GRÀCIES!!

BOTIGA ONLINE
elmagatzem.blogspot.com
LLibres d'ocasió a 1, 3, 6, 9 i 12 €

dilluns, 7 d’abril del 2014

604.- Taronger self-service

604.- En una casa rural tenen 20 clients i a l'hora dels postres els deixen collir la fruita directament de l'arbre que desitgin de l'hort. Avui tots s'han decidit pel taronger, l'arbre tenia 37 taronges que es reparteixen de la següent manera: 6 per cada home, 1 per cada dona i mitja per cada nen. Pots calcular quants homes, dones i nens hi ha?

TROBAREU LA SOLUCIÓ ALS COMENTARIS. FELICITATS A " Carme "

11 comentaris:

Carme Rosanas ha dit...

Jo crec que hi ha 4 homes que entre tots es mengen 4x6=24 taronges. Hi ha 10 dones que es mengen 10 taronges i hi ha 6 nens que es mengen 3 taronges.

4+10+6= 20
24+10+3= 37

Ho he fet per assaig i error
he començat amb 5 homes i no m'acabava de quadrar i amb 4 homes he vist aquesta possibilitat.

Voleu dir que no n'hi ha més, de possiblitats. Jo no les he trobades, però em sembla estrany.

Carme Rosanas ha dit...

Aquests homes s'han afartat de taronges, eh? S'han passat una mica, la veritat...

Sergi ha dit...

Com que veig que la Carme ja dóna una solució, només vull dir que aquests homes són una mica golafres i no poc egoistes. La repartició no em sembla massa paritària, la veritat...

Lluna ha dit...

Estic amb el duo d'aquí sobre, quins homes més golafres i/o egoïstes!!! :P

Bona tarda duo!!
Bona tarda Mc!!

Jordi ha dit...

X + Y + Z =20
6X + Y + (Z/2) = 37

De l'infinit de resultats únicament és compatible el que diu la Carme.

Salut,

Anònim ha dit...

La feina està feta, només em queda avisar els riscs del excés de vitamina C

Assumpta ha dit...

Estic totalment indignada... Us asseguro que es nota que jo no hi era perquè si arribo a ser-hi, davant meu un home no agafa SIS taronges i me'n deixa només una per a mi... On s'és vist això????

Assumpta ha dit...

Ja està, ja he fet justícia :-DD

M'acabo de menjar dues taronges i me n'he guardat una per sopar... i no n'he agafat més perquè ja en tenia prou...

Hehehe no es pot lluitar contra mi... que... finalment... vaig aconseguir que em tornessin els 12 Eur. de la comissió de La Caixa!! Uaaaaaaaaa :-DDD

jo rai! ha dit...

Si hi ha un home (sis taronges)i una dona (una taronja)agafarien un total de 7 taronges i en quedarien 30 per a repartir entre 60 nens. Una imprudència sortir amb tanta canalla, però em penso que també quadra i si es tracta d'una casa rural podem pensar que es una escola...

McAbeu ha dit...

La solució correcta és la que ens dóna i ens explica la CARME al primer comentari i de la que en JORDI també en planteja correctament les equacions. Felicitats!!

Pels que penseu que aquests homes abusen i són uns egoistes, en PONS deixa ben clar (amb el seu enllaç dels riscos de la vitamina C) que, com diu el refranyer, "el seu pecat ja porta la penitència". :-DD

I dir-li a en JO RAI!, que la seva solució no es pot acceptar perquè l'enunciat ens diu que a la casa rural només hi ha 20 clients. I amb aquestes condicions l'unica solució correcta (la que compleix l'enunciat fent servir nombres enters) és la de 4 homes, 10 dones i 6 nens

jo rai! ha dit...

Passa per començar a llegir després de la introducció.
Ara desenterro la pota i anem per un altre!

Publica un comentari a l'entrada