GRÀCIES!!

BOTIGA ONLINE
elmagatzem.blogspot.com
LLibres d'ocasió a 1, 3, 6, 9 i 12 €

dilluns, 21 de maig del 2018

983.- Dos enigmes de l'Anglaterra medieval

983.- A continuació, us proposo un parell d’enigmes procedents de l’Anglaterra medieval:

A.- Quina és la cosa que camina tot el dia amb el cap tocant a terra?

B.- La vella comare Twitchett només té un ull i una cua que no para de bellugar. Cada vegada que supera una bretxa, una part de la seva cua queda atrapada en una trampa. Què és?

TROBAREU LA SOLUCIÓ ALS COMENTARIS. FELICITATS A " Pons i Jo rai! "

24 comentaris:

Sergi ha dit...

L'Anglaterra medieval em queda tan lluny... me'n vaig amb la cua entre les cames.

xavier pujol ha dit...

A: un cap-sigrany
B: una màquina de cosir

Roselles ha dit...

Al dir "cosa", imagino que no és un animal.
Mmmm.... La serp? XD

McAbeu ha dit...

XEXU: Ens queda lluny, certament. ;-)

XAVIER: Bones propostes, te les comento a continuació.
A = Vas molt desencaminat, per tant no l'encertes.
B = Vas per molt bon camí però hi ha un detall que fa que no pugui ser aquesta la resposta correcta.

ROSELLES: Bon intent, s'ha de provar sempre el que ens passa pel cap perquè, amb els enunciats del LLIBRE, no podem donar mai res per suposat. Però l'enigma A no és la serp, en aquest cas la "cosa" que busquem és un objecte inanimat. :-))

Pons ha dit...

a) un roda?
b) una agulla? (enfilada)

jo rai! ha dit...

La primera podria ben bé ser un carretó.
Per a la segona ja m'anava bé la màquina de cosir però dius que no.
L'agulla d'en Pons podria ser.

McAbeu ha dit...

PONS: A = No és una roda. Encara que és cert que camina tot el dia per terra, diríem que és difícil trobar-li el cap a una roda, no?. ;-)
B = Correcte, la resposta bona és una agulla amb el fil de cosir. Felicitats!! :-))

JO RAI!: A = Podria ser-ho (segons com ens ho miréssim) però no, un carretó no és la solució.
B = Dius que t'anava bé però, com li vaig dir a en XAVIER, hi ha un "petit" detall que fa impossible que la màquina de cosir sigui la resposta correcta. Bé no sé si el detall és petit però si que m'admetràs que és tan obvi com recordar que a l'Edat Mitjana no existien les màquines de cosir (quantes vegades ens ha dit el LLIBRE que cal llegir sempre TOT l'enunciat? :-DD)

Pons ha dit...

Un bastó?

McAbeu ha dit...

PONS: A diferència de la roda, en un bastó si que li podríem trobar "cap" i "peus" (bé, en aquest cas seria "peu" en singular :-D) però jo diria que el "cap" d'un bastó aniria a la part de dalt (el puny on l'agafem) i, per tant, no seria la solució correcta ja que no es compliria que "camina tot el dia amb el cap tocant a terra" perquè, en general almenys, ningú porta el bastó de cap per avall. :-))

Carme Rosanas ha dit...

Una escombra?

McAbeu ha dit...

CARME: Jo també trobo que una escombra s'avindria força a l'enunciat (o almenys a bona part d'ell) però no és aquest l'objecte que busquem. Us ajudo una mica dient-vos que la solució de l'enigma és una cosa que generalment no va amb "el cap tocant a terra" però que si que ho fa quan té un ús molt concret que és el que ens demana el LLIBRE. Sort! :-)

jo rai! ha dit...

Doncs si no és una escombra voto per una aixada. Això a l'edat mitja ja era antic!

McAbeu ha dit...

JO RAI!: Certament l'aixada ja existia a l'Edat Mitjana i també l'escombra. Dues opcions que quadren força amb l'enunciat però que no són la correcta per la mateixa raó. Com ja li vaig dir a la CARME, busquem un objecte que només "camina amb el cap tocant a terra" quan té un ús molt concret (que és el que busca el LLIBRE) però no pas en general, per això no poden ser ni l'escombra ni l'aixada que "treballen" sempre amb el cap a terra. :-)

Pons ha dit...

un paraigua, perquè quan no plou té la punta (el cap) tocant al terra fent de bastó

McAbeu ha dit...

PONS: Però quan plogués ja tornaria a anar del dret i no es compliria aquell "tot el dia" del que ens parla l'enunciat. Així que no, no és un paraigua.
Per explicar-vos una mica millor que és el que busquem deixeu-me que ampliï la pista amb un exemple. Per fer-ho, imaginem que "la roda" que va ser la teva primera proposta hagués estat la solució bona. Està clar però que no hauria valgut qualsevol roda, la d'un carretó o la d'un carro sí compleixen amb l'enunciat però la roda d'una filosa o la d'un torn de terrissaire, que no toquen a terra, no haurien valgut. A això em refereixo, busquem un objecte que pot tenir usos variats però que en té un de determinat que el fa "caminar tot el dia amb el cap tocant a terra" i aquest és el que busquem. Una altra cosa, per l'exemple he triat expressament instruments que ja existien a l'Edat Mitjana (carretó, carro, filosa, torn...) perquè no heu de perdre de vista aquell entorn temporal. És cert que si l'enigma ha arribat als nostres temps és perquè l'objecte i aquest ús determinat que busquem també el trobaríem a l'actualitat però no tan abundantment com anys enrere. Sort! :-)

Pons ha dit...

Si no trobem les endevinalles fàcils trobarem les difícils?! Està clar com ha de ser el objecte que busquem, ara només falta trobar-lo... Per què estem parlant d'un objecte, no? Vull dir que es un cosa fabricada per l'home, no? Algun tipus d'eina?

McAbeu ha dit...

PONS: Jo tinc l'esperança que si que la trobareu, per difícil que sigui. De moment, et confirmo que busquem un objecte fabricat per l'home. Sobre si és una eina o no, he d'admetre que tinc els meus dubtes, depèn del que entenguem per "eina".

Pons ha dit...

En record de l'altra endevinalla, es un llapis?

McAbeu ha dit...

PONS: No, no és un llapis. Però, per la mida, està mes a prop de la solució que l'escombra, l'aixada o el paraigua. :-)

Pons ha dit...

Un pinzell?

McAbeu ha dit...

PONS: Tampoc és un pinzell. De fet, el pinzell (i també el llapis) si que són eines sense cap dubte, no?. Així que, segons el meu comentari de l'altre dia, no valdrien com a resposta. A diferència de "la pintura", per exemple, que no és ben bé una eina perquè necessita una altra eina (el pinzell) per aplicar-la...
No, la pintura no és la resposta correcta a l'enigma. De fet, ni s'hi apropa... clar que, tot això que t'he dit potser tampoc s'apropa gaire a una pista. ;-)

jo rai! ha dit...

Suposo que una sabata no es pot considerar que tingui cap, oi?

jo rai! ha dit...

AAAAAAAAAAlto les seques!!!!!!!!!!!!!

Una sabata no té cap però una ferradura en té vuit (els dels claus que la subjecten!

Si em dius que no aquest cop sí que em traumatitzaré.

McAbeu ha dit...

JO RAI!: Doncs no et puc dir que no perquè és que sí. Correcte, el clau d'una ferradura és evident que camina tot el dia amb el cap tocant a terra i, per tant, és la solució que buscàvem. Felicitats!! :-))

Publica un comentari a l'entrada