GRÀCIES!!

BOTIGA ONLINE
elmagatzem.blogspot.com
LLibres d'ocasió a 1, 3, 6, 9 i 12 €

diumenge, 24 d’abril del 2011

202è Joc Literari (abril-2010)


Des del blog Tens un racó dalt del món ens repten cada dimecres a jugar amb la literatura.

Ha arribat el 202è Joc Literari, que torna a ser un joc creatiu. Aquesta vegada ens proposa, tal com toca en aquestes dates, un text dedicat al Dia de Sant Jordi de lliure extensió i gènere.

Ja he dit alguna vegada al blog que jo fa uns quants anys que passo part d'aquesta Diada ajudant en una parada de llibres i roses. Ahir no en va ser una excepció i, en conseqüència, he intentat explicar aquesta experiència en forma de sonet:

Carregat de llibres, de bon matí
comences a muntar la parada.
Mirant al cel, el temps sempre fa patir,
et disposes a passar la Diada.

Esperes al lector lletraferit
que et demana un llibre en concret
i aquell que encara no s'ha decidit
que t'ho remena tot, ben indiscret.

També vindran els nens de l'escola
apropant-se a la literatura.
Darrere la parada, el temps vola
gaudint la festa de la cultura.

I és que, de fet, Sant Jordi és això:
Llibres, Roses... Una gran Festa Major!

15 comentaris:

Elfreelang ha dit...

Molt bo! ets el rei dels sonets!

Garbí24 ha dit...

doncs només queda que felicitar-te, per les dues feines, la d'ahir i la d'avui

jpmerch ha dit...

Doncs, ho has explicat molt bé.

Carme Rosanas ha dit...

Ben bé el rei dels sonets!

Molt encertat! sembla que haguem vingut també a ajudar-te... a la parada.

Bon dia de la mona!

Assumpta ha dit...

MAC!! Què estrany se'm fa un post "nou" teu en diumenge a les vuit del vespre! :-))

Un dia, a la teva parada de llibres i roses, vendràs el llibre "Els meus sonets. Versos escrits com un joc. Mac McAbeu.

:-)))

McAbeu ha dit...

ELFREELANG: Gràcies, m'ho passo bé fent-los i m'agrada que us agradin.

GARBI24: I jo que t'ho agraeixo, les vaig gaudir totes dues.

JPMERCH: I a més en vers, que també té el seu mèrit. ;-D

CARME: Bon dia de la mona també per tu i moltes gràcies, estic content que t'agradi el sonet.

ASSUMPTA: Un subtítol molt adient, perquè de veritat els escric com si d'un joc es tractés. T'has guanyat un exemplar dedicat de la primera edició. :-))
En quant a l'hora del post, tot té una explicació. El sonet el vaig fer ahir al matí però com que l'enigma d'avui sortirà tard i per deixar una mica més a la vista la ressenya del llibre d'en Tibau, doncs el vaig programar pel vespre. Es que havia de sortir aquesta setmana que dissabte que ve toca Relat Conjunt, per cert a veure si endevines quina és la primera paraula del meu relat d'abril? :-)) (si necessites pistes consulta els dels mesos passats, mentrestant jo me'n vaig a llegir el teu que veig que ja ha sortit)

Assumpta ha dit...

Bon migdia! ;-)

El subtítol "Versos escrits com un joc" feia referència a que havies descobert aquesta afició en els JOCS literaris d'en Tibau hehehe... :-))

Vaig a veure les paraules dels teus relats!! :-DD

Assumpta ha dit...

Potser... JANICE? ;-))

Això també pot ser una sèrie!! hehehe hauré de buscar-te títol i subtítol :-DD

Ja tinc ganes de veure què passarà, tot i que em sembla que, amb el tema proposat, serà un relat preciós! :-))

McAbeu ha dit...

ASSUMPTA: Són veritat les dues coses, que m'he "encasellat" en els sonets gràcies als Jocs Literaris d'en Tibau i que m'ho passo bé (com si jugués) quan els faig. :-D
Com quan faig els Relats Conjunts repetint els personatges des de gener (vols dir que ho podré estirar tot l'any?). Per cert, no t'esperis un relat preciós (en el sentit d'ensucrat) per dissabte, he tirat per una altra banda (només et diré que el protagonista del meu relat ha fet just el contrari que la del teu i s'ha autoeditat un llibre). I "hasta aquí puedo leer"; el desenllaç, dissabte. :-))

Jesús M. Tibau ha dit...

els teus sonets són la sal dels jocs literaris, gràcies

montse ha dit...

Felicitats, per aquest sonets tan ben tramats.

Quadern de mots ha dit...

I tu darrera la parada
Amb la cara enjoiada
Venen els llibres a qui arriba
Amb una idea, o no, pensada.

Crec que si, estiguem on estiguem, fem el què fem, la Diada és una Festa Major. Molt bo sonet.

Fins aviat.

McAbeu ha dit...

JESÚS M.: Tot un elogi, me n'alegro que t'agradin :-))

MONTSE: Moltes gràcies!

QUADERN DE MOTS: Molt bona aquesta quarteta per continuar el sonet, és ben bé així. :-))
Gràcies, m'ha agradat molt.

Rafel ha dit...

Molt bo el sonet amb observacions detallades des de l'altra banda de la barrera.

McAbeu ha dit...

RAFEL: Gràcies!

Publica un comentari a l'entrada