GRÀCIES!!

BOTIGA ONLINE
elmagatzem.blogspot.com
LLibres d'ocasió a 1, 3, 6, 9 i 12 €

dilluns, 29 de maig del 2017

892.- L'edat de l'actriu famosa

892.- Una famosa actriu de l'Illa de l'Escaquer sempre ha amagat la seva edat i, com no vol dir mentides, es dedica a contestar amb evasives quan algú li pregunta quants anys té. Un paparazzi s'ha dedicat a recopilar totes aquestes respostes per intentar obtenir en exclusiva l'edat de l'actriu i ha vist que en total són només 7 respostes diferents però tot i així no n'ha pogut treure l'entrellat. Podeu ajudar-lo i dir-li quants anys té la famosa actriu basant-vos en aquestes 7 afirmacions que ha fet ella mateixa i que us copio a continuació?
A = Tinc la mateixa edat que tenia quan vaig néixer més els anys que han passat des d'aleshores.
B = Quan la meva neboda tingui els anys que jo tinc ara, la suma de les nostres edats serà 155 (12 x 12 + 11).
C = Tinc el doble d'anys que tenia quan la meva edat era la meitat de la que tinc ara.
D = Sóc dotze anys més vella que quan tenia els mateixos anys que ara té una cosina meva que és una dotzena d'anys més jove que jo.
E = Quan el meu nebot tingui els anys que jo tinc ara, la suma de les nostres edats serà 133 (11 x 11 + 12)
F = Tinc dos anys més que un amic meu que, al seu torn, té dos anys més que un cosí seu que va néixer quatre anys abans que jo.
G = Tinc quatre vegades l'edat que tenia el meu nebot quan jo tenia l'edat que ell té ara.

TROBAREU LA SOLUCIÓ ALS COMENTARIS. FELICITATS A " Sergi Martí i Carme Rosanas "

11 comentaris:

Anònim ha dit...

Aquest el deixo per l’Assumpta que se que li agraden els matemàtics

Unknown ha dit...

A mi em surt que l'actriu té 56 anys.

xavier pujol ha dit...

Jo crec que té els mateixos anys que la mare del forner del poble que hi ha a mig camí de la ciutat que té els mateixos habitants que l'edat de l'actriu multiplicada per mil, i el poble on va néixer l'escultor que quan va morir tenia 8 anys més que l'edat que tenia l'actriu quan la seva tieta festejava amb el rector del poble que hi al quilòmetre de la carretera comarcal que coincideix amb la meitat de l'edat del jutge que es va jubilar dos anys abans que l'edat que tenia el bisbe quan van coronar el darrer papa.

Carme Rosanas ha dit...

A mi em surt que l'actriu té 56 anys i el nebot 35-

Quan el nebot en tingui 56, l'actriu en tindra 56+21= 77 que és la diferència que es duen i la suma de 56 + 77 = 133

I l'edat que té ara l'actriu, o siguin 56 és quatre vegades 14, que és l'edat que tenia el nebot quan ella en tenia 35.

Ho he fet amb tres equacions de tres incògnites.

Carme Rosanas ha dit...

O sigui que coincideixo amb en Martí!

Carme Rosanas ha dit...

De fet només serveixen les afirmacions E i G

Carme Rosanas ha dit...

En pons està mandrós, avui...

Assumpta ha dit...

Oooooooooh!! En PONS m'ha enganyat... Pensava que era un PROBLEMA DE LÒGICA... però és un matemàtic! Què dolent! :-DDDD

McAbeu ha dit...

Aquesta és la solució del LLIBRE: Per solucionar l’enigma hem de veure quines de les afirmacions ens serveixen per calcular l’edat de l’actriu i quines no. Així veiem que les pistes A, C, D i F són afirmacions òbvies que no aporten res i que de la B tampoc podem treure cap informació perquè no sabem res més de l’edat de la neboda. En conseqüència les úniques que ens poden servir són les E i G que són dues que ens parlen de l’edat del nebot i les podem comparar. Fem-ho, doncs, anomenant X a l’edat de l’actriu, Y a l’edat del nebot en l’actualitat i, en conseqüència els anys que es porten entre l’una i l’altre seran X – Y.
La pista E ens parla de quan el nebot tingui X anys, perquè això passi han de passar (X – Y) anys i aleshores l’actriu en tindrà (X + (X – Y)). Ens diuen que sumant aquestes edats ens dóna 133, és a dir: [3X – Y = 133]
La pista G ens remet a quan l’actriu tenia Y anys i d’això fa (X – Y) anys. És a dir que aleshores el nebot tindrà (Y – (X – Y)) sabent això podem obtenir una altra equació: [X = 4(Y – X + Y)]. Resolent ens donarà que actualment l’actriu té X=56 anys i el seu nebot Y = 35.


Com veieu, és la mateixa resposta que ens dóna SERGI i ens demostra la CARME. Per això, ells dos compartiran el rètol vermell d'avui. Felicitats!! :-))

++++++++++++++++

PONS: Vigila la mandra. Es comença passant de solucionar els enigmes i s'acaba publicant posts refregits els dimarts... o era al revés?. :-DD

SERGI: El resultat és correcte però he trobat a faltar que ens posessis els càlculs que t'hi han portat. Una mica d'explicació no fa mai cap nosa, home!.

XAVIER: No et diré que no... que no podria demostrar el contrari!! :-DD

CARME: Gràcies per la demostració del resultat i per l'explicació. :-)

ASSUMPTA: No és que el vulgui defensar, però en PONS parla explícitament d'enigmes "matemàtics" en el seu comentari. Ara bé, en realitat aquest fet no fa disminuir ni una gota la seva dolenteria innata. :-DDD

Assumpta ha dit...

"la seva dolenteria innata" sí, sí... :-DDDDD

Unknown ha dit...

Ok, m'ho apunto per la pròxima ;)

Publica un comentari a l'entrada