GRÀCIES!!

BOTIGA ONLINE
elmagatzem.blogspot.com
LLibres d'ocasió a 1, 3, 6, 9 i 12 €

dijous, 2 d’abril del 2009

100è Joc Literari (68 encerts)

He tingut la satisfacció de participar en el 100è Joc Literari de J.M. Tibau i ara que s'ha acabat vull dir que han estat uns dies molt divertits (amb alguna enrabiada quan algun llibre se'm resistia) que m'han servit per descobrir un bon grapat de blogs molt interessants on hi penso tornar
Em vaig anar engrescant a mesura que anava endevinant els llibres fins que em vaig posar entre cella i cella arribar a fer "el ple" i descobrir els 68 llibres. Va costar però ho vaig aconseguir, i us vull explicar com ho he fet:
El primer que vaig fer va ser obrir una fulla de càlcul de l'OpenOffice, amb 4 columnes (nº de bloc,nom del bloc, títol del llibre i autor), seguidament vaig copiar els noms dels blogs del post d'en Tibau i vaig omplir en dos minuts la primera i la segona columnes.
Mitja feina feta, potser diria algú. Però el segon pas havia de ser omplir les altres i això no seria tan fàcil. En aquell moment només tenia completa la fila nº 41 (El meu llibre).
Vaig començar a visitar els vostres blogs a veure que em trobava, i em vaig trobar de tot: N'hi ha que heu estat molt generosos i altres que ens ho heu posat una mica, bastant o molt difícil. Aquesta és la meva classificació (personal i subjectiva) segons el nivell de dificultat:

NIVELL 1 (7 BLOGS) Són els llibres que vaig saber directament, sense fer servir a Mr. Google: El basar de les espècies (fàcil, molt fàcil), Un altre invent (molt fàcil amb la pista visual), Cròniques sota el mugró (vaig estar a punt de triar-lo jo), Gazophylacium (em va semblar evident coneixent una mica el blog), Edmigi Subirats (la pista visual l'havia fet servir jo mateix en un enigma visual) i Coca de recapte (l'havia rellegit feia poc). I com és lògic el meu, XAREL_10, que sembla que tampoc va costar massa de trobar als altres "caçadors de llibres".

NIVELL 2 (20 BLOGS) Els que sortien directament només copiant part del fragment a Google o a Google Books: Castell de cartes, Ballarina de plom, Streptease d'històries, Antaviana, Col·lecció de moments, Personatges itinerants, De res massa, Remote Wievers, Malerudeveure't, Violette Moulin, Serret Blog, Un que passava, Rondalles a la vora del foc, Nebuloses, El racó del llibre, Vui8ena, La meva illa roja, Planeta Clàudia, Des d'on neixen tots els somnis, Per a lectura i decoració.

NIVELL 3 (35 BLOGS) Els que vaig treure de Google però no directament, aquests ja van donar una mica o molta feina (interpretant pistes, buscant el personatge o lloc que sortia citat, etc...). Encara que els poso tots junts i sense ordre, alguns van costar bastant: Des del meu mar, La cullerada, El tentacle, Les dones no som (tan) complicades, Bé i avant, Tu mateix llibres, Blog de l'Assumpta, La panxa del bou, Fira literària Joan Cid i Mulet, Paraules i mots, De Roquetes vinc... a Tortosa baixo, Transparència, Terra de llibres, Fanal blau, Imatges i paraules, És hora d'hissar els somnis, Raons que rimen, Personal i transferible (molt bo l'anagrama), La marfanta, Friccions, Centpeus, Mots emblocats, El bloc de Carme Pla, Cornudellaweb, El blog d'un de Reus, Més content que un gínjol, La garrofa de Mont-roig, Nàufrag i obrer, Lluna de paper, Sempre en Surada, Brisalls, Filant prim, Planeta aigua (un deu per la pista de l'adicció a la Ginebra), Tot és possible i La cuca al cau (aquest em pensava que no sortiria fins que vaig intentar una cerca a la hemeroteca digital de la Vanguardia amb les pistes de l'any i l'estil del llibre, i va aparèixer una noticia que en parlava).

NIVELL 4 (5 BLOGS) Aquests són els que van començar amb pistes insuficients (almenys per mi) i que, per tant, s'havien d'augmentar. Per aquesta feina de demanar més pistes vaig tenir la col·laboració (conscient o no) de, entre altres, dues blogaires molt insistents: l'ASSUMPTA i la BAJOQUETA, sobretot la primera que en alguns blogs fins i tot ha estat acusada de "coaccions" :) . M'hagués agradat comentar amb elles com anava la recerca, però cap de les dues no permeten als seus blogs comentaris de gent de fora de Blogger o OpenID i em vaig quedar amb les ganes (ara ja sóc de Blogger i aquest problema ja està solucionat). Els 5 blogs en qüestió són: Ara mateix (Zel va posar les noves pistes en el següent post), L'altra cara de la Lluna (amb la nova pista vaig veure que era molt, molt, molt evident), Jesús Ferré (ens va dir que no volia parlar massa i si es descuida...), Cap a la "A" (tenia els comentaris tancats i li vaig demanar una nova pista per e-mail, molt amable la va publicar i Mr. Google va fer la resta), Consuetudinàrium (el meu únic error en primera ronda ja que em vaig confondre de protagonista per sort amb la nova pista visual va ser fàcil).

En aquest punt ja tenia 67 llibres al sac, havia enviat 2 missatges amb les solucions a l'amic Tibau i potser ho hagués deixat així. Però l'e-mail de resposta d'en Jesús M. començava així: "67 encerts! Només te'n falta 1. Quedaràs malament per això? Ànim!!!". Era evident que no podia deixar-ho córrer i vaig concentrar-me en l'últim, el de...

NIVELL 5 (1 BLOG) Per mi el més difícil perquè tots els altres els vaig encertar assegut davant del PC i aquest no va ser possible, es tracta de Distòpies, que va començar amb una pista massa general (l'autor és una dona) i sense cap paraula distintiva al text que deixes treballar a Mr. Google. Li va costar, però a la fi (la nit del dia 24) el company Sadurní ens va donar una pista definitiva per trobar l'autora però no el llibre, que sabíem que era de relats però aquesta autora n'ha escrit uns quants. I vaig haver de demanar ajuda externa, una "enviada especial" va anar primer a la Biblioteca del meu poble sense resultats i després a la Biblioteca Pública de Tarragona on, per fi, el llibre va quedar al descobert.

Una feinada a la "cerca i captura" de llibres que ha tingut la seva recompensa, de fet més d'una: El DESCOBRIMENT de nous blogs per afegir a la meva blogosfera personal, la DIVERSIÓ mentre feia de 'detectiu privat', la SATISFACCIÓ (modèstia a part) d'haver estat el primer a trobar els 68 llibres, la SORPRESA d'haver estat l'únic a aconseguir-ho (pels comentaris sabia que Kudifamily, Assumpta i potser d'altres anaven molt bé. On us vau quedar?) i, per últim però no per això em fa menys il·lusió, el LLIBRE DEDICAT d'en J.M.Tibau.

P.S.: A continuació us deixo la solució al meu llibre, per si algú no va saber desxifrar l'anagrama


13 comentaris:

Kudifamily ha dit...

Aaaaalçaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!
Així que eres tu el que m'anava adelantant, eh?????
Bandarra!!! ;-)))))
Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeennn, ets un CRACK!!! ("lo puto amo" com diria en Puyol del Crakòvia). Ets una fura!!!

Jo al final em vaig quedar en 65 (gens malament tampoc, eh???) :vaig badar al blog de Distòpies i no vaig veure les pistes; amb el de la zel em vaig encallar perque creia que era Sami Naïr; i el de Cap a la A em va fer anar de corcoll, i al final, ja cansada vaig desistir...

Tio... si ja eres el meu ídol, ara encara ho ets més!!! :))))

MOLTES FELICITATS GUAPO!!!!

Kudifamily ha dit...

Per cert, que ara vaig a felicitar a l'aigua, que també és una bona fura!!! (jo que almenys volia quedar segona... snif...:))) )

Assumpta ha dit...

Holaaaaaaaaaa!!!!!

Jajajaja si, si!!! Jo era conscient que qui anés passant al meu darrera aniria trobant la tira de pistes que jo havia anat suplicant!!! juaaaassss però m'era igual!! :-)) Vull dir que jo el que volia era anar encertant i si el que jo demanava servia a algú més, doncs millor!! :-))

No diguis que la Zel va posar pistes al SEGÜENT POST!!! Ostressss!! Em mates... decididament em mates!! Doncs mira que vaig anar una i una altre vegada a buscar si les havia posat al post del joc :-(

Bé, en tot cas, EHORABONAAAA!!!! :-))

Assumpta ha dit...

Per cert, per cert jajaja
Vas veure el YouTube que ens va dedicar Jesús Ferrer a tu, la Bajoqueta i a mi en el seu blog?? juaaassss :-)))

Assumpta ha dit...

Ah!! jejeje que jo sabia que qui tenia 67 faria el 68 :-)) perquè en Jesús ens anava encoratjant per seguir endavant a tots i, com jo demanava pistes a tort i a dret, jajaja quan vaig veure la nova pista de Distòpies i la vaig encertar (vaig trobar a Google l'entrevista en que l'autora explicava la publicació a Edicions 62 del seu primer llibre) en Jesús em va dir "ets la primera que encerta la d'aquest blog"... i jo vaig pensar, doncs algú que ja en té 67, segur que també sabrà aprofitar la nova pista :-))

ai, vaig al blog de l'Aigua a felicitar-la :-)))

zel ha dit...

Ui, em sap greu, i això que em va semblar que ho deixava clar...vaig estar a punt de donar el primer nom... Mira, jo vaig desistir, la veritat, la cosa no dona per tant. Ara, ets un crak!!!!

Assumpta ha dit...

(Perdó... jiji... m'estic partint de riure perquè estava repassant blogs i acabo de reviure com anavem de perduts primer al Consuetudinàrium i jo, com sempre, demanant pistetes... jajaja... però al final vaig veure la foto grossa i pum!!! en Carrasclet!! (a Reus en tenim el gegant!!)

Puigmalet ha dit...

Felicitats, Parellada! Has demostrat, altre cop, que ets el rei dels enigmes blocaires!

Els del PiT ha dit...

Moltes felicitats McAbeu!!!
Avi! Aixequi's del terra que si s'amaga no el veurà! Tantes reverències...
Oh McAbeu! Em tens als teus peus... Com has elaborat aquest treball tan currat, a banda d'endevinar la tirallonga de relats?
Ara se'ns ha tornat poeta?
Nano, corda't la bragueta! Hi hi hi...
No podríem estar més d'acord en la felicitació.
Això no rima noi...
;-) :)

McAbeu ha dit...

KUDIFAMILY: M'has fet posar vermell, no n'hi ha per tant simplement es que em vaig encaparrar en aconseguir-los tots i no vaig parar fins tenir-los al sac. 65 està molt bé, com ha dit l'Assumpta és plaça Champions. MOLTES GRÀCIES pels "piropos".

ASSUMPTA: El millor del Joc han estat les divertides estones fent d'investigador privat i com tu has dit els "efectes secundaris" que ha portat la descoberta de nous blogs.
Si que vaig veure el vídeo d'en J. Ferré (un crack) i tens raó que anàvem perduts en els mateixos blogs (quan tu vas encertar el de Distòpies a mi només em faltava aquest, sabia l'autora gràcies a la pista però encara no el llibre)

ZEL: No t'ha de saber greu, els millors són els que costen una mica (sempre que els solucionis, és clar)

PUIGMALET: Gràcies, amic. Això dels enigmes ho dominem una mica, és cert.

ELS DEL PiT: Avi, faci el favor d'aixecar-se que si ho he tret es per tossuderia. En quant a l'apunt "tant currat", com tenia tots els llibres classificats en un full de càlcul, doncs no m'ha costat gaire de fer.

kika ha dit...

aquest si que arribo molt tard, però no vull deixar de felicitar-te... impressionant!!!

Oscar Ramírez ha dit...

Jo el teu el vaig endevinar però n'hi ha uns quants que em va ser del tot impossible. Molt bon post aquest que has fet explicant el teu treball per encertar-les totes. Enhorabona!

McAbeu ha dit...

KIKA: S'agraeix igualment i de tot cor.

OSCAR: Gràcies també i és cert que alguns van donar molta feina.

Per cert, Jesús M. Tibau m'acaba d'enviar el quadre amb els encerts de cada llibre i resulta que el meu ha estat dels més difícils (només va ser encertat per 17 de vosaltres). Quedo parat de que ningú em demanes més pistes...
Veig també que la meva classificació segons la dificultat de cada blog, no és gaire diferent a la real (amb les excepcions que confirmen la regla els fàcils els vaig trobar aviat i els difícils també em van costar força)

Publica un comentari a l'entrada