GRÀCIES!!

BOTIGA ONLINE
elmagatzem.blogspot.com
LLibres d'ocasió a 1, 3, 6, 9 i 12 €

dijous, 27 de desembre del 2018

Lectures 2018 - Feliç 2019


Ha tornat a arribar el moment de publicar la meva llista de llibres llegits durant aquest any que està a punt d'acabar-se. Una llista que aquest 2018, conté 69 llibres que sumen un total de 18.801 pàgines (una mitjana de 51 al dia). Una mica menys que l'any passat però dins dels meus "registres habituals". ;-)

Enguany, a més de continuar el meu repàs personal a l'obra de Manuel de Pedrolo i de Pere Calders, he llegit dues sagues literàries (i també cinematogràfiques). Em refereixo a les "ODISSEES DE L'ESPAI" d'Arthur C. Clarke (han estat una relectura però feia prou temps perquè les hagi tornat a gaudir força) i la "SAGA D'HANNIBAL LECTER" de Thomas Harris (n'havia vist les pel·lícules però no havia llegit les novel·les). També he llegit dos clàssics de la literatura de terror, el març es celebrava el 200è aniversari de la publicació de "FRANKENSTEIN" de Mary Shelley que ja havia llegit feia molts anys en espanyol i vaig aprofitar l'efemèride per fer-ho ara en català, aquesta lectura em va animar a agafar "DRÀCULA" de Bram Stoker que no havia llegit encara. Són dues obres ben diferents però ambdues són interessants i força recomanables.

Aquest 2018 m'he "estrenat" amb la novel·la negra nòrdica. El gènere negre m'agrada però no havia llegit res d'aquests autors i ho vaig voler provar. La meva primera idea, perquè era el que em sonava més, fou agafar la trilogia MILLENNIUM de Stieg Larsson que ara continua David Lagercrantz però un amic que d'aquest tema en sap més que jo, m'ho va desaconsellar i em va recomanar, entre d'altres, les novel·les protagonitzades pel comissari KURT WALLANDER de Hennig Mankell i les de l'inspector HARRY HOLE de Jo Nesbo. N'he llegit obres de tots dos i tant un com l'altre m'han agradat força però m'he decantat per aquest últim del que ja en porto tres títols i penso continuar amb la resta de la sèrie.

Vull destacar també un parell de títols sobre el "procés català", no acostumo a llegir gaire sobre temes polítics però "NOU HOMENATGE A CATALUNYA" i "OPERACIÓ URNES" m'han semblat un bon resum de tot el que ha passat en l'àmbit polític aquests últims anys a Catalunya i han estat molt interessants de llegir.

Com en anys anteriors, vull deixar constància dels llibres de la llista escrits per bloguers de "La meva blogosfera". Aquests "autors-amics" han estat, per ordre de lectura: Montse Sanjuan, Daniel Closa, Salvador Macip (2), Gemma Barberan i Jesús M. Tibau.

Entre la resta d'autors de la meva llista, destaco els llibres que més bons records em porten ara que n'he fet el repàs: "LA GUERRA DE LES SALAMANDRES" (vaig descobrir Karel Capek amb aquesta genial novel·la distòpica i he seguit, i seguiré, amb la resta dels seus llibres que pugui aconseguir), "ORIGEN" (ja sabem el que ofereixen els llibres protagonitzats pel professor Langdon, entreteniment i diversió que no són poca cosa), "FARIÑA" (el vaig llegir per la "propaganda" que en va fer el jutge que el va prohibir, no és una novel·la de ficció sinó un relat periodístic real i, justament per això, força impactant), "LA NOVEL·LA DE SANT JORDI" (divertida i "enigmàtica", no em perdré la segona entrega de la sèrie quan es publiqui), "EL SINDICAT DE L'OBLIT" (una novel·la d'espies situada en una Catalunya ucrònica, independent des de 1934), "L'ESGLÉSIA DEL MAR" (no l'havia llegit quan va sortir i ho he volgut fer ara en ocasió de l'estrena de la sèrie per TV3, ha valgut la pena perquè està ben documentada històricament i alhora és molt entretinguda de llegir), "JO SOC AQUELL QUE VA MATAR FRANCO" (la trama és molt interessant però les reflexions que provoca sobre la nostra llengua i el nostre país encara ho son més, una lectura molt recomanable), "LA DONA A LA FINESTRA" (una mica previsible a estones però també amb girs sorprenents que fan que la història t'atrapi fins el final). Acabo amb el penúltim de la llista, "ESTUDI EN ESCARLATA" d'Arthur Conan Doyle, la primera novel·la on apareix Sherlock Holmes amb la que enceto un altre dels meus reptes lectors, el de llegir complet tot el cànon holmesià.

Aquí teniu la llista completa:

LLIBRES LLEGITS 2018


Que l'any nou ens porti
molt bones lectures i
els millors desitjos...

FELIÇ 2019!!


25 comentaris:

Sergi ha dit...

Ara posaria aquí un munt de cares amb corets als ulls! Quina meravella de llista, aquesta nit confeccionaré la meva, que avui toca publicar-la! Ja saps que és el post que més m'agrada fer de tot l'any i encara m'agrada més veure les vostres llistes!

Abans de passar a les coincidències, dir que 'l'amic' considera molt sobrevalorada la saga Millennium, però que un lector voraç com tu segur que la llegiria ràpid i en gaudiria. Té punts a favor, és addictiva, però és llarga en excés i innecessàriament. A més, vol ser trilogia, però el primer va de coses diferents que el segon i el tercer, cosa que em diu que l'èxit inesperat del primer va portar després els altres dos, que no era una cosa pensada. I parlo dels tres primers, no he llegit els altres escrits per un altre autor perquè no vaig agafar tanta estimació als personatges, Salander inclosa, com per voler recuperar-los. En principi no tinc cap intenció de fer-ho. Com a autors nòrdics, sense escriure trames trepidants com els iankis, em quedaré sempre amb Indridason, Mankell i Nesbo, tot i que d'aquest darrer només he llegit 'Nèmesi', i convindria llegir algun altre llibre seu. Potser seràs tu ara qui em pugui recomanar algun altre títol per continuar, que t'estàs fent tot un expert!

Bé, si no m'he descomptat, he llegit 14 dels 69 llibres que cites, que pot semblar poc, però trobo que és una coincidència força notable. Però potser hauria de dir 12 i mig, perquè vaig llegir R.U.R. com a volum independent, l'altra meitat no em sona. El que sí que em sona és 'La guerra de les salamandres', és clar, una meravella de llibre, tots dos llegits aquests mateix any. Naturalment, també he llegit els llibres dels mimats del meu blog, els tres de Murakami i els dos d'en Macip (un amb en Closa). 'Societat Negra' del mestre Andreu Martín, bon llibre de novel·la negra, ja tinc una altra obra seva esperant, 'Els estranys', que em va decebre força, dos súper clàssics com són '2001, una odissea espacial' i 'Homenatge a Catalunya', també 'l'Església del mar' i 'Brevíssima Història del Temps', i com no l''Apleganúvols' de l'estimadíssima Gemma Barberán.

I de la teva llista també agafaré idees, encara que no prometo res que la llista de pendents és llarga (i més que ho serà demà...), però em fan gràcia el de 'Jo sóc aquell que va matar Franco' i el de 'Fariña', que ja em va interessar en el seu moment. Qui sap, potser acabaran venint a mi.

McAbeu ha dit...

XEXU: He d'admetre que presentar aquesta llista anualment també s'ha convertit en un dels meus posts preferits de fer. Ara em penedeixo una mica d'haver tardat tant a apuntar-me a aquesta tradició blogaire. Espero també amb ganes les vostres llistes i no deixaré de comentar la teva, és clar.

Hi ha moltes coses per llegir i a l'hora de triar està bé deixar-se aconsellar pels amics. Potser sí que hauria gaudit amb "Millennium" però t'asseguro que també ho he fet seguint (a la meva manera ;-D) les teves recomanacions. Pel que fa a la meva (incipient) expertesa en els llibres de Jo Nesbo, ja et puc dir que la sèrie de Harry Hole s'ha de llegir en ordre perquè, tot i ser llibres independents, l'autor deixa anar algunes referències de la vida del personatge que s'entenen millor si has llegit els llibres anteriors. Dit això, també et dic que em sembla que la sèrie millora amb el temps, el tercer m'ha enganxat més que el segon i el segon em va agradar més que el primer... ja veurem si la cosa continua igual.

No estan gens malament aquestes 14 coincidències. També estic d'acord en destacar "La guerra de les salamandres", em va agradar molt. "Societat negra" també està molt bé però jo no li hauria donat les 4@ amb què tu la vas valorar, potser la vaig agafar esperant-ne molt més del que hi vaig trobar. "Els estranys", com a tu, tampoc em va acabar de fer el pes.
Et recomano "Jo sóc aquell que va matar Franco" és un molt bon llibre. "Fariña" és "simplement" un reportatge periodístic però, com dic al post, saber que tot allò va passar realment és justament el que el fa interessant i impactant la lectura.

Sergi ha dit...

He anat a mirar l'ordre dels 'Harry Holes' i resulta que jo vaig començar pel quart, el que ara et toca a tu, precisament. Ja m'he apuntat 'El ratpenat' per buscar-lo i que aquest sigui el següent. Començar pel principi sempre està bé, però alguns són tan antics que costa i tot. No és el cas de Nesbo, que aquest em sona haver-lo vist força sovint i no serà difícil, però per exemple, vaig començar a llegir Camilleri aquest any, el primer va costar de trobar, però em diuen que el segon no hi ha manera, directament. També em va semblar fluixet el primer, o molt millorable, però diuen que millora molt en els següents, una mica com dius tu amb Nesbo. Com que ja saps que jo també et faig cas, tiraré per aquí. m'encanta compartir impressions i lectures amb tu. Fins i tot m'estranya que 'Societat negra' no t'agradés tant com a mi.

jomateixa ha dit...

Una gran llista!! com sempre.
Fa goig veure el resum anual. Compartim algunes lectures, amb opinions semblants o diferents, però està molt bé anar d'un bloc a l'altre repassant les aventures que hem viscut durant l'any.

McAbeu ha dit...

XEXU: Certament, de vegades costa trobar llibres que no s'han anat reeditant amb el pas dels anys. Jo, en aquest sentit, m'aprofito molt del servei que ofereixen les biblioteques però sí, com en el teu cas, vols mantenir la possessió del llibre potser les webs de llibres de segona mà serien una bona opció per trobar els més difícils de localitzar.

No he llegit res de Camilleri, tampoc. És el que he dit abans, hi ha més coses per llegir que possibilitats de fer-ho...

A veure, no és que "Societat negra" no m'agradés però sí que és veritat que no em va entusiasmar tant com a tu. No sé explicar-te cap motiu concret perquè això fos així, realment la història està molt ben narrada però a mi no em va acabar d'enganxar del tot.

McAbeu ha dit...

JOMATEIXA: Gràcies. Coincideixo, és clar, en aquest goig de repassar les llistes i, sobretot, de compartir lectures i opinions de llibres.

Salvador Macip ha dit...

Espectacular, com sempre! Gràcies per la confiança (doble) de fer-m'hi sortir! Que l'any que nou et porti un cabàs de bones lectures.

McAbeu ha dit...

SALVADOR: Gràcies a tu. Els teus dos llibres de la meva llista d'enguany són ben diferents. Molt interessant i aclaridor el del càncer i encara que la novel·la és un pèl massa juvenil per la meva edat, m'ha agradat força i m'ha deixat amb moltes ganes de llegir-ne la continuació.

Carme Rosanas ha dit...

Una llista fantàstica, Mc!

Hi ha unes quantes coincidències, de fet una colla, dels nostres autors preferits, he, he, he... ja saps Pedrolo, Calders, Murakami...

També coincidim en un d'en Lluís llach, en el de Joan Lluís Lluís, en el de Raül Garrigasait... una pila vaja, si no m'he descomptat, entre tots fan21!

També he llegit Què diuen els ocells i fa uns quants anyets (5 o 6 o 7) les Odissees.

Però tinc pendent el Noi del Maravillas, que miraré de repescar-lo aquest any 2019 i encara no el tinc al pilonet.

Bona entrada d'any i bones lectures 2019!!!

McAbeu ha dit...

CARME: No em sorprenen gens tantes coincidències. Com bé dius, compartim uns quants autors preferits i això vol dir que continuarem coincidint perquè tinc intenció de continuar repassant la seva obra les pròximes temporades. Tampoc m'ha estranyat que ja haguessis llegit les "Odissees" de Clarke, són tot un clàssic de la ciència-ficció.

En canvi, sí que m'ha sorprès la coincidència aquest 2018 amb "Què diuen els ocells?". En el meu cas, el vaig llegir ben bé per casualitat. Mentre esperava que arribés a la meva biblioteca una obra similar de Joan Amades que els vaig demanar ("El llenguatge de les bèsties i de les coses") vaig treure aquest llibret de mossèn Cinto que sí que tenien disponible. Em va agradar molt, pel que té de jocs de paraules i de records de les nostres velles tradicions, però no el coneixia d'abans i hauria continuat així si no fos per això que t'he explicat. M'ha sobtat, no que l'hagis llegit sinó que també ho hagis fet justament enguany.

Jo havia llegit la segona novel·la d'en Lluís Llach ("Les dones de la Principal") que em va agradar molt però tenia pendents les altres dues. Quan, a finals de l'any passat, va publicar la tercera vaig proposar-me que aquest 2018 les llegiria. Primer vaig agafar "Memòria d'uns ulls pintats" que també està molt bé i ara, gairebé fora de termini :-D, estic llegint "El noi del Maravillas", vaig més o menys per la meitat i, de moment, també li poso una molt bona nota.
Saps, em passa ben bé el mateix amb una altra autora que sé que també t'agrada. Parlo de Marta Rojals de la que només he llegit "L'altra", a veure si aquest 2019 cauen les seves altres dues novel·les.

De "Jo sóc aquell que va matar Franco" no dic res perquè ja n'hem parlat i ja sé que també et va agradar molt.

Carme Rosanas ha dit...

Doncs també és casualitat que jo hagi llegit, aquest any Què diuen els ocells? Me'l va regalar el meu home, aquest estiu. Sap que m'agrada la força i l'emotivitat de la poesia de Verdaguer, tot i que el tema religiós habitual, a mi no em diu res. I va pensar que aquest llibre m'agradaria. I té el seu interés, evidentment, com tu dius de paraules i de tradicions, tot i que jo, segurament, no me l'hauria comprat.

Jo ja tinc la Marta Rojals al pilonet, n'he llegit dues i aniré per la tercera ven aviat.

McAbeu ha dit...

CARME: Les casualitats són ben casuals, realment. :-))
La Marta Rojals serà, doncs, una altra de les nostres coincidències a la llista del 2019.

Elfreelang ha dit...

grans i variades lectures Mac ! coincidim poquet excepte en Kapec .... en l'operació urnes i algun altre , i enguany m'he llegit un de Pedrolo , molt bones lectures i millor any 2019

xavier pujol ha dit...

No m'estranya que siguis un pou de ciència Mc.
Et desitjo bones lectures també per a l'any que ve.

McAbeu ha dit...

ELFREELANG: Recordo que Karel Capek va ser un descobriment, per part meva, a la teva llista de l'any passat i me n'alegro molt d'haver seguit la teva recomanació, és un autor que val molt la pena.
Pedrolo, ja ho saps, és un dels meus clàssics imprescindibles.
Bon any nou per a tu també!

McAbeu ha dit...

XAVIER: No tant pou de ciència, ni de bon tros. Molt feliç 2019!

ASSUMPTA ha dit...

Admirada i fent reverències absolutament sinceres...
Coincidim en UN llibre: Operació Urnes...
Que és...
...
és...
...
és l'únic llibre que he llegit aquest any.
És la pura veritat...
Ho dic i em sembla que parlo d'una altra persona, una desconeguda que...
Bé, ara no és el moment de posar-se tristos. Només puc dir que sóc molt tossuda i que, malgrat sembli el contrari, els meus blogs no estan tancats i que un dia es tornaran a omplir de posts, relats, fotos i ressenyes de llibres.
Tan de bo aquest dia arribi aviat...

Una gran abraçada, MAC, a tu i a tots els lectors del teu magnífic blog 😁😘

McAbeu ha dit...

ASSUMPTA: De vegades, les circumstàncies ens superen i ens porten a llocs on no ens pensàvem arribar mai. Que enguany només hagis llegit un llibre no és una bona notícia però em quedo amb això de la teva tossuderia. Jo també estic convençut que ets ben capaç de tornar a omplir de posts el teu blog (de fet ho has demostrat no fa gaire fent-te càrrec d'uns quants posts seguits del Calendari d'Advent que, sense tu, haurien quedat buits). Així que també m'apunto al teu desig i espero que tot es vagi normalitzant el més aviat possible. Un abraçada per a tu també i que tinguis una molt bona entrada d'any!! :-)

ASSUMPTA ha dit...

No saps com agraeixo aquest comentari!!!
Espero que tot millori l'any que ve posar una llista de llibres i que els meus amics blogaires seguiu per aquí i vingueu a comentar-la 😁😁😁

NoName ha dit...

Recorda passar pel bloc del Pons per donar-li l'enhorabona per haver entrat al nou any! El becari et transmet les seves salutacions i et desitja un bon 2019 ^^

McAbeu ha dit...

ASSUMPTA: Ja pots comptar-hi!!. Si tu publiques la teva llista de llibres llegits a finals d'any, jo també espero ser-hi per comentar-la. :-))

NONAME: Com que en PONS continua de vacances fins passat Reis, prefereixo donar-te l'enhorabona per l'Any Nou a tu mateixa, AHSE, i també al becari, és clar. Feliç 2019!!

Pons ha dit...

Com bé vas dir coincidim amb el Dan Brown, en els Pratchetts (per suposat), en el Hawking i Estudi en Escarlata que vaig llegir al institut. Moltes més coincidències del què esperava inicialment.

McAbeu ha dit...

PONS: Així com qui no vol la cosa, ja he enllestit dues sagues completes del Discworld (la de La Guàrdia i la de Moist Von Lipwig) i encara no se m'han acabat les ganes de llegir Pratchett. Enguany potser començaré la saga de La Mort (tan recomanada per l'Ahse) però primer vull provar un dels seus llibres de fora d'aquell món sostingut per una tortuga gegant i agafar "Buenos presagios" que fa temps que tinc a la llista de pendents. Així ja ens assegurem algunes coincidències per a la llista de l'any que ve...

Gemma Sara ha dit...

Impressionant, la llista. Coincidim amb La novel.la de Sant Jordi, Operació urnes (però que no em vaig acabar), l'Homenatge a Catalunya (li tinc carinyo, me la va regalar, en anglès, un noviet nord-irlandès que va dir que l'Homenatge tornava a Catalunya) i també fa molts anys diria que vaig llegir De teves a meves. 2001 no n'estic segura, crec que no.
Tu i el XeXu feu pujar la mitjana de lectura de la població, no? ;)

McAbeu ha dit...

GEMMA SARA: Gràcies. No m'ho havia plantejat mai això de "fer pujar la mitjana" :-DD. Potser tens raó però tinc clar que, en això sí, la mida no importa. Jo llegeixo molts llibres perquè cada dia (o gairebé) dedico una estona a llegir, si no tingués el temps per fer-ho segur que la llista seria molt més curta però això no indicaria que fos pitjor lector, ni molt menys.

Publica un comentari a l'entrada