GRÀCIES!!

BOTIGA ONLINE
elmagatzem.blogspot.com
LLibres d'ocasió a 1, 3, 6, 9 i 12 €

divendres, 11 d’abril del 2014

Anagrama Lletraferit 042


QUIN LLIBRE ÉS?

No negaré que els llibres digitals tenen alguns avantatges respecte als de paper però també presenten inconvenients. Estic segur que en un llibre tradicional no m'hauria passat mai el que m'ha passat en aquest e-book on, encara no sé quin botó he premut, però les lletres que formen el títol i el nom de l'autor s'han barrejat completament.
Podeu ajudar-me a desxifrar aquests anagrames per tornar a trobar els títols i els autors originals?

Com a pista us diré que el llibre en paper que estem buscant és força recent (menys de 10 anys) i, en conseqüència, és força provable que no formi part del catàleg de llibres d'ocasió de la BOTIGA ONLINE EL MAGATZEM (http://elmagatzem.netne.net/). De totes maneres, no estaria de més que hi anéssiu a fer una ullada. Segurament aquest llibre no hi serà, però potser podreu trobar algun producte que us resulti interessant. No se sap mai!

BOTIGA ONLINE
(http://elmagatzem.netne.net/)
LLIBRES D'OCASIÓ,
ARTICLES DE PAPERERIA,
ACCESSORIS DE TELEFONIA,
PRODUCTES DE GEOCATXING
I MOLTES ALTRES COSES.
Llibres d'ocasió a partir d'1 €!!



EDITAT EL 12.04.2014
PISTA 1: En el llibre original, el títol està format per 3 paraules i l'autor per 2.

EDITAT EL 13.04.2014
PISTA 2: Les 3 paraules del títol són un article en singular, un substantiu que indica una professió i un adjectiu.

EDITAT EL 14.04.2014
PISTA 3: Les 3 paraules del títol són un article en singular i femení, un substantiu que indica una professió que no pot fer tothom i un adjectiu que conté la "Ç".


TROBAREU LA SOLUCIÓ ALS COMENTARIS. FELICITATS A " Assumpta "
TAMBÉ PODEU VEURE LA RESPOSTA CORRECTA SI PREMEU AQUÍ

26 comentaris:

Assumpta ha dit...

El nom de l'autor és boníssim :-DDD

McAbeu ha dit...

ASSUMPTA: Fa cara que ha de ser una bona persona, no? :-DDD

I perquè veieu que jo també ho sóc, ara editaré el post per afegir alguna pista. A veure si us ajudo una mica. :-)

Assumpta ha dit...

Sí, ja sé que ets bona persona... molt bona persona, diria jo... però la pista és petitona, eh?

I, de fet, ehem... a mi m'ha despistat!! :-DDD

Què vol dir això de "en el llibre ORIGINAL"??

Aaaaah, calla, home, calla... hahahaha estic tonta... el llibre que busquem, vols dir ;-)) per un moment pensava que, DINS del llibre que buscàvem, podríem trobar una versió original i una que no (una traducció, per exemple) però no, crec que ja ho entenc :-))

Elfreelang ha dit...

de moment ni fava.....

McAbeu ha dit...

ASSUMPTA: Sí, jo també diria que ho has entès ;-D. "Original" en el sentit de "que és l’origen o font d’alguna cosa copiada o reproduïda" (DIEC2 dixit). En aquest cas, la "reproducció" serien el títol i l'autor anagramàtics i "l'original" el llibre que busquem. :-))

ELFREELANG: És qüestió de jugar a remenar lletres i, si no surt res, demà ja ampliaré una mica la pista. ;-)

Assumpta ha dit...

Doncs ja em veig esperant a demà, a les 13:15 per veure la nova pista :-DD

McAbeu ha dit...

ASSUMPTA: Una estona abans de la que t'esperaves però ja teniu la nova pista al post. :-))

Espero que en tingueu prou per treure'n l'entrellat però, si no és així no patiu que en pot haver més. Sempre i quan, m'aneu explicant quines paraules us van sortint mentre intenteu solucionar els anagrames... que el LLIBRE ja no vol donar més pistes "gratis". ;-DD

Assumpta ha dit...

Aquesta pista, ja fa molt bona cara ;-))

A veure... vaig a pensar una mica :-))

Assumpta ha dit...

No... "caçador" no pot ser que no hi ha cap "O"...

Assumpta ha dit...

Res... no hi ha manera :-(

Assumpta ha dit...

Traçut no, que no hi ha "U"... ffff

McAbeu ha dit...

ASSUMPTA: Sí, et confirmo que aquestes paraules no hi són. ;-))

A veure si us en surt alguna que sí que hi pugui ser. He ampliat les pistes per ajudar-vos una mica més en la recerca. Sort!

jo rai! ha dit...

Mira que m'hi fixo, però no se m'acut res...

Assumpta ha dit...

No saps com t'entenc, JO RAI! ;-))

De fet, és que ho trobo estrany que no em surti res... tampoc són tantes lletres i tenim pistes... però...

Article singular i femení: Ha de ser "LA" perquè les lletres d'UNA no hi són.

Després ve una professió que no pot fer tothom... Es deu necessitar una titulació especial, probablement, o unes condicions físiques concretes? (molta força, per exemple...)

I un adjectiu amb la "Ç" ...

Assumpta ha dit...

Dolça no pot ser perquè no hi ha la "O"...

Assumpta ha dit...

De les vocals que tenim, la "Ç" només pot anar davant d'una "A"... Mai davant d'una E o d'una I (per molt que hi hagi qui s'entesti en escriure Merçè, per exemple, que és una falta que fa mal als ulls... MAI, MAI DE LA VIDA una "Ç" davant d'una E o una I.

Per tant hi ha d'haver el bloc "ÇA" dins d'aquest adjectiu...

Assumpta ha dit...

Tot i que també podria esser la darrera lletra de la paraula, per exemple "VERAÇ"...

McAbeu ha dit...

JO RAI! i ASSUMPTA: Jo ja suposo que us hi baralleu poc o molt i que si no em dieu res és perquè no us surt res. Però a mi m'agrada que es "vegi" com li aneu donant voltes, per això agraeixo aquestes explicacions dels últims comentaris de l'ASSUMPTA. :-))

I al LLIBRE també li agraden molt, tant que les vol aprofitar per regalar-vos una pista fora de programa. Aquí la teniu: La professió que busquem no necessita cap titulació especial ni cap condició física concreta. ;-DD

Veieu com si doneu joc amb els comentaris, els enigmes també donen més joc?. Tant, que acabem de convertir un anagrama en un enigma lateral. ;-)))

Assumpta ha dit...

Gràcies, MAC! Gràcies, LLIBRE! ;-)

He suposat que t'agradaria (i al llibre també, clar!) veure per on anaven els pobres pensaments nostres, perquè es vegi que, veritablement, estem treballant :-))

De fet, perquè rigueu una mica, us diré que pensava que l'adjectiu podria ser "CAÇADA" i que si elimino les lletres de LA i de CAÇADA, la professió podria ser quelcom tipus...

"Ernseli" "Rinesle" "Irensel"... i així estic :-DDD

Assumpta ha dit...

Clar que, si la primera paraula és LA, la segona no pot començar per vocal, ja que llavors enlloc de LA tindríem una "L" apostrofada... bé doncs, ja sabem que la professió comença per consonant... mmmm ;-)))

Assumpta ha dit...

Calla!!!

Una professió que no pot fer tothom... clar...

LA REINA!! LA REINA!!... i ara vaig a buscar l'adjectiu!!!

Assumpta ha dit...

El tiiiiiiiinc!! :-DDDD

LA REINA DESCALÇA d'Ildefonso Falcones! ;-))

I vull afegir que m'ho he passat pipa, m'encanta jugar amb pistes :-DDD

McAbeu ha dit...

Doncs a la tercera (i mitja) ha estat la vençuda. :-DD

Felicitats ASSUMPTA, t'emportes el rètol vermell amb tot el mèrit. :-))

Assumpta ha dit...

Sóc una crack!! :-DDDD

jo rai! ha dit...

És LA crack l'Assumpta.
Ara, quedi clar que mai hauria considerat que reina fós una professio...

Assumpta ha dit...

Ei JO RAI! ;-)) Bé, de fet alguna cosa ha de ser això de ser reina... i com té un bon sou... :-DDD

Publica un comentari a l'entrada