GRÀCIES!!

BOTIGA ONLINE
elmagatzem.blogspot.com
LLibres d'ocasió a 1, 3, 6, 9 i 12 €

dimecres, 18 d’abril del 2012

416.- Quatre amics pesats

416.- L'Àngel, en Benet, en Carles i en Francesc pugen en un ascensor que pot suportar un màxim de 380 kg. Pots calcular el pes de cada personatge amb les següents dades: 1) Francesc és el més pesat, si tots tinguessin el seu pes l'ascensor no els aguantaria; 2) L'Àngel és el més lleuger, l'ascensor en pujaria 5 com ell; 3) En Benet pesa 14 kg menys que Francesc i 6 menys que Carles; 4) En Carles pesa 17 kg més que l'Àngel i 5) Els pesos de Francesc i de l'Àngel són múltiples de 5.

TROBAREU LA SOLUCIÓ ALS COMENTARIS. FELICITATS A " Jo Rai! "

7 comentaris:

jo rai! ha dit...

Jo he començat a calcular comptant quin és el major múltiple de 5 capaç de fer pujar 5 Àngels a l'ascensor. El primer que he trobat és el 75.

A partir d'això penso que si l'Àngel pesa 75 kg, aleshores en Francesc en pesaria 100, en Carles 92 i en Benet 86. Entre tots plegats encara no arribarien als 380 que aguanta l'ascensor (pero si és com el de casa anirien molt justos d'espai!).

Pilar ha dit...

Les ecuaciones del problema son:

F>95 kg (380/4) (La igualtat no es vàlida, ya que l’ascensor aguanta fins a 380 kg)

A<76 kg (380/5)

B=F-14

B=C-6

C=A+17


F y A son múltiples de 5.


Ens interesa una ecuació que relacioni F i A:
F=B+14=C-6+14=A+17-6+14=A+25

Obtenim l’única solución válida es F=100 kg y A=75 kg
Per tant B=86 kg y C=92 kg


Sento no poder entrar tot el que voldria.
Igual i els he canviat el nom, però m'ho he passat rebé! ^0^

Sergi ha dit...

Collons, ja m'han passat a davant. Jo havia trobat el mateix, per ordre Francesc, Carles, Benet i Àngel: 100, 92, 86 i 75 respectivament. els càlculs els he fet sumant i restant els que es porten uns o altres, veient que 76 (el pes màxim que pot tenir l'Àngel per poder pujar 5 com ell a l'ascensor) no és múltiple de 5, i veient que amb els càlculs que tenia, partinc de 75, el que surt que pesa en Francesc també és múltiple de 5. Entre tots 353kg.

Però tard... per variar.

Yáiza ha dit...

Amén al que han dit! Ho he calculat i em surt el mateix! ;)

Pons ha dit...

amb aquests pesos més els hi valdria a tots pujar per les escales

Assumpta ha dit...

Benvolguts amics, aquesta nit he dormit molt poquet i el meu cap no està per càlculs... però jo havia de passar a deixar un comentari, clar!! :-)))

A veure si demà en surt un de facilet, MAC!!

McAbeu ha dit...

Exactament, els càlculs que primer fa JO RAI!, i després feu també gairebé tots els altres, donen la resposta correcta que buscàvem. Felicitats!! :-))

Publica un comentari a l'entrada