GRÀCIES!!

BOTIGA ONLINE
elmagatzem.blogspot.com
LLibres d'ocasió a 1, 3, 6, 9 i 12 €

dimecres, 16 de novembre del 2011

378.- Repartint els lots de Nadal

378.- Treballo en una empresa d'onze treballadors i avui han arribat els lots de Nadal. La tradició mana que es reparteixin segons l'antiguitat de cada treballador i per això el primer s'ha emportat una onzena part de tots els lots més una onzena part d'un dels lots, el segon ha agafat la desena part de la resta més una desena part d'un dels lots, el següent es va endur una novena part del que quedava més la novena part d'un lot i així successivament. Al penúltim li va tocar la meitat del que hi havia més mig lot i el que quedava era per a mi com a treballador més novell. Si després d'aquest repartiment tots tenien un lot de Nadal el doble de gran que el meu, pots dir quants lots hi havia per repartir?

TROBAREU LA SOLUCIÓ ALS COMENTARIS. FELICITATS A " Joan"

19 comentaris:

Assumpta ha dit...

A veure... jo, humilment, pregunto si m'ha tocat alguna coseta... vull dir, ni que sigui una barreta de torró i una ampolla de cava... si? :-))

Yáiza ha dit...

Hola, Assumpta! (Hola Mac!)

Jo estic tipa, ara. No vull ni el torró!! =P

Ferran Porta ha dit...

Assumpta, et faria res quedar-te el cava? jo amb el torró sol ja faig (com a Yáiza no vol res...)

Carme Rosanas ha dit...

Em sembla que aprofitaré per començar el règim i ni endur-me res de res...

Assumpta ha dit...

Mmmm, FERRAN, no sé... és que jo sóc més de menjar que de veure... i si hi ha torró de xocolata em moro per menjar-me'l :-))

Anònim ha dit...

44 lots

Ferran Porta ha dit...

Doncs què et sembla si ens partim el torró i el cava te'l quedes tu? (jo, d'alcohol poc, i de cava, menys). Què, fa? :)

Assumpta ha dit...

Jo amb el cava tinc un problema i és que els que fan tanta publicitat, tipus Freixenet, em fan mal de panxa, em fan agror... Alguna vegada n'he provat d'alguna bodega petita i poc coneguda i ostreeees, és una altre cosa.

Així doncs: Si el cava és bo, ja me'l que do jo i ens partim el torró :-)
Si el cava és Freixenet, li regalem a en PONS007 pel seu intent de resoldre l'enigma :-))

Sergi ha dit...

Els lots inclouen pernil? Perquè si hi ha pernil aquí hi haurà un companyicidi...

Yáiza ha dit...

Puc agafar les neules? (ja se m'ha obert la gana!)

Assumpta ha dit...

On són els matemàtics catosfèrics?? Només en PONS007 s'ha atrevit a donar una resposta :-)

XEXU, oblida't del pernil o tindràs un malson en el que un home tot ell format de vegetals et persegueix :-))

Hi ha bombons al lot? A mi m'agraden molt!! :-)

Joan ha dit...

XEXU, podem fer veure que no em sentit l'Assumpta i ens repartim el pernil. Si ella no en vol, entre els dos podem defensar-lo.

Per la resta, m'he quedat com si m'hagués fotut tots el polvorons, i ara per ara el cervell no hem carbura gaire bé. 11 lots?

Joan ha dit...

Ep, amb els polvorons a mig païr ja hi veig una mica més clar.

Apostaria pels 22 lots.

El primer se n'endú 2 (1/11 part) i part d'un altre (1/11 d'1 = 0,090909...). Aquests "picos" són tots iguals (la resta és 0,9090 i la seva decena part 0,0909...; i així succesivament) Així tenim 1 lot extra en "picos" (0,09*11), i si el darrer té justament la meitat, comptant que se n'endú un sencer...

Ben mirat, potser l'explicació té encara reminicència de l'empanada de polvorons...

McAbeu ha dit...

Si fos per mi, no dubteu que us podríeu repartir els lots i el seu contingut tal com us vingui de gust (de fet, només hi havia un pernil i ja me l'he guardat per mi :-D) però no podrà ser perquè el LLIBRE els necessita per l'enigma. :-))
Així que centrem-nos una mica i, tenint en compte que és un enigma matemàtic i que no n'hi ha prou amb dir un resultat sinó s'explica una mica, pregunto...
PONS007, per què 44?
JOAN, per què 11?
TOTHOM, per què no un altre resultat?

McAbeu ha dit...

Ep! JOAN, has contestat el meu comentari abans de que sortís. :-DD

Ara si que fas el que cal, dones un resultat i intentes comprovar si és el correcte. Però t'equivoques en una cosa, es veu que l'empanada de polvorons és més letal del que ens imaginàvem. :-)) (De fet ja ho tens, només repassa una mica)

Joan ha dit...

Ok, els polvorons van deixant pas a la clarividència.

Sobrava un lot, doncs, i així seran 21 perquè els molt bandarres s'han repartit la resta i t'han deixat només les escorrialles.

McAbeu ha dit...

JOAN: Feta la digestió "polvoroneril" la cosa havia de sortir bé per força i així ha estat. Et corresponia un 95% de rètol vermell i amb aquesta resposta (21 lots) te l'emportes sencer. Felicitats!!

Anònim ha dit...

ui casi!!

44 es un número tan maco com qualsevol altre, no? xD

McAbeu ha dit...

PONS007: No et puc dir que no. :-DD

Publica un comentari a l'entrada