GRÀCIES!!

BOTIGA ONLINE
elmagatzem.blogspot.com
LLibres d'ocasió a 1, 3, 6, 9 i 12 €

dilluns, 20 de maig del 2013

523.- Jugant a patacons

523.- Dos nens juguen al patí de l'escola amb patacons. El més petit diu: “Mira que bé, tenim el mateix nombre de patacons!” i el gran replica: “Doncs això no pot ser, millor que me'n donis uns quants dels teus que així jo en tindré 10 més que tu”. El petit sap que serà pitjor si s'hi nega, així que accepta donar-li els patacons. Quants n'hi ha de donar?

TROBAREU LA SOLUCIÓ ALS COMENTARIS. FELICITATS A " Lluna "

7 comentaris:

Lluna ha dit...

N'hi haurà de donar 5.

Bona tarda Mc!!!

Lluna ha dit...

La fórmula no la sé, però és fàcil de demostrar.
Com que tenen els mateixos si ell n'hi dona 5 l'altre sempre es queda amb 10 de més ;)
Si el meu profe de mates aixequés el cap...

Sergi ha dit...

Jo també he pensat que han de ser 5. Ara només queda esperar per saber on és el truc.

Assumpta ha dit...

Cinc? Pot ser tan fàcil?

De totes formes, si jo fos el petit aniria ràpidament a queixar-me a la "senyu", què s'ha cregut aquest ganàpia?

Anònim ha dit...

Patacons? de quin segle es això? a la meva edat teniem tazos
PD: son 5, es clar, què ha de ser sinó?

sa lluna ha dit...

Els dos en tenen 15, si n'hi dóna 5: un es quedarà amb 10 i l'altre amb 20, per tant en tindrà 10 més que l'altre.

Bona tarda a tothom!
Aferradetes Mac :)

McAbeu ha dit...

Doncs sí, com tots dieu amb LLUNA al capdavant: El nen petit li ha de donar 5 patacons al gran. Felicitats!! :-))

PS: PONS, això de patacons és, com a mínim, de la primera meitat del segle passat. Jo, encara que tinc uns quants anys més que tu, tampoc l'havia utilitzat mai aquesta paraula però va ser justament quan va aparèixer la moda dels "tazos" que un dia el meu pare em va dir: "Quan nosaltres érem petits, d'això en dèiem 'patacons'". I mira em va fer gràcia utilitzar aquest terme per l'enigma. (Es nota que tinc més anys que tu, si fins i tot ja explico batalletes :-DD)

Publica un comentari a l'entrada