GRÀCIES!!

BOTIGA ONLINE
elmagatzem.blogspot.com
LLibres d'ocasió a 1, 3, 6, 9 i 12 €

dilluns, 14 de maig del 2018

981.- Tres enigmes de l'Antiga Grècia

981.- A continuació, us proposo tres enigmes procedents de l’Antiga Grècia que han arribat fins els nostres dies. Tota una mostra del pensament d’aquella època:

α.- Hi ha quatre germans que han nascut alhora. El primer germà corre sense parar i mai es cansa. El segon menja sense parar i mai s’afarta. El tercer beu sense parar i mai en té prou. El quart germà canta una cançó inacabable i mai és bona. Qui són?

β.- Hi ha una casa verda. Dins la casa verda hi ha una casa blanca. Dins la casa blanca hi ha una casa vermella. Dins la casa vermella hi viuen molt nens. Què és?

γ.- Hi ha una cosa que quant més n’acumules, més en queda pels que venen darrere teu. Què és?


TROBAREU LA SOLUCIÓ ALS COMENTARIS. FELICITATS A " Pons i Carme Rosanas "

28 comentaris:

Pons ha dit...

Jo us faig jo la fàcil, la β. es una síndria

Sergi ha dit...

Estic segur que quan diguin l'alfa m'estiraré dels cabells...

Carme Rosanas ha dit...

Provo sort amb l'alfa:

El primer germà és el planeta Terra, el segon és el foc, el tercer és el mar i el quart és el vent.

Pons ha dit...

γ el temps?

McAbeu ha dit...

PONS (1): Correcte, β = una síndria. Felicitats!! :-))

XEXU: No ho sé, jo no ho veig tan obvi com suposes. Ja m'ho diràs, ara li comento a la CARME. :-)

CARME: Doncs per ser una prova te n'has sortit molt bé. De fet, t'he de dir que encertes perfectament a dos dels germans (el segon és el foc i el quart podríem acceptar que és el vent), I els altres dos no els encertes però gairebé. S'ha d'acabar de polir la teva solució, tenint en compte que la resposta que busquem per a l'enigma alfa, malgrat estigui formada per aquests "quatre germans", és un únic concepte. :-)

PONS (2): Amb la fàcil, a la primera. Però amb aquesta (que per a mi és la més complicada de trobar) ja no vas tan bé. No, l'enigma gamma no és el temps. ;-)

Carme Rosanas ha dit...

Els 4 elements: terra, foc, aigua i aire.

Carme Rosanas ha dit...

La tercera pot ser la generositat, la solidaritat...

McAbeu ha dit...

CARME: Exacte, malgrat continues sense encertar l'ordre, aquest és el concepte que soluciona l'enigma alfa. α.- Els quatre germans són els quatre elements clàssics. L’aigua que corre sense parar, el foc que s’ho menja tot, la terra que s’amara d’humitat i l’aire que udola quan és vent.
Pel que fa a l'últim enigma, la resposta que busquem no va per on dius tu. La solució correcta és una "cosa" una mica més "tangible"...

Roselles ha dit...

γ.- Els diners?

McAbeu ha dit...

ROSELLES: No, no són els diners. :-)

Pons ha dit...

La gamma pot ser la fam?

McAbeu ha dit...

PONS: Tampoc és la fam. És que no sé quina pista afegir per ajudar-vos, potser ho encareu millor si us dic que l'expressió "els que venen darrere teu" que utilitza l'enunciat és, en aquesta ocasió, literal. Sort! :-)

Pons ha dit...

El coneixement?

ASSUMPTA ha dit...

La saviesa!!!

McAbeu ha dit...

PONS i ASSUMPTA: Vaig dir que la solució que busquem és una "cosa tangible". Ho vaig posar entre cometes perquè no es tracta d'un objecte que podem tocar però si que és una cosa que es pot comptar exactament. Amb això vull dir que no aneu gens bé amb aquests conceptes que entrarien, sense cap dubte, en la categoria dels intangibles. :-)

jo rai! ha dit...

La pols?
Encara que només funcionaria si camines saltant...

I ara que m'hi fixo tampoc no és pot comptar, bé... a ca meua potser sí.

McAbeu ha dit...

JO RAI!: Tu mateix et contestes quan admets que la teva proposta no s'adapta de cap manera a les pistes que he anat donant. Així que no, la pols no és la resposta correcta.
Tot i això, no tot està perdut perquè al teu comentari hi ha una pista molt bona que us permetrà (si la trobeu :-D) arribar a la solució. M'has estalviat la feina de pensar-ne una jo. ;-)

Lluna ha dit...

El tercer potser vida, o anys?

McAbeu ha dit...

LLUNA: No, en PONS ja va anar per aquí quan va proposar "el temps" i ja li vaig dir que no era el bon camí per trobar la resposta que els antics grecs donaven a aquest enigma. :-)

jo rai! ha dit...

Ara no sé si tirar pel que es pot comptar o pel que no es pot comptar!

A veure, l'experiència?

jo rai! ha dit...

Ai, no! Que no és tangible. M.....

La brossa!

(Darrerament tinc una fixació per la neteja.)

McAbeu ha dit...

JO RAI!: M'ha quedat una mica la sensació que no em dec saber explicar gens perquè jo diria que ja havia deixat clar que busquem una cosa que no es pot tocar però que sí es pot comptar.
No és l'experiència ni tampoc és la brossa. Respecte a aquesta segona possibilitat, remarcar-te que la solució no té res a veure amb el món de la neteja com ja deixava entreveure el fet que quan vas dir la pols et vaig comentar que no s'adaptava gens a la resposta buscada. Per norma, els sinònims d'una solució incorrecta continuen sent incorrectes.
Et torno (us torno) a repetir l'últim que us vaig dir: Repassa el teu comentari de l'altre dia, un dels conceptes que hi deixes anar és la millor pista (quan l'ajuntem a les que abans havia donat jo) per trobar la solució. Sort! ;-)

Pons ha dit...

Les puces? Per lo de saltar dic

McAbeu ha dit...

PONS: Les puces es poden comptar però també es poden tocar, així que no acabarien de quadrar amb les pistes. Però aprofitarem el teu comentari per descartar que "saltar" sigui el concepte del comentari d'en JO RAI! al que em referia... clar que, de fet, també podria ser-ho. ;-)

Pons ha dit...

Les desgracies?

McAbeu ha dit...

PONS: No, res d'això. Aquest no és el bon camí per arribar a la solució correcta, vas molt desencaminat...

Carme Rosanas ha dit...

Deu tenir a veure amb el caminar i els que et venen al darrere literalment, com si caminessin en fila índia o en cua.

Una cua? Com més cua acumulem més en queda pels que venen al darrere.

O el camí recorregut? No sé pas...

McAbeu ha dit...

CARME: Has entès perfectament la "subtil" insinuació que li feia a en PONS al meu últim comentari. Efectivament, la resposta té molt a veure amb el fet de caminar i de fer-ho amb altra gent. No cal, però, que aquesta caminada sigui en fila índia i per això la teva primera proposta no seria la solució buscada però en canvi t'hi apropes molt més quan optes pel "camí recorregut", una opció que podem donar per bona tenint en compte que el LLLIBRE ens parla dels passos d'una caminada. Felicitats!! :-))

Publica un comentari a l'entrada