GRÀCIES!!

BOTIGA ONLINE
elmagatzem.blogspot.com
LLibres d'ocasió a 1, 3, 6, 9 i 12 €

dilluns, 11 d’abril del 2011

321.- L'enterrament de Teresa Sànchez

321.- Teresa Sànchez fou una dona que va néixer el 28 de març de 1515 i va morir la nit del 4 d'octubre de 1582. En aquell temps no tenien els mètodes de conservació actuals i l'enterrament s'havia de fer, seguint les ordres del bisbe, l'endemà al matí però segons els arxius de la parròquia sabem que l'enterrador va començar la feina el 15 d'octubre. Què va passar?

TROBAREU LA SOLUCIÓ ALS COMENTARIS. FELICITATS A " Kudifamily "

19 comentaris:

Kudifamily ha dit...

Aquesta la sé!!!
Es va canviar el calendari. Del romà es va passar al gregorià, i es van "perdre" uns dies: del 4 d'octubre es va passar al 15!

Kudifamily ha dit...

:-D
Hola Mac!!! Feia dies que no t'escrivia, però et segueixo igual!!!
(tu ja saps que vaig enfeinada per la Fira de l'1 de maig, però no em salto a ningú de la "blog-colla"!)
Molts petons plens de fils, jeje :-D

Assumpta ha dit...

Oh! :-( jo mirant etiquetes i, mentre, ha sortit l'enigma... sniff

Quim Soler ha dit...

Efectivament, amb el canvi de calendari, es van perdre 10 dies i es va passar del 4 al 15 d'octubre.
El que no sabem és si el procés de podridura de la carn de la morta també es va accelerar per recuperar aquests 10 dies...

McAbeu ha dit...

KUDIFAMILY: No pateixis MAIA que ja sé que els de la "blog-colla" :-)) sempre hi sou. Que vagi molt bé la Fira d'artesania de Figueres (encara que jo tampoc te'n digui res ja vaig veient pel Face l'il·lusió que et fa i la feina que tens). Petons també per tu! :-)****

ASSUMPTA: Es que fas cas dels e-mails que t'envien i et despistes. :-))

Assumpta ha dit...

Jo sóc una bona nena que vaig responent i mira què em passa!! :-P

Però ara ho deixo... alguna cosa no funciona bé al meu blog... dimiteixo... tinc una feinada de por i no puc estar més temps per aquí :-)

En un altre moment ho faré d'un en un i ja està :-)

sànset i utnoa ha dit...

CAXINS!

Jo també ho sabia!

*Sànset*

Assumpta ha dit...

Ja estaaaaaaaaaaaa MAAAAAAAAC!!!

Ja he arreglat l'etiqueta i de passada n'he arreglat una altre :-DDD

Gràcies!!! ;-))

McAbeu ha dit...

ASSUMPTA: Me n'alegro que al final s'hagi solucionat el problema amb les etiquetes que ja sé que tu també estàs molt enfeinada aquests dies. :-))

Joan ha dit...

Pobre dona, una vida juliana i un enterrament gregorià.

Jordi ha dit...

coll..., aquí la gent vola. Per una que sé sense haver de calcular res...:)

Salutacions,

lolita lagarto ha dit...

jo em pensava que l'enterrador estava de vacances..

Sergi ha dit...

Ja sabia jo que aquesta era per entesos...

Josep Lluís Rodríguez ha dit...

Jo diria que aquesta bona dona, és Santa Teresa de Jesús (la d'Àvila). Però jo em pensava que es deia Teresa de Cepeda i Ahumada, i no sé d'on surt el Sánchez. Pel que fa als 11 dies, estic d'acord en que es tracta del canvi del calendari julià al gregorià.I així en ser "elevada a los altares", totes, o la majoria de les Tereses, celebren el seu sant el 15 d'octubre. Salutacions.

McAbeu ha dit...

JOSEP LLUÍS: Has resolt l'enigma amagat dins l'enigma. :-))
Efectivament aquesta Teresa Sánchez és Santa Teresa de Jesús, filla del cavaller Alonso Sánchez de Cepeda i de Beatriz Dávila y Ahumada el seu nom complet era doncs Teresa Sánchez de Cepeda Dávila y Ahumada. Que Déu n'hi do! :-))
Com que aquesta no era la pregunta de l'enigma no et toca rètol vermell (que demà diré que és per la KUDY ;-D) però Moltes Felicitats!!

Assumpta ha dit...

Dono fe que ho ha sabut sense mirar-ho... Vull dir que ha vist les dates de naixement i mort i ha dit "Aquesta és Santa Teresa de Jesús"... :-)

Tenim memòries absolutament diferents... ell té un arxiu de dades al cap impressionant de naixements i morts de personatges, dates històriques com guerres, conquestes... etc. Jo per això sóc absolutament negada... en canvi puc recordar una conversa, una anècdota, un llibre, una pel·lícula amb molts, molts més detalls que ell...

Curiós, oi? :-)

Sergi ha dit...

I aquesta era de les fàcils, no?

Jordi ha dit...

Jo anava a dir que el que l'havia d'enterrar també s'havia mort... Uff!! què malament!

Kudifamily ha dit...

Oeoeoeoeoeeeeeee!!!!
XD

Publica un comentari a l'entrada