GRÀCIES!!

BOTIGA ONLINE
elmagatzem.blogspot.com
LLibres d'ocasió a 1, 3, 6, 9 i 12 €

divendres, 21 de desembre del 2018

Bons Desitjos Nadalencs [i II]

(Aquest post també el trobareu publicat al blog del CALENDARI D'ADVENT)

Suplement de Nadal del diari "AVUI"
(22/XII/1982)

Dilluns passat, us explicava una anècdota relacionada amb la resposta que va donar un ambaixador en una entrevista radiofònica sobre el tema dels bons desitjos de Nadal i Cap d'Any. És ben sabut que aquest tipus de preguntes són tot un tòpic d'aquestes dates en molts mitjans que les aprofiten des de fa molts anys per omplir els seus suplements nadalencs i un exemple el tindríem en el que mostra la imatge que encapçala aquest post.

El 22 de desembre de l'any 1982, el diari AVUI va publicar el seu habitual suplement de Nadal on, entre altres escrits dedicats a aquestes festes, podem llegir dos articles signats per Teresa Carreras que es titulen, respectivament, "Nadal, dies de reunió familiar" i "La il·lusió màgica del Dia de Reis". En aquests articles trobem petites entrevistes a diversos personatges populars de l'època on aquests expliquen el significat que aquestes dates tan assenyalades tenen per a ells i n'expressen els seus millors desitjos.

Per a aquest segon (i últim) post nadalenc, he seleccionat mitja dotzena d'aquests desitjos:
  1. M'agradaria que la capacitat d'il·lusió que encara té la gent per una sèrie de valors no es malmeti. Per això demano una gran dosi d'esperança.
  2. A mi m'agradaria poder continuar com ara. Em sento molt feliç a tots nivells. Però jo demano que aquest govern nou que tenim, funcioni tal com molta gent espera que ho faci.
  3. Desitjo que els meus Reis es portin bé. Jo he demanat un nounat, el nostre tercer fill, i esperem rebre'l per aquestes dates.
  4. Jo demano als Reis molta sort, molts diners i moltes flors espirituals; tot això acompanyat d'una bona copa de whisky.
  5. Jo demano que tothom tingui feina, que hi hagi més benestar i, per tant, que el PSUC guanyi les pròximes eleccions municipals.
  6. La meva carta als Reis demana sobretot pau. Aquesta és una paraula molt trepitjada, però jo em refereixo a la pau interior, a la llum que totes les persones necessitem per a poder comprendre totes les coses que passen al nostre entorn.

I aquí teniu els autors ordenats alfabèticament:

[A]
Enrique Castro "Quini" (1949-2018)
Futbolista. L'any 1982 jugava al Futbol Club Barcelona i va ser l'autor del gol que va donar al club la seva segona Recopa d'Europa.
[B]
Josep Maria Cullell i Nadal (Barcelona, 1942)
Polític i economista. L'any 1982 era conseller de política territorial i obres públiques de la Generalitat de Catalunya.
[C]
Emilio Gutiérrez Caba (Valladolid, 1942)
Actor. L'any 1982 feia set anys que residia a Catalunya i havia rodat "La colmena", una pel·lícula dirigida per Mario Camus.
[D]
Christa Leem (1953-2004)
Actriu i vedet. L'any 1982 protagonitzava l'espectacle "Para Cúpula, con amor" a la sala Cúpula Venus de Barcelona.
[E]
Guillermina Motta (Barcelona, 1942)
Cantautora i actriu. L'any 1981 havia protagonitzat la sèrie "Les Guillermines del rei Salomó" a TVE-Catalunya.
[F]
Jordi Solé Tura (1930-2009)
Advocat, polític i professor universitari. Al desembre de 1982 feia poques setmanes que havia deixat de ser diputat per la circumscripció electoral de Barcelona al Congrés dels Diputats.

Si us ve de gust jugar-hi, la vostra feina és emparellar cada desig amb el personatge que el va formular. A veure quants n'encerteu!!

Podeu deixar les vostres propostes als comentaris i després no us oblideu d'agafar un d'aquests bombons de licor...


O si ho preferiu, també hi ha aigua mineral...

Anunci de "Vichy Catalán" (1982)

Aprofito per brindar i desitjar-vos un
MOLT BON NADAL

19 comentaris:

jomateixa ha dit...

Un joc força difícil!!!
Bones Festes MC!!!! :*

McAbeu ha dit...

JOMATEIXA: No és fàcil encertar-les totes de cop, certament. Bones Festes per a tu també!! :-)

Carme Rosanas ha dit...

Donaré com al Calendari d'Advent dues respostes, per provar sort i a veure si aconsegueixo dues de dues i comencem a quadrar les coses.

Christa Leem, el 4
Jordi Soler Tura el 5

xavier pujol ha dit...

Emilio Gutiérrez Caba, la 3.

Bon Nadal, Mc

McAbeu ha dit...

CARME: Efectivament, les coses comencen a quadrar. Les dues que dones són correctes (4-D, 5-F). Felicitats!! :-)

XAVIER: Doncs no, no és l'Emilio Gutierrez Caba qui esperava un fill a les acaballes de 1982.

Carme Rosanas ha dit...

Per cert, que jo que no bec mai alcohol, ja que en general no m'agrada gaire, agafo uns quants bombons de licor, que m'encanten. Quines coses, oi? I encara hi tornaré quan vingui a fer noves propostes... he, he, he...

McAbeu ha dit...

CARME: Jo no ho trobo cap incoherència això que expliques. Pots seguir dient que no beus mai alcohol tot i que t'agradin els bombons de licor perquè, en aquest cas, l'alcohol te'l "menges". :-DD

Carme Rosanas ha dit...

Hi torno:

Quini (que crec que si que va tenir 3 o 4 fills) el text 3
Guillermina Motta el text 2

Carme Rosanas ha dit...

He, he, he.... em menjaré un altre bombò. M'has convençut.

Sergi ha dit...

Al 1982 jo tenia 4 anyets, així que aquesta gent, en alguns casos, em queda molt enrere o no els conec directament. Vaig a provar a veure...

1. Christa Leem
2. Cullell i Nadal
3. Quini
4. Guillermina Motta
5. Solé Tura
6. Emilio Gutiérrez Caba

McAbeu ha dit...

CARME: Aviat ho enllestirem això. Dos nous encerts al teu compte (3-A, 2-E) Emporta't els bombons que vulguis, te'ls has guanyat. :-))

XEXU: Per ser una prova i no conèixer gaire aquests personatges, te'n surts molt bé. Tres encerts de sis, no està gens malament. Les teves respostes correctes són 3-A, 5-F i 6-C. Felicitats!!

Gemma Sara ha dit...

M'has fet ballar el cap. Pel que veig, anava bastant errada... Bones festes enigmàtiques!

McAbeu ha dit...

GEMMA SARA: Un enigma que no faci ballar el cap, ni és enigma ni és res. :-))
Molt Bon Nadal per a tu també.

Elfreelang ha dit...

no se si tindre temps a resoldre-ho veig que com sempre vaig tard ....bones festes Mac!

McAbeu ha dit...

ELFREELANG: Bones Festes!!

ASSUMPTA ha dit...

😁😁😁😁😁😁

ASSUMPTA ha dit...

Va, va, quines excuses... seria com si jo digués que no conec en Kubala, que no em sona Ventura i Gassol o que no sé qui és Amparo Rivelles, Mary Santpere o Pepe Isbert 😝😝😝😝

ASSUMPTA ha dit...

Els enigmes seran sempre nostres!
👏👏 👏👏 👏👏👏
Els enigmes seran sempre nostres!

McAbeu ha dit...

ASSUMPTA: Els enigmes són i sempre seran nostres, efectivament. :-))
(Nota: Recorda que, a diferència de la versió mòbil que ofereix la característica dels comentaris enllaçats que no sé com desactivar, al blog no tinc configurats els comentaris d'aquesta manera i quan respons directament un comentari anterior, la teva resposta no apareix a sota sinó al final de tot i això fa més difícil entendre a què o a qui et refereixes)

Publica un comentari a l'entrada