GRÀCIES!!

BOTIGA ONLINE
elmagatzem.blogspot.com
LLibres d'ocasió a 1, 3, 6, 9 i 12 €

dilluns, 7 de novembre del 2011

375.- Lògica al desert

375.- Un home està travessant la zona desèrtica de l'illa de l'Escaquer. Quan està a punt de morir de set, troba un esquelet i al seu costat, enterrades a la sorra, 4 ampolles marcades com A – B – C – D i plenes de líquids diferents amb les següents etiquetes: A) Aquí hi ha aigua o refresc, B) Aquí hi ha aigua o refresc, C) Aquí hi ha verí o suc i D) Aquí hi ha verí o aigua. Seria molt trist que l'home es begués el verí, pots ajudar-lo i dir-li quina ampolla ha de descartar?

TROBAREU LA SOLUCIÓ ALS COMENTARIS. FELICITATS A " Yáiza "

19 comentaris:

Assumpta ha dit...

Home, jo no li diria que en descartés cap, que es begui les dues que posen que hi ha AIGUA o REFRESC i ja està :-))

Val, val, ja sé que no és això, però és que tinc el pressentiment que per aquí hi deu haver alguna mena de càlcul de probabilitats i jo no en sé d'això...

Assumpta ha dit...

Ha de descartar la que estigui més buida, clar, perquè segur que és la que ha begut l'esquelet, i com hi havia verí, s'ha mort!!

Assumpta ha dit...

O sigui. Hi ha quatre ampolles amb líquids diferents i un cadàver.

Suposem que el cadàver ha begut verí... si hagués begut aigua o suc o refresc hauria seguit endavant.

Si ha begut verí, doncs l'ampolla de la que ha begut estarà una mica més buida (com a mínim haurà fet un glop, no?) doncs que deixi aquesta i es begui les altres tres.

De totes formes, si el cadàver ja està esquelet, jo no em fiaria massa de l'estat en que es pogués trobar aquest suc, o el refresc o l'aigua... ecss... deu estar tot putrefacte, com aquell enigma de les olives que, a sota la gerra hi havia monedes... i les olives es van fer malbé i el lladre de les monedes va posar olives bones :-DD

Sergi ha dit...

Però a qui li mana anar pel desert, a veure! Es mereix acabar com l'esquelet!

Yáiza ha dit...

Dooooncs, a mi m'ha donat per pensar que només hi ha una ampolla de cada cosa (molt simple, però és "fàcil", no? i no és lateral!). És a dir: hi ha una ampolla d'aigua, una de suc, una de refresc i una de verí.

Aigua i refresc seran l'A o la B independentment. No ens preocupa, perquè veure aigua i cocacola, o cocacola i aigua no serà cap diferència important.

La C és suc i la D és verí! Pam!

Que no es begui la D!!

Quina barra que tinc oi? Em penso que és una solució tan simplista que quasi em fa vergonya i tot!

(I si a més la D està a mitges, és que l'Assumpta també té raó! Però una cosa... com saps que el cadàver no ha begut una mica de cada abans de topar amb el verí??)

Assumpta ha dit...

Dona, jo crec que és cadàver, però no tonto :-)

Si tu veus unes ampolles que alguna mala persona ha tingut la barra de marcar amb aquestes etiquetes assassines, les provaries totes? :-)) Això seria ser una mica suïcida... i no tenim cap raó per pensar que al pobre cadàver (abans de morir) li va donar per jugar a la ruleta russa amb les ampolles :-DD

Ai, YÁIZA, no sé com ho fas, xiqueta, però em fas agafar cada atac de riure!! :-P

A veure, YÁIZA, qui ha dit que no hi pugui haver dues ampolles amb aigua?

Podria ser fins i tot que n'hi hagués tres :-)

A) Aigua
B) Aigua
C) Suc o verí
D) Aigua.

Yáiza ha dit...

Ja ho sé, Assumpta! Però jo he decidit unilateralment que n'hi hagi una de cada. No et sembla bé?? Així és molt fàcil de resoldre!!!

Aviam... jo penso que el cadàver, com que no era tonto, segur que primer va fer bons tragos de les ampolles A i B (com pot ser que encara hi hagi líquid??), i després se la va jugar amb la C i la D i la va pifiar.

També pot ser que el cadàver sigui allà per qualsevol altre motiu. Potser és un aviador que va saltar amb paracaigudes durant la IIGM i que va caure mort allà.


(He estat prou ràpida?)

Assumpta ha dit...

Uaaaaaaaau!! súper ràpida :-DD

Ah, d'acord, si has decidit unilateralment que només n'hi hagi una de cada, llavors segur que és com tu dius i el verí és a la "D"

i espera, espera, que jo ric molt però encara serà com tu dius ;-))

(Ja et deixo que vagis a sopar hehehe)

jpmerch ha dit...

Una mica de mala bava sí que té qui ha etiquetat les ampolles. I no ho dic per aquest home que es mor de set, sinó per l'embolic que porteu vosaltres dues.

Assumpta ha dit...

JOTAPÉ, JOTAPÉ!! i si l'home va morir ABANS que algú altre posés les ampolles? :-DD

Allau ha dit...

Estic amb la Yáiza: a l'enunciat diu que les ampolles són plenes de líquids diferents.

Catalina Cerdó ha dit...

Assumpta i Yaiza, m'he acabat d'embullar... però si les 4 ampolles tenen líquids diferents, per força ha de ser la D. Salutacions!

Assumpta ha dit...

Ostres!! Doncs teniu raó... jo havia interpretat que les etiquetes eren diferents, però no, no... m'he equivocat, certament posa que les ampolles són plenes de líquids diferents...

Ooooh! tant que m'agradava a mi la meva solució! :-DD

Anna Griera ha dit...

jo també estic amb la Yáiza, la que ha de descartar és la D! però de totes maneres li diria que no es refiés de l'estat de les ampolles, perquè el més probable és que estiguin en mal estat. Però què hi feia, al desert?

Yáiza ha dit...

Ja em semblava a mi que havia tret alguna banda això dels líquids diferents... però podrien ser dos verins diferents, o dos refrescos diferents i llestos, no? No sé, no sé...

Assumpta, això és el que deia jo! El cadàver potser no té res a veure amb les ampolles... Fem apostes per saber de què es deu haver mort?

Nota important: si fos jo, només veuria de la A i la B. Només per si de cas! ;)

Assumpta ha dit...

Jo ho interpretava com "diferents opcions", o diferents etiquetes, no sé... però va, juguem :-))

Una altre opció: L'home arriba quan ja hi ha les ampolles que un sàdic ha posat, veu que hi ha l'opció de verí i es mor de por :-D

Siiii això que es begui una de les dues primeres ampolles és el que vaig posar jo al meu primer comentari :-D

Anònim ha dit...

em decanto per preguntar-li al esquelet quina ha begut

McAbeu ha dit...

M'han encantat les interpretacions diferents i el suc que heu arribat a treure d'aquest enigma (qui diu suc, diu aigua o diu refresc, verí ni una gota :-DD) però la solució era tan simple (o no) com explica la YÁIZA al seu primer comentari. Felicitats!!

Yáiza ha dit...

Iupi! Merci!! Això ha estat Navalla d'Occam... tirar pel més senzill!

Publica un comentari a l'entrada