algun de mostra, Yáiza!

Anònim ha dit...

Más madera!!!

Es que si el tradueixo en català perd bastant... seria "més fusta"?

Víctor Pàmies i Riudor ha dit...

Hehehe,... segur que sovint els nous refranys milloraran els que han perviscut al vell refranyer.

Feu un bon duo, Carme i McAbeu!

McAbeu ha dit...

Jo no sé, com diu en VÍCTOR, si els nous refranys milloraran els antics, el que si sé és que inventant-los ens ho hem passat la mar de bé. :-))

Pel que fa al que amagava la imatge (el "de veritat" :-D), es tractava de la frase feta "Posar més llenya al foc" i és la CARME qui primer ho encerta. Felicitats!!

Publica un comentari a l'entrada