GRÀCIES!!

BOTIGA ONLINE
elmagatzem.blogspot.com
LLibres d'ocasió a 1, 3, 6, 9 i 12 €

dimecres, 2 d’abril del 2014

603.- La definició del faraó

603.- Un faraó egipci li va enviar a un monarca babilònic, la següent definició: “És un gran temple suportat per una columna; aquesta columna té dotze ciutats; cada ciutat, trenta arcs; cada arc té dues dones, una blanca i una negra”. Pots ajudar al rei de Babilònia i dir-li de què està parlant el faraó?

TROBAREU LA SOLUCIÓ ALS COMENTARIS. FELICITATS A " Assumpta "

15 comentaris:

Assumpta ha dit...

Un any!!

Sergi ha dit...

Doncs podria ser que fos un any, només no em quadra això de la columna...

Assumpta ha dit...

O sigui...
Les dotze ciutats són els dotze mesos, cada mes té trenta arcs (dies) i cada dia té dues dones: una blanca: el dia-llum i una negra: el dia-fosc (o sigui la nit)

:-))))

Anònim ha dit...

Potser es un calendari

Lluna ha dit...

Catxis!!! M'ha pillat reunida!!

Bona tarda gent!!
Bona tarda Mc!!

Assumpta ha dit...

Hola!!

Ostres, disculpa, MAC, disculpeu tots :-) Anava just a apagar l'ordinador quan he tingut la sort de veure l'enigma i no em podia quedar més... Fins ara no he pogut tornar a entrar :-))

Ara, mentre venia, pensava en posar un aclariment i una explicació millor però en PONS m'ha passat al davant... Efectivament, crec que el TOT és un calendari, un calendari d'un any (l'any és doncs la base, la columna ...) i, a partir d'aquí, tot el que ja he dit :-)

M'ha agradat molt això de dividir el dia en dos "sub dies" (ehem... cosa que jo, personalment, faig hehehe) el "dia-llum" (la dona-claror, dia il·luminat pel sol) i el ·dia-foscor" (coneguda per la majoria de persones com a "nit"... que és negra, perquè no hi ha sol) ;-))

McAbeu ha dit...

He dir que el LLIBRE parla directament de l'any, els mesos i els dies, tal com ens explica ASSUMPTA primer i per això s'emportarà el rètol vermell però és veritat que si considerem que cada dona és la meitat d'un dia, cada arc és un dia, cada ciutat és un mes i la columna és l'any, aleshores ens queda el gran temple sense assignar i dient, tal com fa en PONS i després també accepta ASSUMPTA, que és el calendari, l'enigma queda més rodó. :-))

Assumpta ha dit...

Em fa moltíssima il·lusió aquest rètol!! molta, molta!! :-)))

Assumpta ha dit...

Em fa moltíssima il·lusió aquest rètol!! molta, molta!! :-)))

McAbeu ha dit...

ASSUMPTA: Una il·lusió doble!! :-))))

Assumpta ha dit...

Ostres!! Ha sortit dues vegades!! hahahaha ha estat sense voler, però mira, ho deixo així ;-)))

McAbeu ha dit...

ASSUMPTA: :-)))

Anònim ha dit...

Per un moment vaig pensar que encara hauria de compartir rètol amb l'Assumpta, t'imagines quin trauma?!

McAbeu ha dit...

PONS: El LLIBRE va estar sospesant aquesta possibilitat... sort que al final el seny es va imposar. :-DD

Assumpta ha dit...

Jo també ho vaig pensar... "Ja veuràs que em toca compartir amb en PONS per haver dit CALENDARI quan jo ja li havia donat tota la feina feta"... no hagués protestat, clar... però així està millor!! :-DDD

Publica un comentari a l'entrada