GRÀCIES!!

BOTIGA ONLINE
elmagatzem.blogspot.com
LLibres d'ocasió a 1, 3, 6, 9 i 12 €

dilluns, 18 de març del 2013

507.- Passatgers al tren!!

507.- Estem esperant un tren a l'estació de Salou i, quan aquest arriba, tarda 3 minuts en passar completament per davant nostre sense aturar-se ni baixar la velocitat. Gràcies a la nostra gran agilitat podem saltar a l'últim vagó i així pugem al tren que segueix el trajecte travessant un túnel de 250 m de longitud. Si cronometrem que el tren travessa completament el túnel en 8 minuts, podeu calcular quina longitud té aquest tren?.

TROBAREU LA SOLUCIÓ ALS COMENTARIS. FELICITATS A " Xexu "

12 comentaris:

Lluna ha dit...

Gran agilitat i que el tren va a pas de tortuga, no??
Ja ho saps que no es pot pujar i baixar d'un tren en marxa?? Si t'enxampen et faran baixar...
Esto... el problema ara me'l miro però quasi que vaig avisant en XeXu pq vingui a veure que...

Bona tarda Mc!!!

Sergi ha dit...

A mi m'ha sortit 93.75 metres amb uns càlculs del tot patilleros i de preescolar, d'aquells que et posaven una nota per portar a casa que deia: necessita millorar.

No cal que m'avisis Lluna, ja sé cagar-la jo tot solet.

Lluna ha dit...

Tu has fet càlculs, jo encara no sé què haig de dividir... :p

Sergi ha dit...

Doncs no, m'he tornat a llegir l'enunciat, i tenint en compte que nosaltres no estem massa grassos, i per tant, ens podem considerar un punt, el tren triga tres minuts a passar-nos de llarg, és a dir, tota la seva longitud (res a veure la longitud de l'estació, que ha estat el meu error d'abans) passa per un punt en 3 minuts. Després tenim que triga 8 minuts a fer la longitud del túnel més la longitud del tren, perquè el passa completament. Si igualem les dues parts de la informació i fem les operacions pertinents, podem aïllar la X (longitud del tren) i ara em dóna que són 150 metres.

Sergi ha dit...

Em dóna el mateix que al XeXu. També he calculat la velocitat i surt 3km/h. Així que tampoc calia ser tan àgil per saltar.

Assumpta ha dit...

Ostres, XEXU, això del punt m'ha encantat... sempre he admirat a la gent de ciències! ;-))

sa lluna ha dit...

Encara que fos a 3km/h com diu en Sergi, no us recomano que ho feu. Encara recordo la patacada que em vaig pegar amb quinze o setze anys en saltar del tren quan encara no s'havia aturat totalment. Vaig caure de genolls i els vaig tenir blaus més d'un mes.

Nines, nins, bon vespre!!
Aferradetes, Mac.

Anònim ha dit...

Jo encara estic buscant el túnel que hi ha al costat de Salou...

Consol ha dit...

Jo voto pel Xexu, n'estic convençuda. Aquest club és molt selecte.

McAbeu ha dit...

La solució del LLIBRE és: 507.- Sabem que el tren tarda 3' en recórrer la seva longitud (L) i que tarda 8' en recórrer (L+250). Com que la velocitat és la mateixa tenim que (L/3) = ((L+250)/8) i d'aquí L = 750/5 = 150 m..
Que com veieu quadra amb els càlculs que ha fet en XEXU (quan s'ha tornat a llegir l'enunciat) i que després confirma en SERGI i també accepten ASSUMPTA, SA LLUNA i CONSOL. Felicitats!! :-)

PS1: La direcció del XAREL-10 no es fa responsable de les conseqüències si algú vol comprovar en persona la solució de l'enigma. Com a mínim, com diu LLUNA, us faran baixar a la propera estació i, si això us és igual, feu cas a SA LLUNA i penseu en la possible patacada. ;-D

PS2: PONS, saber on és el túnel de 250 metres proper a l'estació de Salou ja seria cosa d'un altre enigma. :-D

Sergi ha dit...

Jo resolent problemes matemàtics, el que s'ha de veure. Problemes de preescolar, però matemàtiques en definitiva. d'aquí a Hollywood, tu!

Assumpta ha dit...

Nen, què vols dir amb això de "Preescolar"? On s'és vist?... Aquest problema, com a mínim, és de tercer de carrera d'Exactes... que consti!

Publica un comentari a l'entrada