GRÀCIES!!

BOTIGA ONLINE
elmagatzem.blogspot.com
LLibres d'ocasió a 1, 3, 6, 9 i 12 €

dilluns, 27 de maig del 2013

525.- Homenatge a Terry Pratchett

525.- Sir Terence David John Pratchett (Regne Unit, 1948) és un escriptor britànic de fantasia i ciència ficció creador de la saga Discworld (coneguda aquí com "Mundodisco"). Són una sèrie de llibres que expliquen, amb grans dosis d'humor, les aventures fantàstiques que passen en un món pla i rodó subjectat per quatre elefants que reposen damunt d'una tortuga gegant que vaga per l'univers. Una de les regions d'aquest món és la selva de Klatch central, un lloc inhòspit i perillós on ens podem trobar princeses amazones que capturen exploradors per obligar-los a fer tasques específicament masculines, monstruosos rèptils d'eres remotes, cementiris d'elefants i estranyes ruïnes decorades amb jeroglífics que, només veure'ls, poden congelar el cor més valent. Com veieu és un lloc poc recomanable i per això, els pocs exploradors que hi han anat i han pogut tornar amb vida donen tres consells clars a qui tingui intenció d'anar-hi. L'últim, i més important, és "3.- No hi aneu" i, si no feu cas d'aquest consell, hauríeu de "1.- Evitar en la mesura del possible qualsevol planta enfiladissa penjant que tingui ulls petits i avariciosos i una llengua bifurcada en un dels extrems" i "2.- No recollir cap liana amb ratlles taronges i negres que estigui aparentment a terra al mig del camí, movent-se, perquè...". Això és el que us pregunto, per què val més no tocar aquest tipus concret de lianes?. I, si l'heu reconegut, podeu dir també de quin llibre de Terry Pratchett he tret aquest enigma?.


P.S.: De vegades, hi ha casualitats increïbles. Justament avui que es celebra el "1r. Dia Mundial del Culte al Pons" publico un enigma basat en un dels llibres de l'autor preferit d'en PONS. Es que ni fet expressament! ;-D

TROBAREU LA SOLUCIÓ ALS COMENTARIS. FELICITATS A " Pons007 "

15 comentaris:

Lluna ha dit...

Bon dia Mc!!!
Enigmes a les 7??? No sóc persona encara...
;)

Anònim ha dit...

es una serp verinosa de collons!

Estic gairebé segur del llibre que es, però no m'agradaria equivocar-me perquè quedaria malament, per tan, vaig a confirmar-ho, ara vinc :D

Anònim ha dit...

Efectivament! Tal i com sospitava Es tracta del primer llibre de Terry Pratchett que em vaig llegir: Eric!

Anònim ha dit...

Per cert, abans he dit una serp? Si es taronja es un tigre, lapsus de primera hora del matí xD

Anònim ha dit...

Per cert, gràcies Mac! Has triat un dia molt encertat per aquesta endevinalla ^^ I has triat el llibre molt bé, a part de ser el meu preferit (això no vol dir pas que sigui el millor) es un llibre molt recomanable perquè tot i no se el primer de la saga d'en Ricewind es el més curt de tots el del mundodisco, i si no et fa el pes, tampoc perds gaire temps ;) Però es impossible que no et faci el pes, es molt divertit :D

Carme Rosanas ha dit...

Jo pensava que eren serps, llegint les advertències, però no he llegit res d'aquest autor... per tant crec que no hi tinc res de res a fer.

Assumpta ha dit...

Dia mundial del Culte al Pons!! Uaaaaaaaau! l'haurem d'anar a felicitar!! ;-)))

Jo he llegit el primer i em va fer força gràcia... però ja està (és que era molt "baratu"!!) :-DDD

Sergi ha dit...

Jo sospitava que es tractava de la cua d'un tigre però, com que era el dia del Pons, he decidit esperar que trobés la resposta correcta, que segur que li feia il·lusió.

Sergi ha dit...

Caram tu, arribar aquí i trobar-me en Pons fent d'Assumpta amb quatre comentaris. Qui serem nosaltres per contradir-lo, que ell és l'autoritat. Semblava massa fàcil que fos una serp, no? Aquest encara no l'he llegit, qui sap si caurà algun dia.

Assumpta ha dit...

Hahahaha XEXU!!! ja veus, al PONS li agrada el meu estil ;-)))) (Si ho llegeix l'Ahse potser no em torneu a veure per la catos... què hi farem)

jomateixa ha dit...

Jo encara no n'he llegit cap, però tinc el primer a casa. Un dia d'aquest li arribarà el torn...

Elfreelang ha dit...

ui un Pons'day? ni idea del llibre

McAbeu ha dit...

La primera advertència dels exploradors que han pogut tornar amb vida de la jungla del Klatch Central ens avisa contra les serps (plantes enfiladisses amb ulls petits i avariciosos i una llengua bifurcada en un dels extrems) però en el segon consell ens parlen d'una altra cosa i ens adverteixen que no recollim cap liana amb ratlles taronges i negres. I si no hem de fer-ho és perquè sovint tenen un tigre a l'altre extrem.
Com no podia ser d'altra manera, en PONS ho encerta (amb lapsus inclòs ;-D). Com també encerta que el llibre d'on he extret l'enigma és Eric (9a entrega de la saga Mundodisco). Felicitats!!.

Aprofito per dir aquest és el meu primer Pratchett i que n'he quedat força satisfet. L'humor, de vegades surrealista, que gasta aquest autor va fer que m'ho passés molt bé amb la lectura.
Si el vaig triar va ser per recomanació del propi PONS. Quan vaig fer arqueologia al seu blog pel Concurs del Cas Típic 1500, a part d'aprendre quina cervesa li agrada més (encara que no és la seva preferida) i quina sèrie d'animació és la que prefereix (encara que no és la que li agrada més), també vaig saber quin és el llibre del Mundodisco que més recomana i me'l vaig llegir. D'aquesta lectura, en vaig treure aquest enigma i em van quedar ganes de llegir alguna cosa més de Mr. Pratchett.
Així que, què faig PONS, agafo ara el primer llibre i vaig avançant o me'n recomanes un en concret?

Anònim ha dit...

Tens molta sort! justament està programat per aquest dijous un post que respon perfectament a la teva petició (i la de molta altra gent també)
http://pons007.wordpress.com/2013/05/30/1519_/

McAbeu ha dit...

PONS: Esperarem amb ànsia aquest post de dijous!!

Publica un comentari a l'entrada