GRÀCIES!!

BOTIGA ONLINE
elmagatzem.blogspot.com
LLibres d'ocasió a 1, 3, 6, 9 i 12 €

dimecres, 20 de maig del 2009

127.- Un cub de filferro

127.- Volem fer un cub rígid de filferro de 10 cm de costat. Per fer-ho tallem 12 varetes de ferro de 10 cm de llarg i les soldem de 3 en 3 als 8 vèrtexs del cub, és a dir que hem de fer 8 punts de soldadura. Una vegada fet ens fan veure que haguéssim pogut tallar les varetes més llargues i doblegar-les, estalviant-nos així punts de soldadura. Fent-ho així quin és el mínim nombre de punts de soldadura necessaris per fer el cub?

TROBAREU LA SOLUCIÓ ALS COMENTARIS. FELICITATS A " Kika "

19 comentaris:

Kudifamily ha dit...

Ostieeeeeeee Maaaaac!!!!
Mates + enginyeria industrial de 1er grau (jeje)= la Maia no ho trobarà mai!!!

Espero a veure què diuen els meus genis favorits (Captaire, Vpamies, Ismael, Kika... a què espereu???)

captaire ha dit...

Ostres!! Em pensava que havia entrat al güeb de Bricomania!

Tinc a punt el filferro, les alicates i el bufador, i si no prenc mal i me'n surto torno per donar alguna resposta.

captaire ha dit...

Si el filferro és prou llarg, podem anar doblegant-lo donant-li la forma del cub, i al final n'hi haurà prou amb un únic punt de soldadura per unir els dos extrems.

kika ha dit...

em sembla que si ho fem com diu el captaire hauriem de passar per alguns llocs amb doble filferro, no?
si nomes volem un filferro per per aresta... uff! em sembla que igualment haurem de fer 8 soldadures... jo no ho sabria fer amb menys... per ara... pero ho seguire intentant :-D

Assumpta ha dit...

Mandeeeeeeeeeeee???

Assumpta ha dit...

Va, jo dic SIS i ho dic totalment "a voleo", però com siguin sis m'enduc el premi, eh Mac? :-)

Assumpta ha dit...

Espera que he tingut una idea d'autèntica trapella:

DOS

Assumpta ha dit...

TRES, jo crec que tres :-)

Assumpta ha dit...

Tinc temptacions d'arribar fins a... però dic

QUATRE

i desitjo a tots una bona nit :-))

Per cert, les explicacions les donarà McAbeu, que jo estic malaltona jejeje

McAbeu ha dit...

Entro avui, encara que no toca, per fer-vos avinent dues coses:
1.- Tal com diu l'enunciat, el cub final ha de ser rígid. És a dir, que no es pot desmanegar només tocar-lo.
2.- No valen les respostes a "voleo" (eh, Assumpta! ;-DD), i hauríeu de argumentar-les una mica.
3.- (Ja sé que havia dit dues però vull donar-vos una pista). Un de vosaltres ja ho ha encertat, a veure si sabeu qui és i perquè?
Fins demà :-)

captaire ha dit...

Si ha de quedar ben rígid, deu tenir raó la Kika: necessitem 8 punts de soldadura, un a cada vèrtex.
Encara que ho féssim amb un sol tros de filferro com proposava jo ahir, el cert és que la unió entre els trams que passarien per cada vèrtex seria de "mira'm i no em toquis", i s'haurien d'assegurar soldant-los.

Kudifamily ha dit...

Jo encara estic perduda entre els filferros...
;-)

Assumpta ha dit...

M'ho temia... :-))

Melo ha dit...

Per quins set sous voldria algú fer un cub de filferro. I a part d'aixó el que ens fa veure que es poden doblegar les varetes ens ho podia haver dit abans de tallar-les, no? Però la feina de soldar-les crec que no ens la treu ningú, l'únic que podem aconseguir es que en lloc de soldar.les de 3 en 3 ho fem de 2 en2.

Alasanid ha dit...

Veig que ja han dit el resultat però jo dono el meu raonament.

Les soldadures han de ser 8.

El perquè és força senzill. Doblegant el filferro el que s'aconsegueix és fer un vèrtex en què hi conflueixen 2 arestes. El que volem, és una figura amb vèrtex de 3 arestes, de manera que a cada vèrtex inevitablement s'hi haurà de fer una soldadura.

McAbeu ha dit...

El raonament d'ALASANID és totalment correcte, com que a cada vèrtex arriba un nombre imparell d'arestes per força haurem de soldar-los tots.
En conseqüència, la resposta és 8 tal havia dit primer la KIKA, i després també havien vist CAPTAIRE i ISMAEL.
KUDIFAMILY, no pateixis pels filferros que altres feines tens tu ara (molt maca la foto de la panxa)i ASSUMPTA t'hauria de donar un premi especial perquè vas donar totes les solucions possibles MENYS la correcta ;-)

Assumpta ha dit...

Jejeje què volen dir:

"vèrtex" i "aresta"? :-))

(Prometo que encara no he entés el problema jajaja...)Aclaració: NO sóc tonta, de veritat, només estic una mica "descompensada" cerebralment... vull dir que la part matemàtica la tinc buida.

Eeeeeeeeeh!!! Només la part matemàtica!!!

McAbeu ha dit...

ASSUMPTA: Espero que ja tornis a estar en plena forma.
Està clar que no ets ni una mica tonta, el fet que reconeguis que no entens una cosa i la preguntis demostra tot el contrari només els imbècils són els que es pensen saber-ho tot.
En aquesta web hi ha una explicació de que són les arestes, els vèrtex i les altres parts d'un cub.
T'envio una abraçada!

Assumpta ha dit...

Aaaaah!!! Les arestes són "les tiretes" que van a parar al vértex!!

O sigui, la la Lletra L tenim un vértex i dues arestes una vertical i l'altre horitzontal!! És interessant... jejeje

El vértex ja m'ho suposava, però les arestes no tenia ni la menor idea!! :-))

Ahir vespre vaig tenir una gran millora... el que fa el descans, eh? :-)

Publica un comentari a l'entrada