GRÀCIES!!

BOTIGA ONLINE
elmagatzem.blogspot.com
LLibres d'ocasió a 1, 3, 6, 9 i 12 €

dissabte, 23 d’abril del 2011

Enigmes de la vida (19) - EL MEU LLIBRE DE SANT JORDI 2011

   Ja he dit alguna vegada aquí mateix que jo no compro llibres només per Sant Jordi però que, per mi, comprar algun llibre en aquesta diada és com una tradició anual que no puc deixar passar. M'agrada passejar entre les parades potser ja amb alguna idea, que depèn de l'any és més o menys concreta, o no i acabar comprant algun llibre; el meu llibre de Sant Jordi.

   Enguany segurament faré el mateix i compraré més d'un llibre, però el Meu Llibre de Sant Jordi del 2011 no el compraré avui perquè ja el tinc. Fa alguns mesos que n'esperava la publicació i no només perquè en conec personalment l'autor o perquè ja he llegit altres obres seves i m'agrada com escriu, sinó perquè l'atzar va fer que aquest llibre en concret estigui relacionat amb mi d'una manera directa. I per aquest motiu, l'he encomanat i comprat abans del dia de Sant Jordi, ja me l'he llegit i vull aprofitar per recomanar-vos-el.
   Estic parlant de: 



I UN COP DE VENT 
ELS DESPENTINA

de JESÚS M. TIBAU

Col·lecció Notes de Color, 39
COSSETÀNIA EDICIONS
2011


   He de començar dient que a mi m'agrada el gènere literari de la narració curta, admiro a qui és capaç d'explicar amb les paraules justes una bona història, i ja he dit que m'agraden els contes d'en Jesús M. Tibau, té un estil planer que fa que entris molt fàcilment en les històries que escriu i això no és diferent en aquest llibre que ja és el seu cinquè recull de relats. A la contraportada podem llegir: "I un cop de vent els despentina ens presenta històries senzilles, capaces de despertar-nos emoció i tendresa en poques línies, o un somriure de complicitat. De vegades, la vida sacseja els personatges de dalt a baix; altres, més sovint, pren forma de cop de vent que no els fa caure, només els despentina, i ens fa reflexionar sobre el sentit de tot plegat.". I això és exactament el que hi trobem al llibre: Unes històries d'allò més quotidianes que ens podrien passar (algunes més que les altres) a qualsevol de nosaltres i que els personatges encaren com poden per sortir-ne al final més o menys afectats, també com ens passaria a qualsevol de nosaltres.

   És difícil escollir un relat en concret entre els 37 que omplen les 120 pàgines del llibre, tots ells tenen el seu què. Per destacar-ne algun, diré que a mi m'han agradat molt: "Poder", amb un final que en un primer moment et fa somriure però que en el fons és bastant trist; "Del cel a terra", i no només per l'encertada tria del nom del protagonista masculí ;) ; "Homenatge a Pere", una picada d'ull a un dels meus autors favorits; "Rectificar és de savis", on veiem que és veritat allò de que a grans mals, grans remeis; i acabo, perquè sinó els aniria citant tots, amb els micro-relats que tanquen el llibre que són un gran exemple de com es poden dir moltes coses amb molt poques paraules.  

   A la web de l'editorial ens regalen un tast del llibre en format PDF. Aprofiteu el regal i tasteu-lo, comprovareu que "I un cop de vent els despentina" és una bona opció si encara no teniu clar quin llibre comprar avui (o qualsevol altre dia).

   Per acabar i com que aquest post és un dels meus Enigmes de la Vida, m'agradaria demanar-vos:
Teniu un vostre Llibre de Sant Jordi 2011?
Ja sabeu quin és o encara l'heu de triar?
Per què l'heu escollit?


Passeu un molt bon
dia de Sant Jordi!

16 comentaris:

Francesc Mompó ha dit...

Feliç dia de Sant Jordi.
Salut i Terra

Puigmalet ha dit...

Bona recomanació! Per sort a la catosfera tenim bons escriptors, com en Tibau, la Júlia Costa, en Josep Porcar o la Tina Vallés, per posar uns pocs exemples. I grans divulgadors, com en Parèmies, que ha tret el primer llibre, i grans premis, com l'Exhaurim-lo! del Llibreter. No cal només comprar un llibre! :D

Garbí24 ha dit...

molt bon sant Jordi....i no et descuidis de posar sentiment a la rosa que regalis

jpmerch ha dit...

Jo espere que me'l regalen.
Feliç dia de Sant Jordi.

kika ha dit...

de moment ni inspiració ni ganes... potser arribaran abans que s'acabi el dia, potser no, ja ho anirem veient... feliç diada!

Jesús M. Tibau ha dit...

moltes gràcies, és un plaer tenir-te com a personatge del meu llibre. Fixeu-vos quins tres blocaires s'han convertit en personatges dels meus tres últims reculls de relats:
El vertigen del trapezista, Josep Manel Vidal de Filant prim; Una sortida digna, elveídedalt, de malerudeveure't; I un cop de vent els despentina, McAbeu de Xarel.10

El porquet ha dit...

Feliç Diada de Sant Jordi!

Vicicle ha dit...

Bona diada de Sant Jordi.

Elfreelang ha dit...

Bona ressenya i plena d'entusiasme! jo men compro tot l'any de llibres , i ai las encara en tinc pendents de llegir una llarga llista...en tinc uns quants de pensats però de moment miraré de firar-me La Gavina de Sandor Marai un autor que em meravella....Bona diada McAbeu!

rebaixes ha dit...

A tu, i a tots el meu desig d'una Diada plena d'Amor i Pau. Abton.

J ha dit...

No he fet cap tria encara, a veure si per aquesta tarda.

Bona recomanació la teva, m'agrada el mestissatge entre blocaires i llibres.

Bona diada a tots!

Cèlia ha dit...

Bé, per incloure bons escriptors blocaires també tenim el Joan Guasch!

I el llibre del Jesús m'encanta!

Assumpta ha dit...

Feliç Diada de Sant Jordi, Mac!! I enhorabona pel relat dedicat ;-))

Diré quin ha estat el meu llibre de Sant Jordi de forma enigmàtica... hehe

- És un llibre que tu has llegit però amb un títol diferent.
- Fa poc l'ha recomanat un blog que jo segueixo, l'amo del qual té dues vocals al seu nick.
- L'autor del llibre en qüestió té tres vocals al seu cognom i cap de les tres coincideix amb dues del nick de l'amo del blog que fa poc ha recomanat el llibre.
- És un llibre relacionat amb certes lleis, però són unes lleis que jo no vaig estudiar a la Facultat.

Bé, més fàcil impossible :-))

McAbeu ha dit...

FRANCESC MOMPÓ: Espero que també ho hagi estat per tu. Gràcies!

PUIGMALET: Tens raó que no cal comprar només un llibre i a més tampoc no cal comprar-los només avui. :-D

GARBI24: Ho he fet, no en dubtis. :-))

JPMERCH: Doncs serà un bon regal. :-)

KIKA: De vegades, el que no passa en un any passa en un instant. Espero doncs que al final hagis trobat el teu llibre de Sant Jordi.

JESÚS: Encara que sembli un tòpic, t'he de dir que el plaer és meu. M'ha fet molta il·lusió sortir en un dels teus llibres.

EL PORQUET: Igualment, gràcies.

VICICLE: Moltes gràcies.

ELFREELANG: Gràcies per triar-ne un per contestar la meva pregunta. No conec res d'aquest autor, potser és hora de posar-hi remei. :-))

REBAIXES: Igualment per tu, Anton. Moltes gràcies.

JOAN AYATS: Segur que va caure algun bon llibre. Me n'alegro que t'hagi agradat la recomanació.

CÈLIA: Certament n'hi ha més d'un de bons escriptors a la Catosfera. I sempre està bé decantar-se per un autor de casa.

ASSUMPTA: Amb aquestes pistes i els comentaris al blog dels llibres d'en Xexu m'ho has posat molt fàcil, realment. :-))
Per cert, si l'has comprat a la llibreria que dius allà t'he de dir que enguany el meu llibre de Sant Jordi l'he comprat al mateix establiment de Reus. Casualitats de la vida! :-D

Assumpta ha dit...

MAC, no et puc posar el nom en lletres vermelles perquè no dius el títol del llibre. Ho sento... hehehe

Noooooo a l'ABACUS no el vaig poder comprar... no el tenien en català :-( llavors vaig anar a la GAUDÍ (al carrer Galera) i tampoc (i mira que allí són molt de llibres en català, ho promocionen i defensen força) i, finalment, a la GALATEA, al carrer Jesús... tampoc el tenien en català!!... així que, com en castellà estava mooooolt bé de preu, el varem comprar en castellà.
De totes formes, em va saber greu veure com a tres llibreries importants i molt cèntriques no el tenien en català.

McAbeu ha dit...

ASSUMPTA: Si que sap greu però per sort nosaltres també en sabem de llegir l'espanyol (a diferència de molts defensors del bilingüisme que només en saben una de llengua i ens diuen intransigents a nosaltres). Després d'aquesta "proclama política" :-DD deixa'm dir-te que aquest llibre també el tinc en castellà i que segur que el vaig comprar més bé de preu que tu (el vaig trobar en una llibreria de vell per 1€) :-))

Publica un comentari a l'entrada