GRÀCIES!!

BOTIGA ONLINE
elmagatzem.blogspot.com
LLibres d'ocasió a 1, 3, 6, 9 i 12 €

dilluns, 2 de maig del 2011

327.- Setze són setze

327.- En Pol ha trobat el següent text repassant un antic diari personal: "Avui, dissabte 16 de febrer, la meva neboda celebra el seu 16è aniversari convidant 16 amigues a berenar un pastís amb 16 espelmes. Tants 16 junts poden ser un senyal premonitori sabent que la meva neboda va néixer a les 16:16 d'un dia 16 d'un any múltiple de 16 i que avui falten un número d'anys múltiple de 16 per l'any 2000. Per acabar-ho d'adobar, el meu aniversari és el proper 16 de març". Podeu dir quin any ho va escriure i deduir, sense mirar cap calendari d'aquell any, en quin dia de la setmana va caure el seu aniversari?

TROBAREU LA SOLUCIÓ ALS COMENTARIS. 
FELICITATS A " SÀNSET i P-CFACSBC2V "

10 comentaris:

sànset i utnoa ha dit...

El seu aniversari va caure en diumenge, perquè era any de traspàs i el febrer, per tant, tenia 29 dies (has dit que faltaven un número d'anys múltiplesd e 16 per arribar al 2000, i aquest va ser de "bissiestu").

I això ho va escriure l'any 1984, que és múltiple de 16 (16x124)i li falten 16 (múltiple de 16...) per arribar al 2000.

*Sànset*

Assumpta ha dit...

Ja ho diu la cèlebre frase "En SÀNSET és un campeón" hehehe :-DD

Vaig a fer feina!!

La dida ha dit...

Ja ho has posat al principi: en dissabte!! :P

JJMiracle ha dit...

Jo diria que l'any va ser el 1952, perquè ni el 1968 ni el 1984 el 16 de febrer va ser dissabte.

sànset i utnoa ha dit...

Potser no sóc massa "campeón", i en PC té raó...

*Sànset*

Assumpta ha dit...

Però és que DISSABTE és el dia en que escriu el diari, però aquí el que pregunta és quin dia de la setmana va caure l'aniversari de l'autor del diari, no quin dia ho va escriure...

Bé, jo vaig dient, però no em puc entretenir que tinc feina :-)

Joan ha dit...

Doncs jo, per portar la contrària bàsicament, diré que la resposta és: Sí, puc.
Que seria la versió catalana del famós "Yes, we can" on, en lletra petit,a s'hi podia llegir "assassinar sense judici previ, tot parlant de justícia amb un premi Nobel de la pau a l'estanteria".

McAbeu ha dit...

JOAN: Diríem que si estem d'acord en que a Mr. Obama li van donar el premi Nobel de la Pau una mica precipitadament, tampoc esperis que jo et doni com encertat l'enigma només dient que el saps fer, cosa que per altra banda, no dubto ni una mica. :-))

LA DIDA: Benvinguda al blog. La teva resposta no és correcta perquè es demana la data de l'aniversari d'en Pol, no la de la seva neboda que és la que dóna l'enigma.

ASSUMPTA: Tens raó en els dos comentaris. ;-))
Per cert, sé que estàs enfeinada i per això dono encara més valor a anar veient-te per aquí. :-)

SÀNSET: El títol de campeón te l'has guanyat fa temps i avui ho demostres de sobres amb la primera part de la teva resposta. En la segona, i això passa a les millors famílies, se t'escapa un petit detall.

P-CFACSBC2V: Un detall que tu si copses perfectament i et permet acabar de donar la resposta correcta a l'enigma.

Torna a tocar repartir el rètol vermell. Felicitats!!

sànset i utnoa ha dit...

vaaaaaa, que el compartirem com bons germans!

*Sànset*

JJMiracle ha dit...

Síii, fa més patxoca i tot, compartit!

Publica un comentari a l'entrada