GRÀCIES!!

BOTIGA ONLINE
elmagatzem.blogspot.com
LLibres d'ocasió a 1, 3, 6, 9 i 12 €

dilluns, 4 de març del 2013

503.- En Pol se'n va al Carib

503.- En les seves vacances al Carib en Pol ha descobert una paradisíaca platja que, per sorpresa seva, està deserta. Quan en pregunta la raó li expliquen que per banyar-se primer ha de passar les grans onades que trenquen a l'escull i que només hi ha 3 possibilitats entre 5 d'aconseguir-ho. Si ho fas i arribes a mar obert, els taurons t'atacaran 1 vegada de cada 4. Si no ho fan i pots tornar, tens 2 possibilitats sobre 7 d'ofegar-te en les onades de l'escull i finalment, quan arribis a la sorra hi ha 13 possibilitats sobre 20 de no morir d'esgotament després de l'esforç. En Pol, tossut de mena, vol banyar-se... Quina probabilitat té de sortir-se'n?

TROBAREU LA SOLUCIÓ ALS COMENTARIS. FELICITATS A " Jordi "

15 comentaris:

Lluna ha dit...

Bon dia Mc!!!

Jo ho veig negre, però si es tossut de mena igual se'n surt ;)

XeXu!!! Aquesta no la sé que les probabilitats no són lo meu... ;p

Assumpta ha dit...

La gent és tossuda, eh? Mare meva, després els pobres de la Creu Roja a jugar-se la vida per aquests imprudents... Va, Pol, deixa de fer el valent, home!!

Pilar ha dit...

Poques, molt poques. ^0^

Assumpta ha dit...

Hahahaha jo estic d'acord amb la PILAR!! :-))

Assumpta ha dit...

Hahahaha jo estic d'acord amb la PILAR!! :-))

Jordi ha dit...

3/5 x 3/4 x 5/7 x 13/20 = 0,2089 aproximadament una probabilitat de 0,21.

Salutacions,

Anònim ha dit...

3/5 x 3/4 x 5/7 x 13/20 = 0,20892857142857142857142857142857 * 100 (per donar-ho en percentatge per ser més maco) = 20,89% de possibilitats de sobreviure.

sa lluna ha dit...

D'anar-hi totes, de tornar cap, perquè és tan fantàstica que s'hi queda. :)



McAbeu ha dit...

M'agrada quan contesteu els enigmes matemàtics com si fossin laterals. :-DD

Però, com ja deveu sospitar, el LLIBRE diu que: "Si l'enigma és matemàtic, la solució ha de ser matemàtica" i pel d'avui ens dóna aquesta: 502.- La probabilitat total de sortir-se'n és el producte de les probabilitats de salvar-se en cada cas. Per tant hem de fer 3/5 x 3/4 x 5/7 x 13/20 = 0'21, el que indica que Pol té només un 21% de probabilitats de sortir amb vida d'aquesta platja paradisíaca. Solució que, com veieu, coincideix amb els càlculs de JORDI i PONS. Felicitats!!

Lluna ha dit...

Què "sosos" tu i el llibre!!! ;P

McAbeu ha dit...

LLUNA: Jo no, pobre de mi. És cosa del LLIBRE que a mesura que es va fent gran no saps com es torna... ;-DD

Assumpta ha dit...

Hahahaha pobre MAC, gran enigmista i millor persona!! :-DDDD

McAbeu ha dit...

ASSUMPTA: Sort que tu sí que m'entens! ;-DD

Jordi ha dit...

Que bé!! fa il·lusió arribar un dia i poder donar resposta sense que algú s'hagi avançat, cosa que té una probalitat de 0,99 :)

McAbeu ha dit...

JORDI: És que aquí més que la llei de probabilitats s'aplica la llei de "qui no corre, vola". :-))

Publica un comentari a l'entrada