GRÀCIES!!

BOTIGA ONLINE
elmagatzem.blogspot.com
LLibres d'ocasió a 1, 3, 6, 9 i 12 €

divendres, 24 d’abril del 2009

Sant Jordi - 2009 (la ressaca)



Ja s'ha acabat la Diada de Sant Jordi i tal com us vaig avançar ahir jo l'he passat, en part, darrera d'una parada de llibres i roses.

Ahir us ho vaig fer saber en un apunt on us desitjava una Feliç Diada i aquesta imprudència :-) ha provocat que en els comentaris em reclamessin un resum de la jornada. No puc deixar de banda aquesta “aclamació popular”, per tant em disposo a fer el primer post “per encàrrec” de XAREL-10. El faig amb molt de gust però no espereu res de l'altre món, la meva experiència com “venedor de llibres” és limitada. De fet només sóc un ajudant a temps parcial però m'ho passo molt bé l'estona que hi sóc.

Començaré dient que jo no compro llibres només per Sant Jordi, si un llibre em sembla interessant el compro sense esperar cap Diada però no comprar un llibre per Sant Jordi em semblaria faltar a una tradició. Abans al meu poble, Vila-seca (Tarragonès), per Sant Jordi cada llibreria posava la paradeta davant de la seva botiga, l'oferta era la mateixa però l'ambient no. Als qui ens agrada viure la Festa del Llibre teníem l'opció de traslladar-nos a Tarragona o a Reus, on a la Rambla Nova o a la Plaça Mercadal (respectivament) podíem “remenar i triar”, a mi m'agradava anar-hi sense una idea preconcebuda i així descobrir les novetats en una parada i un altra per acabar triant el llibre que em compraria. Això s'ha de fer a unes hores determinades abans que les aglomeracions t'impedeixin fins i tot la mobilitat, jo hi anava al migdia després de dinar i abans d'entrar a la feina, passejava entre llibres gairebé un parell d'hores i en triava un, que per allò de fer poble, el comprava al vespre en una de les llibreries de Vila-seca.
Ara fa 4 anys, l'Ajuntament va proposar reunir totes les parades de llibres i roses en un sol lloc i va obrir els jardins del castell dels comtes de Sicart (un edifici emblemàtic del poble que havia passat a ser municipal) i va convidar als comerciants del poble a fer la Fira del Llibre i la Rosa que va ser un èxit. Sóc familiar d'un d'aquests comerciants que no té una llibreria ni una floristeria però a la seva botiga ven, entre altres coses, llibres i plantes per tant vam posar una parada i fins avui...

La meva presència a la parada, per qüestions de feina, es limita a les hores del migdia i al vespre fins l'hora de plegar. Però la Diada de Sant Jordi ja ha començat gairebé dos mesos abans, quan comences a rebre les novetats del distribuïdor i tens aquella sensació de tenir els llibres abans que ningú mentre repasses albarans i els classifiques. El mateix dia de Sant Jordi, amb la furgoneta plena de caixes de llibres (que pesen molt) et dirigeixes al lloc de la parada (com que el Castell està en obres, enguany la Fira s'ha celebrat a la Plaça de l'Església) i comences a muntar-la escampant tots els llibres, posant ben a la vista les novetats, i a esperar com va el dia.
El matí és tranquil, la gent treballa i la majoria de visitants són els nens de les escoles. Després de dinar, quan hi vaig jo, el moviment és sobretot de gent que busca un llibre concret i va per feina. L'ambient encara no s'ha animat i hi ha poca gent. A quarts de quatre, tornen els nens de les escoles i a partir de les cinc és quan la cosa s'anima de veritat. Enguany malgrat la crisi, ha hagut força afluència i a estones allò semblava la Rambla de Tarragona, demostrant que la Festa a Vila-seca ja està força consolidada.
Ja he dit que per la feina, aquesta part de més aglomeracions me la perdo. Jo torno a la parada per allà a les 8 del vespre, encara hi ha força gent però és l'hora en que comença a acabar-se la Festa amb actes com els correfocs (novetat d'enguany) i altres. A quarts de deu la gent comença a marxar per sopar i comença la feina de desfer el que has fet al matí, tornar a posar els llibres en caixes fent una primera classificació dels que has de tornar a la distribuïdora i plegar-ho tot ben ràpid perquè la brigada de l'Ajuntament també va per feina i volen plegar els tendals, taules i cadires a tota velocitat que és tard i s'ha d'anar a sopar.
El balanç és positiu: Ha fet un dia radiant, s'han venut més llibres que l'any passat però menys roses i tot ha anat molt bé. El llibre més venut a la nostra parada ha estat “L'últim home que parlava català” de Carles Casajuana i per nens, els de la saga del ratolí Geronimo Stilton; també van anar bé els de Stieg Larsson, “El món sobre rodes” d'Albert Casals, “El silenci” de Gaspar Hernadez i “Messi, el niño que no podia crecer”.
Es demostra que aquest dia la gent compra més els llibres dels que ha sentit parlar més, no sé si això és dolent o bo però jo crec que ser un país que té una festa (en un dia no festiu) que omple els carrers de gent que surt a COMPRAR LLIBRES (siguin mediàtics o no) és per estar orgullosos d'aquesta verdadera Festa Major de Catalunya.


11 comentaris:

Mireia ha dit...

me n'alegro que s'hagin venut més llibres, tot i la famosa crisi.
Si et plau ja passaràs pel meu blog .Salutacions

Kudifamily ha dit...

Bon dia Mac!!!
Aquí la que va obrir la caixa dels trons, jejeje...
Així m'agrada, que compleixis, jijiji!
Me n'alegro que la diada hagi anat tan bé! La meva teoria del perquè s'han venut menys roses aquest any és que la gent potser ha pensat que val més gastar-se els pocs calers que té en alguna cosa més perdurable que una flor que es panseix als pocs dies (i que a sobre no fa gens d'olor!)I un llibre alimenta l'ànima!
Coincideixo amb tu que aquest dia la gent compra més d'oïdes que no pas sabent el que vol realment... però tots ho fem un dia o altre, no?
I tens raó: ens hem de sentir orgullosos de tenir una Diada com aquesta

Per cert, no trobeu que és una llàstima que tota la publicitat als mitjans de comunicació de llibres es concentri en uns pocs dies abans de Sant Jordi? Potser si en féssin durant tot l'any la gent s'animaria més a llegir i a comprar llibres més assiduament, no? Apa, aquí t'ho deixo!

Petonassos!!!

JJMiracle ha dit...

Caram, un bon resum, sens dubte! M'ha alegrat veure que s'han venut més llibres.

Mireia ha dit...

Ja t'he enllaçat, merci per la visita.

Txarli ha dit...

Tot i no coneixer Vila-seca, em sembla que l'idea de ficar totes les paradetes en un mateix lloc i a sobre, en un lloc amb historia com un castell es molt bona. Debia fer goig!

M'alegro que hagis venut molts llibres! Ara "només" s'han de llegir...

McAbeu ha dit...

MIREIA: Gràcies i ja he passat pel teu blog. Des d'avui també ets a la meva blogosfera.

KUDIFAMILY: Si, si. La culpa és teva que jo no tenia intenció fer aquest post. Però estic content d'haver-lo fet per explicar com va anar. És veritat que un llibre és més útil que una rosa i jo no trobo malament comprar-los d'oïdes, per tant estic d'acord que publicitar les novetats durant la resta de l'any n'augmentaria la difusió.

P-CFACSBC2V: Gràcies, però vols dir que no m'ha quedat massa llarg?

TXARLI: Enguany per les obres ho hem fet a la Plaça de l'Església però els anys que hem estat als jardins del Castell pots estar segur que feia goig. És una bona manera d'aprofitar un bé cultural que ha passat a mans del municipi. I no siguis pessimista, jo crec que tots els que compren llibres (o quasi tots) se'ls llegeixen.

JJMiracle ha dit...

No ha quedat massa llarg, no! Ja sabem que es va demanar un resum, però és que si el dia va ser intens…

Trini González Francisco ha dit...

Doncs tens tota la raó. Ens ha de fer sentir ben orgullosos.

Així que de Vila-seca de Solcina, eing? XD Som gairebé veïns!
El meu pare és salouenc de neixement i a Vila-seca encara hi tinc família, un cosí amb la seva dona i els trigèmins (dos noiets i una noieta)

Assumpta ha dit...

Què bé!! Per fi he pogut llegir el resum que també vaig demanar :-))

Ara és el moment que ja puc seure més tranquil·la (tot i que durant tot el dia m'escapo a cada moment)

Nosaltres ahir quasi no varem tenir temps... ahir al meu marit li va sortir una cosa de feina que va haver d'anar al El Vendrell, no tenim cotxe i tot ha de ser amb tren o bus, la qüestió és que no va arribar a Reus fins a les 3.45... i sense dinar clar!! ens van "prendre" una hora... però varem quedar igualment a l'hamburgueseria (Viena, just al centre de Reus) i després ben depressa a que es notés una mica que era Sant Jordi :-)) que a les cinc tocava de nou "despatx"

Ai, aquest llibre “L'últim home que parlava català” de Carles Casajuana... si l'arribo a veure el compro!! però no el vaig veure... Bé, com tu dius, hi ha més dies l'any per comprar llibres :-))

McAbeu ha dit...

P-CFACSBC2V: Sí que ho va ser, intens i interessant.

TRINI: Som bastants els blogaires d'aquesta zona que ens anem trobant per aquí. Com diem els catalans: "El mundo es un pañuelo"

ASSUMPTA: Llàstima que el teu Sant Jordi hagi sigut tan curt, amb el que m'agrada a mi tombar entre les parades. Amb el blog em passa una mica com a tu, m'hi escapo sempre que puc per veure que heu dit i que m'heu dit. I espero que t'hagi agradat el resum que em vas "encarregar" :-)

Assumpta ha dit...

I tant que m'ha agradat el resum!! :-))

Publica un comentari a l'entrada