GRÀCIES!!

BOTIGA ONLINE
elmagatzem.blogspot.com
LLibres d'ocasió a 1, 3, 6, 9 i 12 €

dimecres, 23 d’abril del 2014

607.- Homenatge a Albert Sánchez Piñol

Avui és Sant Jordi i, per celebrar-ho, he volgut dedicar l'enigma als llibres.

Aquesta vegada he triat un autor força famós però que jo he descobert enguany quan em vaig decidir a llegir VICTUS i em va enganxar. Em refereixo, evidentment, a Albert Sánchez Piñol i és d'un text seu d'on he tret l'enigma d'avui.

Sé que és un autor molt llegit i ben conegut però també estic convençut que la solució a l'enigma pot sortir sense haver llegit el llibre. Per això, us demanaria que els que si l'heu llegit no intentéssiu simplement "recordar" la resposta (o que us aixequeu de la cadira per anar a buscar-la directament al llibre) sinó que procuréssiu treure-la aplicant la deducció. Segur que així serà més divertit i l'enigma donarà molt més joc!. :-))

Aquí teniu l'enigma:

607.- Albert Sánchez Piñol (Barcelona, 1965) és un antropòleg, africanista i escriptor català. És autor de les novel·les 'La pell freda' (2002), 'Pandora al Congo' (2005) i 'Victus' (2012), també ha publicat reculls de contes com 'Les edats d'or' (2001) i 'Tretze Tristos Tràngols' (2008). I és un dels seus contes el que us adapto en forma d'enigma mental a continuació:
La mare zebra està intentant ensenyar al seu fill, les lleis de supervivència a la selva. Quan beguis, no et refiïs, li diu, els lleons s'amaguen pels voltants dels abeuradors. Els lleons corren més que les zebres però, si pots escapolir-te de la primera embranzida no hauràs de patir, li recorda, per als lleons caçar zebres és una activitat esportiva i de seguida se n'avorreixen en canvi les lleones són més perseverants, molt més. Aquesta pell nostra tan peculiar, a ratlles blanques i negres, no és un caprici, és una defensa, li explica, endinsa't en la vegetació més alta que trobis, a contrallum, i [els lleons] quedaran encegats. Li repeteix una vegada i una altra que en cas d'emergència, busqui l'empara de pedres i rocams o que busqui un riu i s'hi llanci de cap. Però la jove zebra no se l'escolta i la mare perd la paciència.
- Vols fer el favor d'atendre!. Això que t'explico et pot salvar la vida!!, li crida.
- És que és molt avorrit, mare!. Total, només cal fer una cosa en un cas així!
- Ah!, sí?. Una cosa sola?. Doncs, digues espavilat. Quina és aquesta única cosa que has de fer per salvar-te quan una lleona afamada ataqui la nostra manada?
Podeu contestar, tal com fa Albert Sánchez Piñol al seu conte, la pregunta de la mare zebra?

FELIÇ DIA DE SANT JORDI
A TOTHOM!!


TROBAREU LA SOLUCIÓ ALS COMENTARIS. FELICITATS A " Pons007 "

14 comentaris:

Anònim ha dit...

Només cal ser més ràpida que la zebra més lenta :P

Lluna ha dit...

Ja cal que vagi entrenant la zebra aquesta, ja cal!!!

Bon dia de Sant Jordi!!!
Hola pons!!
Hola Mc!!

jomateixa ha dit...

crec que ha fallat internet en el meu comentari anterior, hi torno.
Molt bo el Pons, com sempre. Sembla la millor resposta, senzilla i pràctica.
Bona Diada a tothom!!

Assumpta ha dit...

Com? No entenc la resposta... Vaig a tornar a llegir-ho...

Assumpta ha dit...

Com? No entenc la resposta... Vaig a tornar a llegir-ho...

Assumpta ha dit...

MAC, per què tots els meus comentaris surten duplicats al teu blog? ;-))))

Assumpta ha dit...

Ho sabia!! Sabia que aquest sortiria només una vegada!! :-DDD

Assumpta ha dit...

Ah, ara sí que ho entenc... el que proposa en PONS es confiar en que la lleona es mengi un altre zebra: la més lenta... Mmmmmm... Potser sí...

Anònim ha dit...

Al veure 8 comentaris pensava trobar moltes respostes diferents, però veig que només es l'Assumpta parlant sola...

jo rai! ha dit...

Jo el Victus no, però el Tres tristos tigres sí que l'he llegit... :(

Sergi ha dit...

Mira que, com saps, he llegit tota l'obra de Sánchez Piñol, però no recordo la solució de l'enigma, i amb prou feines recordo el conte... això no diu res bo de mi, ho sé. Però bé, a falta d'idees, la d'en Pons no em sembla malament, l'autor és sàdic per això i per més.

Núria Martínez (Bruixeta) ha dit...

Corre més que l’ultima zebra

McAbeu ha dit...

PONS: L'Albert Sánchez Piñol ens diu que tot el que li cal saber a una zebra per sobreviure a la sabana és que n'hi ha prou de córrer més que una altra zebra. Que és exactament el que dius tu, felicitats!! :-))

LLUNA: Tens tota la raó. Ja que no vol escoltar els consells, almenys que entreni per còrrer ben ràpid. :-D

JOMATEIXA: És que en PONS, quan s'hi posa... s'hi posa. ;-)

ASSUMPTA: El misteri de la duplicació de comentaris s'escapa de les meves capacitats deductives. :-DD

PONS (2): No parla sola, home, parla amb nosaltres.

JO RAI!: Doncs jo he llegit "Victus" i "Tretze tristos tràngols", en canvi "Tres tristos tigres" no em sona... :-DDD

XEXU: El conte és "Tot el que li cal saber a una zebra per sobreviure a la sabana" del llibre "Tretze tristos tràngols". Per cert, em van agradar molt aquests contes i com dius, l'esperit "sàdic" de l'autor s'hi nota força.

BRUIXETA: Això mateix. :-))

Assumpta ha dit...

Gràcies, MAC, en PONS no m'entén (és perquè no em porto gens bé amb l'AhSe aquella hehehe)

Publica un comentari a l'entrada