GRÀCIES!!

BOTIGA ONLINE
elmagatzem.blogspot.com
LLibres d'ocasió a 1, 3, 6, 9 i 12 €

dimecres, 23 de maig del 2018

984.- Dos enigmes dels Estats Units de fa dos-cents anys

984.- A continuació, us proposo un parell d’enigmes procedents dels Estats Units de finals del segle XVIII o principis del XIX:

A.- Tinc un gall que, sense menjar gra, es conserva de meravella. Cada cop que el meu gall canta; llampega, pedrega i trona.

B.- M'arrenquen a la força del meu lloc sota terra per tancar-me dins d'una presó de fusta. Mai més em deixaran anar perquè és així com us faig servei fins que desaparec. Què sóc?

TROBAREU LA SOLUCIÓ ALS COMENTARIS. FELICITATS A " Carme Rosanas "

17 comentaris:

Pons ha dit...

a) una campana?
b) té pinta de ser una cosa comestible, però com que jo no se d'on surten els aliments, només se que surten del super doncs no sabria dir...

jomateixa ha dit...

a) Quan algú fa galls al cantar, es diu que fa ploure, però...
b) Ni idea!
Són superdifícils, com és que sempre hi posa "fàcil"?!!!

jo rai! ha dit...

El primer deu ser un penell.
El segon... no sembla comestible. Primer he pensat en alguna bèstia però em temo que hauré de continuar pensant.

jo rai! ha dit...

Rissandu el rissu... i la naftalina?

McAbeu ha dit...

PONS: A = No és una campana.
B = No és comestible.

JOMATEIXA: Admeto que, de vegades, peco d'optimista quan toca etiquetar els enigmes. :-DD

JO RAI!: A = No és un penell, l'enigma és molt més metafòric que això.
B = Primer no he vist per on anaves però després, prenent aquesta "presó de fusta" com l'armari de la roba, he trobat que la naftalina quadra prou amb l'enunciat per poder ser la resposta correcta... llàstima que el LLIBRE en té una altra. ;-)

Carme Rosanas ha dit...

A: una arma de foc que tingui gallet?

B: ni idea...

McAbeu ha dit...

CARME: A = Felicitats, has encertat el tret :-)). El LLIBRE especifica que es tracta d'una escopeta però la teva resposta més genèrica també és ben vàlida en aquest cas. M'ha fet gràcia que hi hagis arribat a travès de la pista "gall/gallet" que en català és ben clara però que segur que a l'enigma en versió original no la trobaríem. Tot i així, si vaig posar-li l'etiqueta "fàcil" no va ser per aquest joc de paraules sinó perquè aquest enigma dels USA és molt semblant a una endevinalla catalana que el LLIBRE ja havia publicat (https://xarel-10.blogspot.com/2013/10/endevinalla-505.html).
B = Doncs mira que és una cosa que segur que has fet servir més d'una vegada... ;-)

Pons ha dit...

pot ser la sal?

McAbeu ha dit...

PONS: No, no és la sal. Ja et vaig comentar que buscàvem una cosa no comestible. :-)

Pons ha dit...

El carbó? i la presó de fusta es una estufa.... em de fusta? això no em quadra però es que no tinc més idees

Assumpta ha dit...

Algunes arrels?
Algun mineral?

McAbeu ha dit...

PONS: Gairebé sí... però no. Malgrat "l'estufa de fusta", estàs tan a prop de la solució correcta que gairebé et cremes. ;-D

ASSUMPTA: No són arrels. Sí és un mineral. :-)

Carme Rosanas ha dit...

El grafit, dins de la pressó de fusta és un llapis!
Fins que es gasta!

McAbeu ha dit...

CARME: Ara sí, la mina de grafit d'un llapis és la solució que buscàvem. Felicitats!! :-))

Assumpta ha dit...

Aaaaah!!... Què xulo!! :-DDD

Jo pensava una capsa de fusta amb joies incrustades o quelcom semblant hehehe

jo rai! ha dit...

Tampoc no era tan diferent de la meva naftalina ;)

Pons ha dit...

Donant pistes a la competència, sóc massa generós.

Publica un comentari a l'entrada