GRÀCIES!!

BOTIGA ONLINE
elmagatzem.blogspot.com
LLibres d'ocasió a 1, 3, 6, 9 i 12 €

dimecres, 10 de gener del 2018

948.- L'índex lògic-matemàtic

948.- Tinc un llibre d'història matemàtica lògica on els títols dels capítols són els anys als que va dedicat el text de cadascun d'ells. Si fem una ullada a l'índex veiem que aquests capítols són: 1314, 1523, 1701, 1804, 1965, 1981, 2008 i 2016. No trobeu, després de fer aquesta ràpida ullada que hem dit, que un d'aquests capítols no hi hauria de ser a l'índex del meu llibre?

TROBAREU LA SOLUCIÓ ALS COMENTARIS. FELICITATS A " Carme Rosanas "

9 comentaris:

ASSUMPTA ha dit...

Vaig a preguntar-li a ma germana....

Carme Rosanas ha dit...

Pot ser que sigui el 1523 perquè és l'únic nombre primer?

Pons ha dit...

El 2016 per què no es considera història l'any 2016?

Assumpta ha dit...

I per què no podria ser un nombre primer?
I per què no es considera història l'any 2016?

Preguntes innocents... :-DD

McAbeu ha dit...

ASSUMPTA (1): I on ha quedat allò de que "és molt més divertit intentar-ho"? ;-)

CARME: Molt bona resposta que podria ser la correcta sense cap dubte. El que busquem és un detall que diferencia un dels nombres de la sèrie dels altres i això és exactament el que tu trobes. La solució del LLIBRE, però, és una altra. :-)

PONS: La teva solució ja em sembla una mica més agafada pels pèls (la definició del mot "història" al diccionari diu que comença amb l'aparició de l'escriptura però no indica que s'acabi el 2015 :-D). Potser per això, la teva resposta tampoc és la del LLIBRE. ;-)

ASSUMPTA (2): Em sembla que les preguntes que fas, ja han quedat contestades en les meves respostes als comentaris de la CARME i en PONS. :-)

Assumpta ha dit...

Sí, sí ho vaig intentar!! :-)))

Però com a la meva germana se li donen bé les sèries... hehehe

Carme Rosanas ha dit...

Bé, al menys estic en la línia del llibre... continuaré pensant...

Carme Rosanas ha dit...

Un altre intent:

El 2008 perquè és l'únic que la suma de les seves xifres dona un nombre parell.

He provat si algun era un nombre quadrat o cúbic, però no.

McAbeu ha dit...

ASSUMPTA: Hi ha gent que té un do especial per aquestes coses, és ben cert. :-)

CARME: Estar en la línia del LLIBRE és anar molt bé. :-DD
I tu ho tornes a demostrar perquè aquest segon intent de resposta és ben correcte. Efectivament, el capítol que sobra és el 2008 perquè és l’únic que la suma de les seves xifres dona un nombre parell. Felicitats!! :-))

Publica un comentari a l'entrada