GRÀCIES!!

BOTIGA ONLINE
elmagatzem.blogspot.com
LLibres d'ocasió a 1, 3, 6, 9 i 12 €

divendres, 17 de desembre del 2010

Fragment Parcial 002


QUIN QUADRE ÉS?

Amb la intenció de començar una col·lecció de pintura, vaig anar a una famosa galeria d'art i vaig triar uns quants quadres que em van agradar.

A l'hora de pagar vaig adonar-me que el meu pressupost només cobria una part de la factura i, en conseqüència, el galerista només em va deixar emportar un tros de cada quadre... i encara gràcies.

Tot i així, el marxant va dir que són quadres tan famosos que serien igualment reconeguts. A vosaltres que us sembla? ;-)

TROBAREU LA SOLUCIÓ ALS COMENTARIS. FELICITATS A " Jordi "
TAMBÉ PODEU VEURE LA RESPOSTA CORRECTA SI PREMEU AQUÍ

23 comentaris:

sànset i utnoa ha dit...

Ni punyetera idea...

*Sànset*

Assumpta ha dit...

Ostres, MAC!! Hahaha intento fer gran la imatge i es posa borrosa!! No hi ha dreeeet :-DDD

sànset i utnoa ha dit...

Assumpta, tens raó! Iniciem algun tipus de pèrfid boicot??? (tipus "cava catalan" però sense context polític)

*Sànset*

McAbeu ha dit...

Ehem, ehem!. Ja ho deia jo que em xiulaven les orelles, em giro un moment i ja m'esteu muntant un boicot. :-DD

A mi em sembla que aquest no és dels més difícils i que pot sortir amb una mica (o un munt ;-D) de deducció aplicada. Em sembla que no cal ampliar la imatge per reconèixer el que s'hi veu, una vegada reconegut potser el Sr. Google ens pot ajudar. De totes maneres, jo estic disposat a donar pistes però encara és aviat. :-)))

Assumpta ha dit...

Espera, espera, SÀNSET, que ara diu que potser donarà pistes...

Jo veig una porta (que em despista) perquè davant veig un cavall... és un cavall, oi? :-DD

MAC!! Hehehe... estaré pendent de les pistes...

Els gossos tenen les potes així? És un cavall?

McAbeu ha dit...

ASSUMPTA: És un cavall (o bèstia similar), si fos un gos seria molt alt, no?. Tenint en compte que d'alçada arriba a més de mitja porta, aquella que molt bé has reconegut al fons. I ara si que callo, que després em renyen els que arriben més tard. :-))

sànset i utnoa ha dit...

jo veig una somera, però bé. Concretament el cul d'una somera.

*Sànset*

McAbeu ha dit...

SÀNSET: Vaaal, acceptem "somera" com animal de companyia. :-DD
Clar que, de fet, hi ha més possibilitats que sigui una somera que no un cavall. I ara si que callo! :-)

Assumpta ha dit...

Val... un cavall i una porta... uhmmm... Els gira-sols de Van Gogh NO és :-))

Assumpta ha dit...

Aquests tampoc:

http://farm5.static.flickr.com/4145/5037092476_22d8d4e74e_z.jpg

http://4.bp.blogspot.com/_NobkK3-DKpc/SohU4zPCglI/AAAAAAAAENA/fnxkag4gpLA/s1600/PINTURA_CABALLO_CARRUAJE_CONDUCTOR_PERSONAS.JPG

http://www.1st-art-gallery.com/thumbnail/106035/1/The-Entrance-To-The-Musee-De-Louvre-And-St.-Louis-Church,-1822.jpg

Em rendeixo (de moment) :-))

Joan ha dit...

Com era allò? Ah sí. "Como un burro amarrado en la puerta del baile", del Último de la Fila. Ah, que no era una cançó?

Doncs, ni remota idea.

Assumpta ha dit...

A quina hora comencen les pistes, MAC, és que aviat he de marxar a anglès... disposo de mitja horeta llarga :-DDD

Quim Soler ha dit...

Ja he investigat, ja. Però sense pistes, ho veig difícil!

Mireia ha dit...

ei, que em pensava que ja hi hauria les pistes... torno d'aquí una estona

McAbeu ha dit...

No en volia posar cap fins demà de pista, però com veig que el clam és gairebé unànime no puc plegar sense dir alguna cosa. :-))

De moment, heu deduït que el que es veu al fragment d'avui és l'entrada d'un edifici dins de la qual es veu un cavall (o una somera) i amb una porta al fons. Ara us dic que darrere d'aquesta porta podem trobar les escales que ens porten al pis de dalt. Em sembla que amb això, i si us dic que el quadre està fet durant el primer quart del segle passat, podeu deduir quina classe d'edifici és. I si sabeu això, teniu mitja feina feta. :-)

Demà en tornarem a parlar!

Assumpta ha dit...

La pista de l'època pot ser bona... jo el feia més antic. Segle passat és segle XX, clar... O sigui entre 1900 i 1925 :-)

Vaig a investigar una mica més...

Jordi ha dit...

Jo diria que és " La Masia" de Joan Miró.

Assumpta ha dit...

Ostres, sí, JORDI!! T'asseguro que em posen el quadre al davant i passo de llarg pensant que aquest no era... Però al dir-ho tu, m'he posat a comprovar centímetre a centímetre i he trobat el "raconet" en qüestió ;-)) Et felicito!! :-))

Mireia ha dit...

Ben vist Jordi!

McAbeu ha dit...

Bon dia!

Com sabem, el mas tradicional català tenia la quadra pels animals a la planta baixa i la vivenda dels masovers a sobre. Per això vaig escollir aquest fragment del quadre i us vaig donar la pista d'ahir, per fer-vos pensar en una masia.

Més que res perquè "La Masia", era el títol del quadre que buscàvem, com molt bé descobreix en JORDI.
Felicitats!! :-))

Assumpta ha dit...

El portal de Betlem deuria ser també com una Masia ;-))

Els animalons a l'estable feien de "calefacció" natural per al pis de sobre -d'una sola estança- on vivien les persones. En no poder trobar allotjament enlloc, a Josep i Maria els van deixar un espai a la planta baixa... per això hi havia el bou i la mula i per això explica sant Lluc a l'Evangeli que Maria va faixar el nen i el va deixar a la menjadora, amb la palla neta que els havien posat els amos de la casa :-))

(bé, això de la palla neta ho dic jo... però m'imagino que ho deurien fer, no?) :-)

McAbeu ha dit...

ASSUMPTA: Doncs no m'estranyaria que tinguessis raó en les dues coses. :-))
El primer perquè no serien rares aquestes coincidències "constructives" entre Betlem i Catalunya que de fet no estan tan lluny, les dues pertanyen al món de la Mediterrània.
I el segon, perquè que menys que posar palla neta, no?. Fa 2000 anys no tenien els avantatges que tenim ara però segur que, amb les limitacions pròpies de l'època, procuraven viure el millor possible. ;-)

Assumpta ha dit...

Siiiii, MAC!! Recordes aquells mapes que vaig fer per Catequesi que es veu on som nosaltres i Palestina? És perquè vegin que som dos països mediterranis i que no estem tan lluny!! :-))

Sí ;-) aquells que els van deixar un lloc a l'establia, van mirar de condicionar-ho una mica... eren bona gent, però dalt no cabia ningú més!!... Palla neta segur ;-))

Publica un comentari a l'entrada