GRÀCIES!!

BOTIGA ONLINE
elmagatzem.blogspot.com
LLibres d'ocasió a 1, 3, 6, 9 i 12 €

divendres, 25 d’abril del 2014

Peces Literàries 006



QUÈ HI DIU AQUÍ?

Us havia preparat una interessant (o no) citació literària i quan la portava cap aquí, m'ha caigut de les mans i s'ha fet miques.

Podeu ajudar-me a recompondre-la, ordenant totes les peces?.

Perquè ho tingueu més fàcil us diré que comença primer amb la citació pròpiament dita, continua amb el nom de l'autor entre parèntesis ( ) i s'acaba amb el títol del llibre on va sortir, entre claudàtors [ ].

Gràcies per endavant!


TROBAREU LA SOLUCIÓ ALS COMENTARIS. FELICITATS A " Jo rai! i Carme "
TAMBÉ PODEU VEURE LA RESPOSTA CORRECTA SI PREMEU AQUÍ

25 comentaris:

Lluna ha dit...

Òndia Mc quina mala bava!!! Els claudàtors i els parèntesis en peces soles sense lletres ni res... :(

Bon dia!!!

Carme Rosanas ha dit...

T'has passat, Mc!!! Estic amb la lluna :(

:D

Lluna ha dit...

Des del "carinyu", eh!!!

:D

jo rai! ha dit...

Malgrat la soledat dels parèntesis gosaria dir que reconec Salvador Espriu com a autor...

jo rai! ha dit...

Doncs ara diria que m'hi falta una "o"... Més val que m'hi fixi abans no digui més bestieses.

Carme Rosanas ha dit...

Doncs jo crec que no dius bestieses, jo rai!!!

Salvador Espriu
La pell de brau

A vegades és necesari i forçós que un home mori per un poble, però mai no ha de morir tot un poble per un home sol.

Carme Rosanas ha dit...

Gràcies al jo rai... M'ha vingut la inspiració i no he trigat 5 hores a resoldre'l com l'anterior...

Assumpta ha dit...

Però això... no és una cita bíblica??

Assumpta ha dit...

Jn 18,14 Caifàs era el qui havia donat als jueus aquest consell: «Convé que un sol home mori pel poble.»

;-)

Assumpta ha dit...

De fet, la que he posat té el seu orígen en aquesta:

Jn 11,50 ¿No us adoneu que us convé que un sol home mori pel poble, i no pas que es perdi tot el poble?

McAbeu ha dit...

Sí, sí... des del "carinyu", LLUNA i CARME, però a mi em xiulaven les orelles. ;-DDD

He de dir que, al preparar l'enigma vaig adonar-me'n d'aquesta "soledat dels parèntesis" però vaig considerar que al ser la Peça Literària més curta de les que sortiran aquí i, a més, al tractar-se d'un text tan i tan conegut podria sortir malgrat aquesta dificultat afegida.

I, com heu vist, no em vaig equivocar. En JO RAI! troba perfectament l'autor i això permet a la CARME d'identificar el text: A vegades és necessari i forçós que un home mori per un poble però mai no ha de morir tot un poble per un sol home. Felicitats!! :-))

Aquesta citació forma part del poema XLVI del llibre "La pell de brau", escrit per Salvador Espriu que, com l'ASSUMPTA ens explica, va fer servir al seu torn una citació bíblica per escriure'n aquestes primeres estrofes. :-)

Assumpta ha dit...

"La soledat dels parèntesis"... sembla el títol d'un llibre de filosofia avançada :-DDD

McAbeu ha dit...

ASSUMPTA: El primer que ha dit això de "La soledat dels parèntesis" ha estat en JO RAI!, així que li deixo l'honor d'escriure aquest llibre de filosofia avançada a ell... quan tingui un moment lliure, és clar. :-DDD

jo rai! ha dit...

Sincerament, em sap una mica de greu prendre-li ni que sigui un trosset del rètol vermell a la Carme que és qui ha fet tota la feina!
Per fer-me passar els remordiments ara, quan tingui un moment, començaré a esciure el llibre de filosofia "La soledat dels parèntesis", el que no puc assegurar és que quedi massa 'avançada' tal com proposa l'Assumpta.

Ja us avisaré quan l'acabi.

Carme Rosanas ha dit...

Avisa'ns, avisa'ns... Que jo me'l llegiré, jo rai, he, he, he..

I no et sàpiga gens de greu la teva part de rètol vermell, perquè el teu comentari va ser una inspiració total. No vaig fer ni el puzzle. Em va venir al cap la frase i només feia que trobar tots els fragments. Aixi de memòria sense confegir fragments. En realitat no vaig ni comprovar que era exacta. Tot lligava tant que segur que ho era...

McAbeu ha dit...

JO RAI!: No sóc gaire de llegir tractats de filosofia, avançada o no, però en el teu cas no dubtis faré una excepció, només faltaria. Ja diràs alguna cosa... ;-DD

CARME: M'ha fet gràcia que "confessessis" que l'havies solucionat de memòria perquè certament la frase que vas dir tu NO és exactament la que surt ordenant les peces. :-DD
La diferència, com pots veure al comentari on vaig donar la solució, és al final. On tu dius "home sol" jo tenia "sol home".
Fent una mica de recerca he comprovat que la teva versió és més fidel al que va escriure l'Espriu i per això la vaig donar directament per bona, sense fer-te treballar més. :-)

Assumpta ha dit...

Hehehehe JO RAI! Ànim, que tu pots!! ;-)))

McAbeu ha dit...

Hola, ASSUMPTA, que encara no ho has deixat això d'escriure al mateix temps que jo?. :-DDDD

Assumpta ha dit...

La culpa és teva, que m'envies una senyal mental i jo, com una autòmata, vinc a escriure alguna cosa :-P

McAbeu ha dit...

ASSUMPTA: No hi ha res com tenir poders. ;-DD

Assumpta ha dit...

Calla!! No veus que això ho pot llegir qualsevol? Cada dia vas més confiat i prens menys precaucions!! Com et descobreixin, què faràs? Tornar a Numèric? Des de la revolució dels Montoros i les noves fòrmules de les B.F. tot el planeta està revolucionat. Has de vigilar. Pren-t'ho més seriosament, eh?

McAbeu ha dit...

ASSUMPTA: Com vols que hi torni cap allà?. Amb el bé que m'ho passo en aquest planeta i, a més, que jo ja no em veig en cor de tornar a aprendre'm les fórmules B.F.
De totes maneres, no cal que pateixis per si em descobreixen. No veus que els meus poders també em permeten controlar qui pot llegir aquests comentaris i qui no. Els Montoros no poden passar per aquí. ;-DDD

Assumpta ha dit...

Sí, d'acord, aquest és un planeta molt simpàtic i hi ha gent molt divertida, però el magnetisme pot ser diferent, potser influeixi en els teus poders mentals... No sé...

Però, sobre tot, no et refiïs mai dels Montoros. Són dolents!! Com pots parlar d'ells amb aquesta tranquil·litat?... En fi, miraré de tranquil·litzar-me una mica.

Per cert, aquesta nit el nostre amic del Planeta Lingüístic, en Pep Guardiola, té una cita important: Tots amb ell!! (Quina gràcia, encara recordo com va haver de fer creure a la gent que aprendre alemany li havia costat uns mesos, quan ho va fer en un cap de setmana terraqui hehehe)

McAbeu ha dit...

ASSUMPTA: Ja has vist que els poders del Pep aquesta vegada han fallat. :-(

Assumpta ha dit...

Ostres, sí, quin ridícul, parlant clar... Bé, què hi farem!
Nosaltres a seguir lluitant per la Lliga ;-))

Publica un comentari a l'entrada