GRÀCIES!!

BOTIGA ONLINE
elmagatzem.blogspot.com
LLibres d'ocasió a 1, 3, 6, 9 i 12 €

dimarts, 27 de març del 2018

Patufet: Frases Fetes i Mots Amagats [V] (Especial Setmana Santa - 2018)


Arriba la Setmana Santa i torna a tocar un enigma especial tret de les pàgines d'un antic "Patufet" dels que guardo de quan era petit.

Per aquesta ocasió, he tornat a escollir dos passatemps publicats en aquella revista ja fa més de quaranta anys. Com veieu a la imatge que encapçala aquest post, el primer són un parell de vinyetes dibuixades per Pere Olivé i Josep Maria (Mia) Alberdi que representen un parell de frases fetes que heu de descobrir. L'altre és un dibuix de Josep Escobar que amaga dotze paraules començades per una mateixa lletra, en aquest cas la "G", que també hauríeu de trobar.

Si us ve de gust jugar-hi, teniu a la vostra disposició els comentaris. Estaran tancats durant tota aquesta setmana i és allí on heu de deixar les vostres respostes. Teniu temps fins diumenge, després jo faré el recompte atorgant 4 punts per frase feta encertada i 1 punt per cada mot trobat que coincideixin exactament amb les solucions que va publicar el Patufet per aquests passatemps. El dilluns de Pasqua faré públics els vostres comentaris, les solucions correctes i la puntuació de cadascun dels participants. Fins aleshores...

BONA SETMANA SANTA
I FELIÇ PASQUA!!


LLISTA DE PARTICIPANTS (PUNTUACIÓ):
JO RAI! (20), CARME ROSANAS (19), XAVIER PUJOL (18), ASSUMPTA (17), MIREIA (16), LLUNA (13), ELFREELANG (11)
-TROBAREU LA SOLUCIÓ ALS COMENTARIS-


16 comentaris:

xavier pujol ha dit...

La vinyeta 9: tenir ocells al cap.
La vinyeta 10: baixar de l'hort.

xavier pujol ha dit...

Mots o accions amb G:
Guillar, girafa, gaiato, guàrdia, gall, gallina, guilla,
garrafa, gripau, gazela, gos, gat.

jo rai! ha dit...

A veure les 'G'.

Segures:

Guàrdia
Gaiato
Garrafa
Guilla
Gall
Gallina
Gos
Gat
Girafa
Granota

i amb dubtes:

Guacamai
Gasela

No sé si també podríem dir que la tal granota grimpa però em sembla forçar la maquina.

Les dites....

Tenir ocells al cap (admet variants)

Venir de l'hort.

Per si de cas tornaré més tard.
Són 12?

Mireia ha dit...

Em sembla que he fet força feina:
Tenir el cap ple de pardals i Baixar de l'hort
Em falten unes quantes G però deu n'hi do
girafa, gallina,gat, gos, guilla/ guineu ,granota,guardia ,gall, garrot

Apa, bona setmana santa

Carme Rosanas ha dit...

Tenir el cap ple de pardals.
Baixar de l'hort o venir de l'hort

Girafa
Gat
Gos
Guineu
Granota
Gaiato
Garrafa
Guàrdia
Gall
Gallina
Gamarús
Gazel·la
Guirigall

Lluna ha dit...

Frases fetes:
-A l'estiu tota cuca viu
-Venir de l'hort
Mots amb "G":
Girafa
gat
gall
granota
gos
guineu
garrafa
guarda
gallina
garrot (pel bastó)
gamarús (rapinyaire nocturn)
Em falta el cérvol aquest que no sé com es diu amb "g"

Bon dia Mc!!

Elfreelang ha dit...

de moment les frases fetes no les se . vaig pels mots de la ge : guarda, girafa, gallina, gos, gat, guineu, granota , garrafa, gaiato , gaús, gasela i gall

Assumpta ha dit...

Començo per les paraules:

GIRAFA
GOS
GRANOTA
GUINEU
GAT
GALL
GALLINA
GORRA
GARRAFA
GARROT

(tornaré...)

Assumpta ha dit...

FRASES:

- Tenir pardals al cap
- Baixar de l'hort

(tornaré...)

Assumpta ha dit...

Hola!!
Una nova paraula

GUÀRDIA

(Tornaré...)

Assumpta ha dit...

Suposant que estiguin bé les paraules que he posat fins ara, me'n faltaria UNA... però és que no la veig... així que vaig a fer proves...

GESPA
GLOBUS (no sé si és un llum, que n'hi ha dos, un al damunt de cada columna que emmarca la porta d'entrada)
GORRA (no recordo si l'he dit)

A veure què tal ;-)))

McAbeu ha dit...

SOLUCIONS i RECOMPTE FINAL
Tal com vam quedar, tenieu fins ahir diumenge per donar les vostres solucions, així que avui ja toca fer-les públiques i posar d'aquesta manera el punt i final al JOC ESPECIAL PASQUA 2018 del XAREL-10.

Heu obtingut molt bones puntuacions. Les frases fetes, en general, no us han costat gaire i els mots amagats, pel que s'ha vist, no ho estaven massa d'amagats. ;-)

Unes quantes consideracions. Pel que fa a les frases fetes, ja sabeu que accepto, més enllà de la literalitat de la solució del Patufet, les variants que tenen el mateix sentit que l'original. En quant als mots amagats, també com sempre, intento ser una mica més estricte quan és l'hora d'acceptar qualsevol sinònim com a solució correcta. En aquest cas, he donat per bo "guilla" per "guineu" i "guardià" per "guarda" (perquè indiquen ben bé el mateix) però no "gripau" per "granota" (perquè són dos bèsties diferents) ni "garrot" per "gaiata o gaiato" (perquè la gaiata és una classe molt específica de bastó o garrot que són una denominació més genèrica). Una última cosa, he dit que les paraules amagades han sortit força fàcilment però hi ha una excepció, aquell ocell estrany que vola al mig del dibuix no pertany a la família de les rapinyaires (no és ni un "gamarús" ni un "gaús") sinó a la dels lloros (es tracta d'un "guacamai" com encerta només un de vosaltres).

Dit això, aquí teniu les solucions correctes i els noms dels qui heu encertat cadascuna d'elles:

FRASES FETES 09-10
(Joc publicat al PATUFET nº 33 del 27/02/1970)

Tenir pardalets al cap
(o "pardals" o "ocells"...)
(XAVIER, JO RAI!, MIREIA, CARME, ASSUMPTA)

Venir de l'hort
(o "baixar")
(XAVIER, JO RAI!, MIREIA, CARME, LLUNA, ASSUMPTA)


MOTS AMAGATS amb G
(Joc publicat al PATUFET nº 12 del 09/05/1969)

gaiata
(XAVIER, JO RAI!, CARME, ELFREELANG)

gall
(XAVIER, JO RAI!, MIREIA, CARME, LLUNA, ELFREELANG, ASSUMPTA)

gallina
(XAVIER, JO RAI!, MIREIA, CARME, LLUNA, ELFREELANG, ASSUMPTA)

garrafa
(XAVIER, JO RAI!, CARME, LLUNA, ELFREELANG, ASSUMPTA)

gasela
(XAVIER, JO RAI!, CARME, ELFREELANG)

gat
(XAVIER, JO RAI!, MIREIA, CARME, LLUNA, ELFREELANG, ASSUMPTA)

girafa
(XAVIER, JO RAI!, MIREIA, CARME, LLUNA, ELFREELANG, ASSUMPTA)

gos
(XAVIER, JO RAI!, MIREIA, CARME, LLUNA, ELFREELANG, ASSUMPTA)

granota
(JO RAI!, MIREIA, CARME, LLUNA, ELFREELANG, ASSUMPTA)

guacamai
(JO RAI!)

guarda
(XAVIER, JO RAI!, MIREIA, CARME, LLUNA, ELFREELANG, ASSUMPTA)

guineu
(XAVIER, JO RAI!, MIREIA, CARME, LLUNA, ELFREELANG, ASSUMPTA)


Com sabeu, cada frase feta encertada val 4 punts i cada mot trobat en val 1. Per tant, i si no m'he equivocat en el recompte, tenim que el rànquing definitiu d'encertants queda de la següent manera:
JO RAI! (20), CARME ROSANAS (19), XAVIER PUJOL (18), ASSUMPTA (17), MIREIA (16), LLUNA (13), ELFREELANG (11).

MOLTES FELICITATS i, sobretot, MOLTES GRÀCIES a tots set per haver participat. :-))

I aprofito per desitjar-vos un FELIÇ DIA DE LA MONA!!. :-)

Carme Rosanas ha dit...

He de dir que jo rai és un geni!!! Enhorabona guanyador!

I també que el dibuixant del Patufet, no ha vist un guacamai en sa vida. Tot i saber-ho, jo continuo veient un mussol o un gamarús. 😀😜

Assumpta ha dit...

Oh!! Tan bonics que eren els "GLOBUS" que jo havia vist!! :-DDD

Assumpta ha dit...

M'agraden molt aquests especials que fas amb PATUFETS!.. M'agrada buscar les paraules en el dibuix hehehe... em recorda a quan era petita i, tinguis l'edat que tinguis, és ben entretingut i divertit :-DD

McAbeu ha dit...

CARME: M'uneixo a les felicitacions cap en JO RAI!. Efectivament, veure un guacamai en aquest ocell és de mèrit. :-DD

ASSUMPTA: Al LLIBRE encara li'n queden uns quants pendents d'aquests jocs del Patufet. Si no passa res, tinc previst publicar-los tots seguits aquest estiu. A veure si després de dos mesos (agost i setembre) de jugar-hi, encara et continuen agradant tant. ;-))

Publica un comentari a l'entrada