GRÀCIES!!

BOTIGA ONLINE
elmagatzem.blogspot.com
LLibres d'ocasió a 1, 3, 6, 9 i 12 €

dimarts, 3 d’abril del 2012

Patufet: Extraordinari de Pasqua (Especial Setmana Santa - 2012)



Fa uns dies vaig remenar uns quants "Patufets" que guardo de quan era petit i em va sortir el número Extraordinari de Pasqua de l'any 1970. A la imatge que encapçala el post hi veieu la portada i la pàgina 3 (amb una "classificació de mones" :-D), obra del gran Jaume Perich.

Fullejant l'exemplar vaig veure un altre dibuix que em va cridar l'atenció. Es tracta d'una espècie d'auca amb 12 vinyetes i 12 rodolins que ens expliquen les diverses destinacions per Setmana Santa segons els diferents tipus de gent. I jo n'he fet un enigma especial per aquests dies de festa, com veureu a la imatge hi he esborrat aquestes destinacions que són les que us proposo que endevineu.

Teniu tota una setmana per fer-ho i per anar rumiant, com que són dies de vacances (pels que en feu :-D) fins dimarts que ve no publicaré cap més enigma i ens centrarem en trobar aquestes 12 poblacions amagades. No tanco els comentaris però aquesta vegada NO hi deixeu la resposta, quan us penseu que en sabeu algun m'ho dieu per mail. Jo aniré editant el post amb el nom dels encertants i afegint alguna pista si cal.

Aquí teniu la imatge i, per si no s'acaba de veure bé, a continuació us copio el text deixant en blanc les incògnites que heu de trobar:



MIREU ON TANTA GENT, TANTA
SE'N VA PER SETMANA SANTA


1.- El "papi" fa el que el nen vol,
per això va a ____________.


2.- Qui li agrada xerrar
se'n va a ____________.


3.- Disfressat de picador,
Don Josep va a ___________.


4.- Els ganduls dels meus germans,
a ____________.


5.- Els toreros duen les nenes
a descansar a ____________.


6.- El qui té molt fred al llit
passa les nits a ___________.


7.- Un client de can Cotet
residirà a ___________.


8.- Un de Lleó -sense blanca-
es consola a ____________.


9.- Qui es vol banyar no té excusa,
se'n va cap a ___________.


10.- Els sacerdots de vegades
van pels volts de ___________.


11.- Els qui no han de mirar el preu
van de dret a __________.


12.- I tota aquesta canalla
vegeu-la a __________ com balla.

A veure qui en troba més!
Recordeu que NO HEU D'ESCRIURE CAP RESPOSTA ALS COMENTARIS, envieu-me-les per mail a macabeu2008@gmail.com.

BONA SETMANA SANTA!!

LLISTA DE PARTICIPANTS (NOMBRE D'ENCERTS):
JO RAI! (12), ASSUMPTA (12), JJMIRACLE (11), ELFREELANG (11), PUIGMALET (5), XEXU (5)
(TROBAREU LA SOLUCIÓ ALS COMENTARIS)


33 comentaris:

Assumpta ha dit...

Oh, quina ilu! Enigmes de bon matí! :-))

De moment no en sé ni un!! però amb una Setmaneta per davant, tinc intenció d'anar-los trobant tots, que consti!! ;-)

Molt bona idea i molt bona Setmana Santa! ;-)

Sergi ha dit...

Vaja, deures de setmana santa? Caram, jo que pensava descansar aquells dies... ja ens hi posarem. Bona pasqua.

jo rai! ha dit...

Molt diverit!

Jordi ha dit...

A veure si m'hi poso...

Elfreelang ha dit...

Tot un clàssic imprescindible el Patufet! molt bona setmana santa! ens has deixat ben entretinguts...jo crec que sé sis respostes però m'esperaré una mica a veure si almenys les puc respondre totes...

Assumpta ha dit...

Sabia que en PUIGMALET en faria un munt! ;-) sempre se li donen molt bé aquests així, d'acabar frases... Vaig a pensar :-))

Assumpta ha dit...

Ostres, ELFRI!! Ets una crack!! Et faig una gran reverència!! :-)))

McAbeu ha dit...

Moltes gràcies a tots, fa goig veure com us impliqueu en tot el que proposo (encara que siguin "deures de Setmana Santa", com diu en Xexu :-DD).

Com veieu en la llista del final del post, ja he començat a rebre mails amb solucions. Quan els contesto poso el total d'encerts però no dic quines estan bé i quines no. Això ho faré a partir de demà, diàriament publicaré un comentari aquí mateix amb les 12 preguntes dient qui, dels correus rebuts el dia anterior, ha encertat ja cadascuna d'elles.
Així podreu corregir les errades, però tingueu en compte que només valdrà una proposta per pregunta i dia (que no és qüestió de que em convertiu el gmail en un compendi de geografia) ;-D

Assumpta ha dit...

Mira'l ell com es va donant feina a sí mateix... hehehe... però està molt bé això que puguem saber quines encertem i quines no, perquè al final ens faríem un embolic.

Això d'una resposta per pregunta i dia comença demà, no? És que jo avui ja he enviat dues propostes per una mateixa pregunta... i vaig fatal!! :-DDD

I ja que ets tan organitzat, em podries ajudar a fer recompte d'esquerrans i dretans al meu blog si us plau? És que no sé com fer-ho :-DDD

jomateixa ha dit...

Alguns em surten rodats, però altres...
Hi haurem de passar una estona.

Dafne ha dit...

Bona nit Mac,
És el primer cop que aterro per casa teva, després d'anar topant en molts altres blogs. Espero fer els deures, tot i que no sé com són les altres vegades, però aquests són per treure matrícula.
Bé, farem el que podrem, tot i que la meva carta de presentació crec que no quedarà massa ben parada!!
Salut i bona setmana Santa!!!

McAbeu ha dit...

ASSUMPTA: No has estat la única que m'ha enviat alguna resposta doble. :-D Per ser el primer dia (i com que no havia dit res en contra) les he acceptat però a partir d'avui ja no valen, eh!. :-))
El teu recompte ja està fet i en el comentari següent posaré el meu... potser si que em busco massa feina. :-DDD

JOMATEIXA: Pots enviar una proposta de solucions per dia. L'endemà jo diré quines encertes i quines no, i tindràs una altra oportunitat per corregir-les. :-))

DAFNE: Molt benvinguda al XAREL-10. Jo també espero que t'animis a participar i no pateixis que encara que posem "deures" :-D, el què no fem és examinar a ningú. :-))

McAbeu ha dit...

RESUM PRIMER DIA
Ha arribat l'hora de dir quines preguntes han contestat correctament cadascun dels participants durant el dia d'ahir.

Aquí teniu la llista:
01.- ELFREELANG
02.- PUIGMALET, ELFREELANG, JO RAI!
03.-
04.- PUIGMALET, ELFREELANG, ASSUMPTA, JO RAI!
05.- JO RAI!
06.- ELFREELANG, JO RAI!
07.-
08.- JO RAI!
09.- PUIGMALET, ELFREELANG, JO RAI!
10.- PUIGMALET, ELFREELANG, JO RAI!
11.- PUIGMALET, ELFREELANG, JO RAI!
12.- ASSUMPTA, JO RAI!

En conseqüència, al final del primer dia de joc, el rànquing d'encertants queda de la següent manera: JO RAI! (9), ELFREELANG (7), PUIGMALET (5), ASSUMPTA (2).

Per ser el primer dia he acceptat que alguns de vosaltres fèssiu respostes dobles en algunes preguntes però a partir d'avui recordeu que només val fer una proposta per pregunta i dia (si me n'envieu més d'una només comptaré la última que rebi).
Així que els que ja heu participat teniu l'oportunitat de corregir les errades i els que encara no ho heu fet, poseu-vos-hi que esteu perdent oportunitats de correcció. :-))

I per animar-vos a participar, us regalo una pista: Totes les solucions que busquem són ciutats, viles o pobles de Catalunya.

Assumpta ha dit...

Ai, mira que bonic que queda tot posadet així!! ;-) Vaig a veure la 9, 10 i 11 que tots els altres que de moment participen l'encerten menys jo :-))

McAbeu ha dit...

RESUM SEGON DIA
Ha arribat l'hora de dir quines preguntes han contestat correctament cadascun dels participants fins el dia d'ahir.

Aquí teniu la llista:
01.- ELFREELANG
02.- PUIGMALET, ELFREELANG, JO RAI!
03.-
04.- PUIGMALET, ELFREELANG, ASSUMPTA, JO RAI!, JJMIRACLE
05.- JO RAI!
06.- ELFREELANG, JO RAI!, ASSUMPTA, JJMIRACLE
07.- JO RAI!
08.- JO RAI!, ASSUMPTA, JJMIRACLE
09.- PUIGMALET, ELFREELANG, JO RAI!, ASSUMPTA, JJMIRACLE
10.- PUIGMALET, ELFREELANG, JO RAI!, ASSUMPTA, JJMIRACLE
11.- PUIGMALET, ELFREELANG, JO RAI!, ASSUMPTA, JJMIRACLE
12.- ASSUMPTA, JO RAI!

En conseqüència, al final del segon dia de joc, el rànquing d'encertants queda de la següent manera: JO RAI! (10), ELFREELANG (7), ASSUMPTA (7), JJMIRACLE (6), PUIGMALET (5).

Recordeu que els que ja heu participat teniu una altra oportunitat per corregir les errades i els que encara no ho heu fet sereu molt benvinguts si us hi decidiu. :-))

Assumpta ha dit...

I... senyores i senyors, l'ASSUMPTA fa una bona remuntada i escala posicions en aquesta duríssima competició!! No es perdin els propers capítols!! :-))

Bé, jo demà no em podré connectar, (us donaré una mica de peixet hehehe) (*) però dissabte, si Déu vol, tornaré!!! :-))



(*) Ostres, això de donar peixet essent Divendres Sant m'ha quedat genial, eh? :-))

McAbeu ha dit...

T'esperarem, ASSUMPTA, no ho dubtis. :-))
I mentre ho fem ha arribat l'hora de publicar el...

McAbeu ha dit...

RESUM TERCER DIA
Ha arribat l'hora de dir quines preguntes han contestat correctament cadascun dels participants fins el dia d'ahir.

Aquí teniu la llista:
01.- ELFREELANG, JJMIRACLE
02.- PUIGMALET, ELFREELANG, JO RAI!, JJMIRACLE
03.- JO RAI!, JJMIRACLE
04.- PUIGMALET, ELFREELANG, ASSUMPTA, JO RAI!, JJMIRACLE
05.- JO RAI!
06.- ELFREELANG, JO RAI!, ASSUMPTA, JJMIRACLE
07.- JO RAI!, JJMIRACLE
08.- JO RAI!, ASSUMPTA, JJMIRACLE
09.- PUIGMALET, ELFREELANG, JO RAI!, ASSUMPTA, JJMIRACLE
10.- PUIGMALET, ELFREELANG, JO RAI!, ASSUMPTA, JJMIRACLE
11.- PUIGMALET, ELFREELANG, JO RAI!, ASSUMPTA, JJMIRACLE
12.- ASSUMPTA, JO RAI!

En conseqüència, al final del tercer dia de joc, el rànquing d'encertants queda de la següent manera: JO RAI! (11), JJMIRACLE (10), ELFREELANG (7), ASSUMPTA (7), PUIGMALET (5).

Recordeu que els que ja heu participat teniu una altra oportunitat per corregir les errades i els que encara no ho heu fet sereu molt benvinguts si us hi decidiu. :-))

McAbeu ha dit...

RESUM QUART DIA
Ha arribat l'hora de dir quines preguntes han contestat correctament cadascun dels participants fins el dia d'ahir.

Aquí teniu la llista:
01.- ELFREELANG, JJMIRACLE, JO RAI!
02.- PUIGMALET, ELFREELANG, JO RAI!, JJMIRACLE
03.- JO RAI!, JJMIRACLE
04.- PUIGMALET, ELFREELANG, ASSUMPTA, JO RAI!, JJMIRACLE
05.- JO RAI!
06.- ELFREELANG, JO RAI!, ASSUMPTA, JJMIRACLE
07.- JO RAI!, JJMIRACLE, ELFREELANG, ASSUMPTA
08.- JO RAI!, ASSUMPTA, JJMIRACLE, TALAMANCA
09.- PUIGMALET, ELFREELANG, JO RAI!, ASSUMPTA, JJMIRACLE
10.- PUIGMALET, ELFREELANG, JO RAI!, ASSUMPTA, JJMIRACLE
11.- PUIGMALET, ELFREELANG, JO RAI!, ASSUMPTA, JJMIRACLE
12.- ASSUMPTA, JO RAI!, JJMIRACLE

En conseqüència, al final del quart dia de joc, el rànquing d'encertants queda de la següent manera: JO RAI! (12), JJMIRACLE (11), ELFREELANG (9), ASSUMPTA (8), PUIGMALET (5).

Felicitats a en JO RAI! que ha estat el primer a fer el ple. :-))

S'ha demostrat que encertar-los tots no és una missió impossible, així que aprofiteu aquests dos dies que falten per corregir les errades els que ja heu participat i per intentar encertar-ne alguna els que encara no ho heu fet. Ànims!! :-)

Assumpta ha dit...

Ostres, JO RAI!! I tant que t'hem de felicitar!! :-))

I JJMIRACLE ja en té onze!!...

ELFRI!! PUIGMA!! Ens hem d'espavilar!! :-))

Elfreelang ha dit...

ostres he pujat dos més , però n'hi ha tres que se'm resisteixen potser faré el darrer intent...Assumpta no em pots xivar el 12? ...ui

Assumpta ha dit...

Hahahahaha ELFRI, no, no et puc xivar res què vas davant meu i et vull avançar :-))

Per cert, que acabo d'enviar quatre respostes més i tinc el pressentiment que, com a mínim dues, seran encertades hehehe... Ja ho veurem demà! :-DD

McAbeu ha dit...

ASSUMPTA: Com es veurà en el recompte del comentari següent, es veu que te'l vas aplicar a tu mateixa aquest consell d'espavilar-se, no? :-DD

ELFREELANG: Portes un munt d'encerts i segur que algun dels que falten pot caure avui. Ànim!

ALS QUE ENCARA NO HEU PARTICIPAT: Rellegint el meu comentari d'ahir veig que en una de les respostes enlloc d'escriure el nom d'un dels encertants vaig posar la solució correcta. Com que no puc refer el comentari, aprofiteu aquest lapsus meu i teniu tot un dia per trobar les altres onze. ;-D

McAbeu ha dit...

RESUM CINQUÈ DIA
Ha arribat l'hora de dir quines preguntes han contestat correctament cadascun dels participants fins el dia d'ahir.

Aquí teniu la llista:
01.- ELFREELANG, JJMIRACLE, JO RAI!, ASSUMPTA
02.- PUIGMALET, ELFREELANG, JO RAI!, JJMIRACLE, ASSUMPTA
03.- JO RAI!, JJMIRACLE, ASSUMPTA
04.- PUIGMALET, ELFREELANG, ASSUMPTA, JO RAI!, JJMIRACLE
05.- JO RAI!, ELFREELANG, ASSUMPTA
06.- ELFREELANG, JO RAI!, ASSUMPTA, JJMIRACLE
07.- JO RAI!, JJMIRACLE, ELFREELANG, ASSUMPTA
08.- JO RAI!, ASSUMPTA, JJMIRACLE, ELFREELANG
09.- PUIGMALET, ELFREELANG, JO RAI!, ASSUMPTA, JJMIRACLE
10.- PUIGMALET, ELFREELANG, JO RAI!, ASSUMPTA, JJMIRACLE
11.- PUIGMALET, ELFREELANG, JO RAI!, ASSUMPTA, JJMIRACLE
12.- ASSUMPTA, JO RAI!, JJMIRACLE

En conseqüència, al final del cinquè dia de joc, el rànquing d'encertants queda de la següent manera: JO RAI! (12), ASSUMPTA (12), JJMIRACLE (11), ELFREELANG (10), PUIGMALET (5).

I si ahir felicitàvem a JO RAI! per fer el ple, avui ho fem amb l'ASSUMPTA que també ha assolit els 12 encerts. Felicitats!! :-))

Avui és l'últim dia per corregir les que encara no heu encertat els que ja heu enviat les vostres propostes o per fer un intent d'última hora els que encara no ho heu fet. Demà donaré el recompte definitiu i revelaré totes les solucions correctes. :-)

Assumpta ha dit...

Iupiiiiiiiiiiiiiiiii :-DDDD

Elfreelang ha dit...

Felicitats Assumpta!!!! jo sniff només m'he quedat amb deu encerts!!! ah i per descomptat enhorabona al Jo Rai que va fer el ple al 12!!! tinc molta curiositat a saber les respostes!!! bon diumenge ! potser faig el darrer intent per veure si arribo als 12....però gairebé he tirat la tovallola...tinc "travessat" a Sant Josep picador i a la canalla....que em fa ballar a mi el cap ....

Elfreelang ha dit...

ui m'ha vingut de cop al cap una idea sobre on va Sant Josep....a veure si la intuïció és la bona....la canalla ....on pot ballar?

Assumpta ha dit...

Ànim, ELFRI!!

Ei, atenció!! NO ÉS SANT JOSEP, és DON JOSEP!!... No busquis coses de sants!! :-)))

(perdó, MAC, perdó... hehehehe)

McAbeu ha dit...

RESUM FINAL I SOLUCIONS
Doncs fins aquí ha arribat el JOC EXTRAORDINARI DE PASQUA del XAREL-10. És el moment de donar les solucions i dir com ha quedat el rànquing final

Aquí teniu la llista amb els rodolins de l'auca solucionats i els noms dels qui heu encertat cadascun d'ells:
MIREU ON TANTA GENT, TANTA
SE'N VA PER SETMANA SANTA

1.- El "papi" fa el que el nen vol,
per això va a PAPIOL.
(ELFREELANG, JJMIRACLE, JO RAI!, ASSUMPTA)

2.- Qui li agrada xerrar
se'n va a PARLAVÀ.
(PUIGMALET, ELFREELANG, JO RAI!, JJMIRACLE, ASSUMPTA)

3.- Disfressat de picador,
Don Josep va a TORELLÓ.
(JO RAI!, JJMIRACLE, ASSUMPTA. ELFREELANG, XEXU)

4.- Els ganduls dels meus germans,
a PALAU DE PLEGAMANS.
(PUIGMALET, ELFREELANG, ASSUMPTA, JO RAI!, JJMIRACLE, XEXU)

5.- Els toreros duen les nenes
a descansar a RIUDARENES.
(JO RAI!, ELFREELANG, ASSUMPTA)

6.- El qui té molt fred al llit
passa les nits a RUPIT.
(ELFREELANG, JO RAI!, ASSUMPTA, JJMIRACLE)

7.- Un client de can Cotet
residirà a ULLASTRET.
(JO RAI!, JJMIRACLE, ELFREELANG, ASSUMPTA)

8.- Un de Lleó -sense blanca-
es consola a TALAMANCA.
(JO RAI!, ASSUMPTA, JJMIRACLE, ELFREELANG)

9.- Qui es vol banyar no té excusa,
se'n va cap a MOLLERUSSA.
(PUIGMALET, ELFREELANG, JO RAI!, ASSUMPTA, JJMIRACLE, XEXU)

10.- Els sacerdots de vegades
van pels volts de CAPELLADES.
(PUIGMALET, ELFREELANG, JO RAI!, ASSUMPTA, JJMIRACLE, XEXU)

11.- Els qui no han de mirar el preu
van de dret a CARDEDEU.
(PUIGMALET, ELFREELANG, JO RAI!, ASSUMPTA, JJMIRACLE, XEXU)

12.- I tota aquesta canalla
vegeu-la a SALOU com balla.
(ASSUMPTA, JO RAI!, JJMIRACLE)

En conseqüència el rànquing definitiu d'encertants queda de la següent manera: JO RAI! (12), ASSUMPTA (12), JJMIRACLE (11), ELFREELANG (11), PUIGMALET (5) i XEXU (5). Felicitats!!

Moltes gràcies a tots els que heu participat i MOLT BON DIA DE LA MONA a tots!! :-))

jo rai! ha dit...

Gràcies a t per la paciència i enhorabona per tenir el cap que tens que et permet idees tan bones.

M'ho he passat molt bé (tot i que la primera... que voleu que us digui, no m'acaba de fer el pes ;) )

Sergi ha dit...

Això és el que passa quan es fan les coses tard i malament. Tenia al cap el joc, però no m'hi posava, i ni tant sols vaig entrar a mirar que ja estàveu fent resums d'encertants, sóc un desastre. Bé, almenys en vaig encertar alguna, la veritat és que s'havia de fer servir l'enginy, algunes em van venir de seguida, però d'altres ni idea! Felicitats als guanyadors que han fet ple, quines bèsties!

Assumpta ha dit...

M'ho he passat molt, molt bé amb aquest joc!! Et felicito, MAC, per les bones idees, per l'enginy! :-))

I estic súper contenta d'haver fet ple! Tot i que em va costar una mica més que a Jo rai! que és una fera! :-))

JJMiracle ha dit...

Ostres, Riudarenes, és clar!

Bé, i entro també per dir que m'ho he passat molt bé amb el joc. Felicitats als que han fet el ple!

Publica un comentari a l'entrada