GRÀCIES!!

BOTIGA ONLINE
elmagatzem.blogspot.com
LLibres d'ocasió a 1, 3, 6, 9 i 12 €

dimarts, 21 d’abril del 2009

Enigmes de la vida (3) LA POLÍTICA

Aquest no és un blog per parlar de POLÍTICA, ja n'hi ha d'altres que ho feu molt bé i molt millor que no ho faria jo. De totes maneres, i tal com va dir l'entrenador del Barça: “Què no parlem de les coses no vol dir que no ens adonem del que està passant”.
Però malgrat que ho veiem, moltes vegades no ho podem entendre. Aquest seria l'enigma de la vida d'avui: Perquè la política i els polítics, que representa que ens representen, sembla que no són d'aquest món on vivim la majoria dels mortals?.
Segur que tots teniu al cap bastants exemples d'això que dic. Podria parlar de l'Estatut, una llei que ens van fer anar a votar en referèndum i que ara pot ser canviada per un Tribunal (on és la Democràcia?, no s'hauria d'haver fet al revés?), i que de moment s'incompleix de manera flagrant per part de qui ens obliga a nosaltres a complir totes les lleis... Podria parlar de la Gestió Política de la Crisi, que sembla que es basa sobretot en abocar diners públics per ajudar les Entitats Bancàries que segueixen presumint de beneficis milionaris... Podria parlar de Tripartits i la polèmica de si ha de governar sempre la Llista Més Votada, que els partits polítics defensen o hi estan en contra depenent de com els afecti a ells. Personalment jo crec que les coalicions per formar govern no són dolentes “per se” i m'agraden més que les majories absolutes. En quant a representar la majoria de votants doncs, parlant matemàticament, 48 representa menys que la suma 37+21+12. Ara bé, després tot depèn de la gestió que faci aquest govern...
Podria parlar de moltes altres coses, però el que m'ha fet publicar aquest apunt és un fet concret que ha passat avui mateix, prop de casa. Es tracta de la votació de la moció de censura a l'Ajuntament de Salou. Us poso en antecedents, a les passades eleccions municipals un acord entre PSC, CIU i RDS va donar l'alcaldia al PSC durant dos anys amb un pacte per que passes a CIU pels altres dos anys de legislatura. Pròximament doncs, l'alcaldable de CIU havia d'ocupar el seu càrrec però no ho podrà fer perquè una moció de censura ha donat l'alcaldia al FUPS, el "divertit" de tot això és que qui ha permès que això passes és la direcció central de CIU a Barcelona en contra dels interessos de la mateixa CIU a Salou...
Potser ens trobem davant de la primera AUTO-MOCIÓ de CENSURA de la història. Hi ha algú que ho entengui?
Jo ja no provo d'entendre-ho, hi ha enigmes que són de nivell superior a la meva capacitat... ... però tinc el dubte de que potser això és el que busquen els polítics: Que ens desentenguem de la política i els deixem tranquils fent la seva feina, que és fer sempre el millor per nosaltres encara que nosaltres, desagraïts, no ho sabem veure.
P.S.: 1.- Podeu llegir la notícia del nou alcalde de Salou al portal 3CAT24.cat
2.- No té res a veure amb el post però el dibuix de Mafalda que il·lustra aquest apunt sembla dedicat al bloc GAZOPHYLACIUM que fa temps que ens demostra que un diccionari també pot ser divertit.
3.- Al publicar l'apunt he vist que aquest és el 200è POST de XAREL-10, m'ha fet gràcia i us ho comunico.

6 comentaris:

Kudifamily ha dit...

Primer de tot, felicitats pel "postaniversari", hehehe... 200 ja!!!

Després, dir-te que sí, que la política és un bon enigma de la vida que els simples mortals com nosaltres crec que no arribarem a entendre mai!
Val més riure amb Mafalda, que segur que ens ensenya molt més...
(graaaan Mafaldaaaa!!! i graaaan Quino!!!... es nota que en sóc una fanàtica, no????)

Striper ha dit...

Jo també crec qiue els politics deun viure a un altre lloc i si no ho¡i ha un canvi, anem malament, jo ja em plantejo si votar o no.

kika ha dit...

m'ha agradat molt la tira de la mafalda... molt bona!
la resta... ai!!!

Anònim ha dit...

No vols dir que Poblet i te alguna cosa a veure?
Veure per creure

McAbeu ha dit...

KUDIFAMILY: Gràcies, vaig començar el blog com "de broma" però ara ja és part del meu dia a dia. Tens raó que és millor riure amb la Mafalda, les bromes dels polítics no fan tanta gràcia.

STRIPER: És veritat que donen ganes de desentendre's de tot i deixar-los anar, el problema és que les seves decisions ens afecten directament.

KIKA: Has resumit la situació amb només dos lletres: AI!, ni més ni menys.

ANÒNIM: Això és el que es diu per aquí, que tot ho ha manegat l'alcalde de Vila-seca per no perdre força al Consorci de PortAventura. Jo no ho sé, i de fet ho trobo estrany, però ja he confessat que aquests enigmes em superen.

Assumpta ha dit...

FELICITATS PEL POST 200!!! :-)))

Publica un comentari a l'entrada