GRÀCIES!!

BOTIGA ONLINE
elmagatzem.blogspot.com
LLibres d'ocasió a 1, 3, 6, 9 i 12 €

dimarts, 26 de març del 2013

Patufet: És Estrany... (Especial Setmana Santa - 2013)



Tal com vaig fer l'any passat, per aquests dies de vacances (pels que en feu :-D) he recuperat un antic "Patufet" dels que guardo de quan era petit i he convertit un dels seus dibuixos en un enigma especial.

Per aquesta ocasió he escollit la contraportada de l'exemplar nº 7 (Any 2 - 2ª època) del 28 de febrer de 1969. Es tracta d'una espècie d'auca amb 9 vinyetes que ens expliquen certes "contradiccions" d'alguns pobles i ciutats de Catalunya. Jo he esborrat de la imatge el nom d'aquestes viles i això és el que us proposo que endevineu.

Teniu tota una setmana per fer-ho i per anar rumiant. Fins dimarts que ve no publicaré cap més enigma i ens centrarem en trobar aquestes 9 poblacions amagades. No tanco els comentaris però aquesta vegada NO hi deixeu la resposta, quan us penseu que en sabeu algun m'ho dieu per mail. Acceptaré només una resposta per persona i dia per a cada una de les incògnites (si algú me n'envia més d'una, només tindré en compte la primera que m'arribi). A partir de demà, jo aniré editant el post amb el nom dels encertants i afegint alguna pista si cal.

Per si no s'acaba de veure bé la imatge, a continuació us copio el text deixant en blanc les incògnites que heu de trobar:

ÉS ESTRANY...

1.- Que a ____________
costi d'arribar-hi.


2.- Que a ____________
s'hi mori algú.


3.- Que a ___________
hi càpiga tanta gent.


4.- Que a ____________
no estiguin "garapinyats".


5.- Que a ____________
hi hagi d'haver guardes.


6.- Que a ___________
encara hi quedin coses.


7.- Que a ___________
no treguin la primera.


8.- Que els de _________
no tinguin deliris.


9.- Que a ___________
facin Menú Turístic.

A veure qui en troba més!
Recordeu que NO HEU D'ESCRIURE CAP RESPOSTA ALS COMENTARIS, envieu-me-les per mail a macabeu2008@gmail.com.

BONA SETMANA SANTA!!


LLISTA DE PARTICIPANTS (NOMBRE D'ENCERTS):

JO RAI! (8), LLUNA (6), ASSUMPTA (5), SA LLUNA (5), ELFREELANG (4), EL PORQUET (1)
-TROBAREU LA SOLUCIÓ ALS COMENTARIS-

37 comentaris:

Assumpta ha dit...

Ei, què divertit!! I amb una setmana per anar-hi pensant!! :-))

Aquí estaré (bé... "aquí" vol dir per mail, clar hehe)

Assumpta ha dit...

Ah! Bona Setmana Santa i MOLT BONA PASQUA!! :-))

Elfreelang ha dit...

ole ole un especial! gracies McAbeu! i bona setmana santa!

Anònim ha dit...

El febrer del 1969! si l'home encara no havia anat ni a la lluna! Aquestes expressions deuen haver quedat caducades fa dècades!

Lluna ha dit...

Al febrer del 69 ja llegiem Patufets?? Noi, ets gran!!! :P
Jo vaig començar una mica més tard amb els TBO's (no gaire més)

Bona Pasqua a tothom!!!

sa lluna ha dit...

Un dia els posaràs de Mallorca?
No et dic que no, les miraré mem si tinc sort!!

Bones festes a tothom!
Bones vacances, Mac!!

McAbeu ha dit...

ASSUMPTA: Gràcies per ser-hi sempre. ;-)

ELFREELANG: Gràcies a tu. Espero les teves propostes al mail. :-)

PONS007: Hi ha coses que no caduquen mai. :-D

LLUNA: Si que tinc una edat, sí. ;-))

SA LLUNA: No ho descartis. Encara que, en aquest cas, els pobles a triar són cosa del Patufet. Tu prova-ho i potser sí que tindràs sort. :-)


Ahir ja vaig rebre les primeres propostes de solució, així que és el moment de fer el...

McAbeu ha dit...

RESUM PRIMER DIA
Ha arribat l'hora de dir quines preguntes han contestat correctament cadascun dels participants durant el dia d'ahir.

Aquí teniu la llista:
01.-
02.-
03.- JO RAI!
04.- ASSUMPTA, LLUNA, JO RAI!
05.- JO RAI!
06.-
07.- ASSUMPTA, LLUNA, JO RAI!
08.-
09.- EL PORQUET, JO RAI!

En conseqüència, al final del primer dia de joc, el rànquing d'encertants queda de la següent manera: JO RAI! (5), ASSUMPTA (2), LLUNA (2), EL PORQUET (1).

Els que heu enviat algunes propostes, ara ja sabeu quines encerteu i quines no. Avui teniu una nova oportunitat per corregir les errades i fer noves propostes.
I els que encara no ho heu fet, a què espereu? ;-))

Lluna ha dit...

Caram!!!
Es veu que en Jo rai tb llegia els Patufets!!! ;)

Assumpta ha dit...

Ai, quina emoció hehehe vaig a repassar!! ;-)))

jo rai! ha dit...

Jo faig com els ases de lloguer, surto rabent i a la primera corba freno :(

Recordo els Patufets, però no pas fins a aquest punt.

Assumpta ha dit...

Hahahaha va JO RAI! que vas molt bé... Em sembla que t'haurem de demanar les pistes a tu enlloc de demanar-les a en MAC o al LLIBRE :-DDD

McAbeu ha dit...

RESUM SEGON DIA
Ha arribat l'hora de dir quines preguntes han contestat correctament cadascun dels participants durant el dia d'ahir.

Aquí teniu la llista:
01.-
02.-
03.- JO RAI!
04.- ASSUMPTA, LLUNA, JO RAI!
05.- JO RAI!, ASSUMPTA
06.-
07.- ASSUMPTA, LLUNA, JO RAI!
08.-
09.- EL PORQUET, JO RAI!

En conseqüència, al final del segon dia de joc, el rànquing d'encertants queda de la següent manera: JO RAI! (5), ASSUMPTA (3), LLUNA (2), EL PORQUET (1).

Com veieu poques variacions respecte ahir, només l'ASSUMPTA n'ha descobert una de nova.
Sóc conscient que és un joc força difícil perquè hi ha molts pobles a Catalunya on triar. De totes maneres no us penseu que busquem poblets "desconeguts". Com a PISTA, us dic que entre les 9 incògnites, n'hi ha 3 que són capitals de comarca.

A veure si sabent això, en trobeu alguna més. Espero els vostres mails!! :-))

Assumpta ha dit...

M'agraden els reptes difícils!! :-)))

Tres capitals de comarca... d'acord... guardat al cervell :-DD

McAbeu ha dit...

RESUM TERCER DIA
Ha arribat l'hora de dir quines preguntes han contestat correctament cadascun dels participants durant el dia d'ahir.

Aquí teniu la llista:
01.-
02.- LLUNA, JO RAI!
03.- JO RAI!, ELFREELANG, ASSUMPTA
04.- ASSUMPTA, LLUNA, JO RAI!, ELFREELANG
05.- JO RAI!, ASSUMPTA
06.-
07.- ASSUMPTA, LLUNA, JO RAI!, ELFREELANG
08.-
09.- EL PORQUET, JO RAI!, LLUNA

En conseqüència, al final del tercer dia de joc, el rànquing d'encertants queda de la següent manera: JO RAI! (6), ASSUMPTA (4), LLUNA (4), ELFREELANG (3), EL PORQUET (1).

Un bon primer intent de l'ELFREELANG i un augment dels encerts dels que ho aneu provant cada dia. Costa, però poc a poc van caient més poblacions. :-)
Ja només en queden 3 que encara no ha endevinat ningú, així que avui la PISTA anirà sobre una d'aquestes: Els dibuixos d'aquesta auca no ajuden gaire a saber de quina població parlen, però en el cas de la que ens ocupa ens mostra ben clarament la seva ubicació geogràfica.

No sé si és una bona pista o, al contrari, només despista. Ja ho veuré quan rebi els vostres mails!! :-))

Lluna ha dit...

Ole, ole, ole!!!!
Jo he aprofitat per repassar les capitals de comarca...
http://serbal.pntic.mec.es/ealg0027/catcom2cap.html

Que tiengueu un bon dia!!!

Elfreelang ha dit...

ole ole n'he encertat tres! quin goig! seguiré pensant...gràcies mcAbeu!

sa lluna ha dit...

Una pregunta Mac...una resposta per dia, vol dir un sol nom per dia, oi??
Gràcies!

Bona nit!

McAbeu ha dit...

LLUNA: Ben fet, que no es digui que els enigmes del XAREL-10 no serveixen per fer cultura. :-DD
Per cert, molt xulo aquest mapa interactiu que ens ensenyes. No he pogut evitar jugar-hi una estona. :-))

ELFREELANG: Com t'he dit has tingut un molt bon començament. Espero les teves noves respostes. :-)

SA LLUNA: Sí, una única resposta per dia i per incògnita. Es a dir que cada dia em pots enviar fins a 9 noms diferents, un per cada poble que busquem. Gràcies a tu per jugar. :-))

I aquí teniu el...

McAbeu ha dit...

RESUM QUART DIA
Ha arribat l'hora de dir quines preguntes han contestat correctament cadascun dels participants fins el dia d'ahir.

Aquí teniu la llista:
01.-
02.- LLUNA, JO RAI!
03.- JO RAI!, ELFREELANG, ASSUMPTA
04.- ASSUMPTA, LLUNA, JO RAI!, ELFREELANG
05.- JO RAI!, ASSUMPTA
06.- JO RAI!
07.- ASSUMPTA, LLUNA, JO RAI!, ELFREELANG, SA LLUNA
08.-
09.- EL PORQUET, JO RAI!, LLUNA

En conseqüència, al final del quart dia de joc, el rànquing d'encertants queda de la següent manera: JO RAI! (7), ASSUMPTA (4), LLUNA (4), ELFREELANG (3), EL PORQUET (1), SA LLUNA (1).

Dono la benvinguda a SA LLUNA que també ho vol provar malgrat la dificultat afegida de jugar des de Ses Illes, gràcies per fer-ho. :-)
Pel que fa al recompte general, poques variacions només en JO RAI! n'encerta una de nova.
Us ajudo amb una nova PISTA referida a un dels pobles que encara ningú ha encertat: El nº 8 ens parla de deliris. I concretament es refereix als deliris de grandesa, malgrat que al nom del poble que busquem no hi surt cap rei ni cap noble..

Va que això ja s'acaba. Us torno a donar les gràcies als que heu jugat des del primer dia i animo als que encara no han fet que ho provin, segur que amb les pistes en podeu encertar més d'un. Espero els vostres mails!! :-))

Assumpta ha dit...

SA LLUNA: Un nom per dia, però per cada imatge, eh? O sigui que tu pots provar d'encertar-les totes amb un sol mail... això sí, dient tan sols UNA proposta per DIBUIX ;-)))

Assumpta ha dit...

MAC, al dibuix número 6, escampats pel cel, hi ha com una mena de símbols taquigràfics (concretament de gran semblança al Sistema Garriga) que no sé si pertanyen a la il·lustració o és que el teu número del Patufet tenia unes "proves de funcionament de bolígraf" incorporades ;-))

McAbeu ha dit...

ASSUMPTA: No tinc aquí l'original del Patufet però jo diria que aquests "símbols" que tu veus al dibuix nº 6 són gavines voladores que voltegen sobre el mar i al pas del vent mar enfora, van volant fins arribar a la platja assolellada, etc, etc. :-DDD

Assumpta ha dit...

Gavines voladores que voltegen sobre el mar? hehehehe

les veig una mica recargolades algunes, però si tu ho dius... :-P

sa lluna ha dit...

Ara ja ho tinc clar, no pas les respostes, però creia que era un nomper dia i em semblava estrany.
Avui n´he enviat més!! :)

Gràcies Assumpta, gràcies Mac!!!
Aferradetes.

McAbeu ha dit...

RESUM CINQUÈ DIA
Ha arribat l'hora de dir quines preguntes han contestat correctament cadascun dels participants fins el dia d'ahir.

Aquí teniu la llista:
01.-
02.- LLUNA, JO RAI!
03.- JO RAI!, ELFREELANG, ASSUMPTA
04.- ASSUMPTA, LLUNA, JO RAI!, ELFREELANG, SA LLUNA
05.- JO RAI!, ASSUMPTA
06.- JO RAI!, LLUNA, ELFREELANG
07.- ASSUMPTA, LLUNA, JO RAI!, ELFREELANG, SA LLUNA
08.-
09.- EL PORQUET, JO RAI!, LLUNA, ASSUMPTA, SA LLUNA

En conseqüència, al final del cinquè dia de joc, el rànquing d'encertants queda de la següent manera: JO RAI! (7), ASSUMPTA (5), LLUNA (5), ELFREELANG (4), SA LLUNA (3), EL PORQUET (1).

Demà faré el recompte final i donaré totes les solucions per tant avui teniu l'última oportunitat per enviar-me les vostres propostes. Oportunitat que no dubto que aprofitareu. :-)

Les pistes, com sempre, es refereixen a les incògnites que encara ningú ha encertat. En conseqüència aquesta última PISTA serà doble: Al dibuix nº 1 s'hi veu un riu (encara que de color taronja ;-D), la població que busquem està al costat d'aquest riu que podríem dir, segons com ens ho miréssim, que és força ssorollós. La població nº 8 és una de les capitals de comarca que de les que parlava a la primera pista i la seva relació amb els deliris és un joc de paraules..

Espero els vostres últims mails!! :-))

jo rai! ha dit...

Ostres! Això és una pista i la resta són mandangues!

Ara sí que només me'n falta una però em temo que quedarà per llavor.--

Assumpta ha dit...

Doncs, JO RAI! jo vaig ben perduda... ja no sé si les poblacions amb deliris són sorolloses o si les capitals de comarca tenen rius taronges :-DDD

Però no em rendeixo!! ;-)))

McAbeu ha dit...

RESUM FINAL I SOLUCIONS
Doncs fins aquí ha arribat el JOC ESPECIAL DE PASQUA del XAREL-10. És el moment de donar les solucions i dir com ha quedat el rànquing final

Aquí teniu les solucions correctes i els noms dels qui heu encertat cadascuna d'elles:

ÉS ESTRANY...

1.- Que a RIBES
costi d'arribar-hi.

(JO RAI!)

2.- Que a VIC
s'hi mori algú.

(LLUNA, JO RAI!)

3.- Que a SETCASES
hi càpiga tanta gent.

(JO RAI!, ELFREELANG, ASSUMPTA)

4.- Que a L'AMETLLA
no estiguin "garapinyats".

(ASSUMPTA, LLUNA, JO RAI!, ELFREELANG, SA LLUNA)

5.- Que a SANTA PAU
hi hagi d'haver guardes.

(JO RAI!, ASSUMPTA, SA LLUNA)

6.- Que a LLANÇÀ
encara hi quedin coses.

(JO RAI!, LLUNA, ELFREELANG)

7.- Que a SORT
no treguin la primera.

(ASSUMPTA, LLUNA, JO RAI!, ELFREELANG, SA LLUNA)

8.- Que els de GANDESA
no tinguin deliris.

(LLUNA, SA LLUNA)

9.- Que a HOSTALRIC
facin Menú Turístic.

(EL PORQUET, JO RAI!, LLUNA, ASSUMPTA, SA LLUNA)

En conseqüència, el rànquing definitiu d'encertants queda de la següent manera: JO RAI! (8), LLUNA (6), ASSUMPTA (5), SA LLUNA (5), ELFREELANG (4), EL PORQUET (1).

Era difícil perquè hi havia molts pobles on triar i no he volgut posar pistes massa evidents. La prova és que cap de vosaltres ha pogut fer el ple. De totes maneres, m'ha fet molt content veure que no ha quedat cap incògnita per descobrir i que entre tots si que han sortit totes. Moltes felicitats! :-))

I sobretot, MOLTES GRÀCIES a tots el que heu participat i MOLT BON DIA DE LA MONA A TOTHOM!!

Lluna ha dit...

Gràcies a tu per tenir-nos entretinguts... ;)
Bona mona Mc!!!

sa lluna ha dit...

Iupiiiiii...què bo!!
M'ha agradat molt aquest joc, tot i la dificultat que tenia per a mi.
Mira que Vic ho tenia, però vaig pensar que hauria de ser "Visc" i ho vaig descartar, caxis!! ;)
Enhorabona a JO RAI i a tots el que heu participat!!

Bon dia Lluna, Mac!!
Aferradetes.

Elfreelang ha dit...

gran joc Mac ! ostres mira que era difícil! però no veig la relació entre Gandesa i deliris ....aaah g(r)andesa......home i Vic per visc.....enrevessat! contenta d'haver participat! enhorabona a tu i a tos els altres participants!bon dilluns de pasqua!

Assumpta ha dit...

Ufff quin tip de pensar!! :-DDD

M'hi he passat hores!! I de tots els que no he encertat, l'únic que podria haver-hi "caigut" seria "Gandesa" així, pronunciant malament...

M'agraden molt aquests jocs, n'has de fer més MAC!! (hehehe) no sé, sempre que hi hagi ponts o festius o coses així, pam! un enigma d'aquests de pensar molt que són boníssims per les neurones!! :-DDD

Ara bé... ehem... em pots explicar la pista del ssorollós? Jo buscava paraules que tinguessin a veure amb el soroll... o que tinguessin dues "s"... i encara no ho veig :-P

McAbeu ha dit...

LLUNA: Bona mona!! :-))

SA LLUNA: I a més t'hi vas posar gairebé a última hora i, per tant, amb menys possibilitats de corregir. Així que en pots estar ben satisfeta del resultat. :-)

ELFREELANG: És clar, dona, qui no ha sentit parlar dels "deliris de Gandesa"?. :-DD

ASSUMPTA: Jo també m'ho passo molt bé plantejant jocs així. Això sí, només són per les ocasions especials. :-))
I tant que t'explico la pista del riu "ssorollòs". Una altra manera de dir soroll és fressa. Un riu sorollós serà, doncs, un riu fresser. Si busquem un riu ssorollòs (així amb falta d'ortografia) tindrem el riu Freser. I per tant el poble que té al costat (a la riba) no pot ser altre que Ribes de Freser. No cal que m'ho diguis que ja ho sé, sóc molt enrevessat donant pistes. ;-DD

Assumpta ha dit...

Mare meva!!! :-DDDD

Ni que m'hi hagués anat la vida hagués pogut fer la connexió neuronal que em permetés trobar aquesta resposta!!! :-DDDDDD

jo rai! ha dit...

Amb tota la emoció del món encara que amb la recança de no haver vist qui podia tenir deliris "de Gandesa" (només ho hauria vist si la pista hagués estat que en Carod Rovira hi passava l'estiu...), donc les gràcies a l'autor del joc per la seva paciència i el seu enginy i a tots els participants per haver-me donat peixet ;)
No sé si he guanyat perquè aquestes coses no crec que tinguin guanyadors, però en tot cas brindo la part que em toqui de l'etiqueta vermella al mateix McAbeu que se la mereix i ben grossa.

Sou genials, us ho agraeixo molt!

Assumpta ha dit...

I tant que has guanyat, JO RAI!!! com diuen els veïns "en buena lid" ;-))

Tens una intuïció molt especial per aquest tipus d'enigmes que et fa relacionar bé imatges, paraules, pistes.

Per exemple, VIC no l'hagués encertat mai de la vida (hehehe VIC/vida). Les meves propostes eren: Primer "Biure", després "Aiguaviva", i finalment després "Vila-sana".

Així doncs, enhorabona!! :-)))

Publica un comentari a l'entrada