GRÀCIES!!

BOTIGA ONLINE
elmagatzem.blogspot.com
LLibres d'ocasió a 1, 3, 6, 9 i 12 €

divendres, 12 de novembre del 2010

Refranyer Jeroglífic 013


QUIN REFRANY ÉS?

Sabem que els refranys són molt antics i que provenen de la nostra tradició oral que es perd en el temps...

Però potser encara venen de més lluny. Una troballa recent ha permès descobrir uns jeroglífics perduts on sembla que els catalans d'antigues civilitzacions ja ens van deixar les seves sentències més o menys enigmàtiques.

Avui us demano que m'ajudeu a desxifrar una d'aquestes imatges i, per si de cas necessiteu ajuda, us enllaço el blog d'en V. Pàmies que és tot un expert en això de les parèmies. ;-)


TROBAREU LA SOLUCIÓ ALS COMENTARIS. FELICITATS A " Assumpta "
TAMBÉ PODEU VEURE LA RESPOSTA CORRECTA SI PREMEU AQUÍ

21 comentaris:

sànset i utnoa ha dit...

"De tal riu, tal aigua"

*Sànset*

Víctor Pàmies i Riudor ha dit...

Ui, jo penso que el tema va cap una altra banda! Però com a part en el jeroglífic... guardaré silenci. :-)

Quim Soler ha dit...

Els testos s'assemblen a les olles?

Anònim ha dit...

"De tal buc, tal eixam"? Uf, VPàmies, no nem bé?

Burg

Elfreelang ha dit...

Crec que dic el mateix que el Quim! els testos s'assemblen a les olles!

Assumpta ha dit...

Aaaaai!!! Hehehe jo també volia dir "Els testos s'assemblen a les olles" ostres, ostres, ostres!! :-P

Jesús M. Tibau ha dit...

jo pensava el mateix que el Quim

Víctor Pàmies i Riudor ha dit...

Segueixo pensant en un altre que no s'ha dit. :-)

Francesc Mompó ha dit...

No és, però ja pot anar bé: Pare i fill família llarga.
Salut i Terra

Assumpta ha dit...

A veure...

"A tal cap, tal barret
De tal buc, tal eixam
Tal pare, tal fill
De porc i de senyor se n'ha de venir de mena
Si el pare és músic, el fill és ballador"

Víctoooor!! Algun d'aquests??

Víctor Pàmies i Riudor ha dit...

Assumpta, això és fer trampa... S'hauria de limitar el nombre de propostes per persona. ;-)

I encara segueixo pensant en un altre.

Ep!, que jo no sé el resultat, que això és cosa del McAbeu i potser és un dels que heu dit.

Víctor Pàmies i Riudor ha dit...

Però!!!!! o Tot i que...!!!!, que sembla que és com ho hem de dir ara:

M'he mirat millor la fotografia (l'he feta gran) i he canviat d'opinió. :-)

I sí, ara ja penso en un dels que heu dit.

Jo pensava primer en Cada ovella amb la seva parella. Però em sembla que no ho és, perquè hi he vist una característica clara en cad una d'aquestes parelles que em fa decantar per un altre.

Assumpta ha dit...

Ah, jo sempre dic "tot i que" :-))

Escolta Víctor, ves a ca la "JOMATEIXA" que t'he deixat una resposta en el tema feisbuc ;-)

Aaaah!! Ens has estat despistant!! Està clar que ha de ser un dels refranys catalans equivalents a "de tal palo tal astilla" i segons un dels blogs d'un tal Pàmies, els hem posat gairebé tots!! :-DD

Sergi ha dit...

Però a veure, això del Quim soler no té nom. Encerta les matemàtiques, encerta les paremiològiques... és una vergonya. Jo crec que aquest és el nom real del McAbeu i que ja sap les respostes abans de començar! Grrrr...

rebaixes ha dit...

Un gotet d'aigua d'aquesta, miraculosa ella,m'anirà de perles. Anton.

Mireia ha dit...

Assumpta segons el sr. google translate si poses tal palo, tal astilla ho traduiex com els testos s'assemblen a les olles. Ho dic perquè a l'hora de triar una possibe frase, cal que fem cas del nostre amic sant google? o triem una e les altres opcions

Assumpta ha dit...

Ostres, MIREIA, això fa el Google? Segur que en Pàmies hi és al darrera!! hehehe

Doncs ja està "els testos s'assemblen a les olles" que és el primer que havíem dit però que després hem canviat perquè en Víctor no duia les ulleres :-))

Puigmalet ha dit...

Jo hagués apostat per "Tal pare, tal fill", com ha dit la nena d'aquí dalt.

McAbeu ha dit...

Bon dia!

Tots veieu clarament la idea que desprèn el jeroglífic i de fet, tal com diu l'ASSUMPTA, sembla que citeu una gran part de totes les variants possibles que ofereix el Refranyer.

És lògic doncs que la resposta correcta estigui entre les que dieu i també és lògic, per raons purament estadístiques, que ho encerti qui més respostes dóna (potser si que hauria de fer cas a en VÍCTOR i limitar el número de respostes per participant :-DD).

Bé, tot això és per confirmar que la parèmia que havia triat jo i per tant la resposta correcta és "Tal pare, tal fill" tal com diuen ASSUMPTA i PUIGMALET, i que jo pensava que diríeu més de vosaltres perquè, de fet, el que surt a la imatge són pares i fills i res més. :-))

Assumpta ha dit...

Iupiiiiiiiii!!!

La veritat és que sense els blogs del Víctor no ho hagués pas tret! :-))

I ara marxo, marxo, marxo que tinc moltíssima pressa :-)

sànset i utnoa ha dit...

aquí hi ha tongo...

*Sànset*

Publica un comentari a l'entrada