GRÀCIES!!

BOTIGA ONLINE
elmagatzem.blogspot.com
LLibres d'ocasió a 1, 3, 6, 9 i 12 €

dilluns, 22 d’agost del 2022

Relats Conjunts de la Carme - AGOST (COL·LECCIÓ DE MOMENTS)



Com cada estiu, la CARME torna a encarregar-se de fer la substitució dels Relats Conjunts en vacances i aquest agost ens proposa que escrivim un relat inspirat per aquesta fotografia d'una casa pintada de blau, sense sostre i amb una antena de televisió a la finestra:



POLÍTICA MODERNA


Convilatans i convilatanes! Veïns tots d’aquest barri de baix! Com el vostre alcalde que soc, ja sabeu que sempre us tinc al cor i que la vostra prosperitat és l’única guia del meu programa de govern. Per això torno a ser avui aquí, per deixar palès com d’orgullosos n’estem al consistori de poder-vos anunciar la finalització de la primera fase del projecte de rehabilitació i modernització del barri.

Tots recordareu la meva última visita. De fet, no ha passat tant de temps. Tot just quatre anys perquè, ves quina coincidència, em sembla que també vaig venir unes setmanes abans de les eleccions com ara. Aleshores jo encara no era alcalde i us vaig prometre que si assolia el càrrec, m’esforçaria a solucionar els mals endèmics que havíeu de suportar. Era inconcebible que, en ple segle XXI, encara haguéssiu de viure en un barri degradat, amb moltes cases amenaçant ruïna i sense els serveis bàsics que tots us mereixeu. Gràcies als vostres vots, vaig guanyar les eleccions i, no ho dubteu, des del minut zero vaig posar-me mans a l’obra per implementar el projecte promès. És veritat, no em fa res admetre-ho, que segurament les coses no han anat tan de pressa com vaig dir i que potser hauria d’haver vingut més freqüentment a parlar amb vosaltres, però no dubteu que no us he oblidat mai i que molt sovint, quan al xafogós estiu sortia en plena nit a la terrassa del meu xalet de la zona alta i observava les estrelles que ressaltaven al cel gràcies a la foscor d’aquesta part baixa del poble, pensava en vosaltres i en com havíeu de patir per la calor asfixiant sense poder disposar d’aire condicionat. No sabeu la gran sort que teniu d'estar-hi acostumats, jo segur que no ho aguantaria.

Ara bé. Em coneixeu i sabeu que, tot i no venir, mai us he abandonat. Sempre he mantingut les portes del meu despatx de l’alcaldia ben obertes per a tot el que us ha convingut. Entenc que l’imprescindible tràmit previ de demanar cita per internet és un impediment quan encara no teniu instal·lades les connexions adients, però he de dir que aquest petit detall no serveix d’excusa per a tirar pel dret i muntar-me, com ara farà sis mesos, una manifestació per queixar-vos que en tres anys i mig de legislatura us havíem apujat la contribució dues vegades, però encara no havíem començat cap obra. Em va doldre allò. Les coses no es demanen a crits i potser un altre alcalde us hauria fet detenir a tots, però jo no soc així i em vaig acontentar posant-vos quatre multes de res. En fi, tot aquell malentès ja és aigua passada (menys pels que encara no heu pagat les sancions i que aviat veureu com us arriben els embargaments). El que de veritat importa ara és que, malgrat el que alguns us pensàveu, jo he complert la meva promesa i les obres s’han fet dins del termini.

Unes obres que, com us he dit, avui ens permeten donar per finalitzada la fase 1 d’aquest ambiciós projecte que se sustenta en dos eixos principals: la rehabilitació urbanística integral i la modernització de les xarxes de serveis i de comunicacions. Estic molt satisfet d’anunciar que, tal com em vaig comprometre, en aquesta primera legislatura hem cobert perfectament aquests dos aspectes. El primer, fent pintar totes les façanes del barri del color que heu escollit vosaltres mateixos (a triar entre els tres disponibles: blau cel, blau elèctric o blau marí) i el segon instal·lant a gairebé totes les cases unes modernes antenes de televisió. Però no volem quedar-nos aquí, això només és el principi. El proper pas hauria de ser refer les teulades que s’han enfonsat perquè és una llàstima que seguiu sense poder entrar a viure a les vostres llars ara que pintades de nou fan tant de goig i, potser més endavant, també caldria fer arribar l’electricitat al barri per així poder veure funcionant els televisors que endollareu a les noves antenes. Això és el que jo vull i segur que també és el que voleu vosaltres. Junts ho aconseguirem si em feu confiança de nou. He demostrat que compleixo. Voteu-me i us asseguro que acabaré el que he començat... un dia o altre.


11 comentaris:

sa lluna ha dit...

Qui sap si d'aquí a quatre anys!.🤭
Una bona crítica, però em sembla que serà com les manifestacions què, a sobre de no fer-ne ni cas, ens foten una bona multa.

Aferradetes, Mac.

McAbeu ha dit...

SA LLUNA: Potser algunes coses anirien millor si les multes, en comptes de carregar-se-les els manifestants, se les emportessin els polítics que incompleixen les seves promeses. Si les mentides no els hi sortissin gratis, potser s'hi mirarien una mica més abans de dir-les.

Abraçades!!

Carme Rosanas ha dit...

La primera frase que m'ha vingut al cap és: No sé com els aguantem!

Fixa't quina insconsicència la meva, pensant o parlant com si el teu relat de ficció fos de veritat. Quines coses tinc a vegades!

La veritat és que espero que no et posin cap multa per aquest relat de crítica política i que m'ha agradat molt. Hauríem de fer alguna cosa, però em temo que ningú sap quina.

Moltíssimes gràcies per participar amb les teves aportacions sempre interessants i sucoses.

Una abraçada Mc!

McAbeu ha dit...

CARME: I tant que és pura ficció. És que, de vegades, tens unes idees que no sé jo...
:-DD

Però bé, si ens imaginem per un moment que el relat pot estar "lleugerament basat en fets reals", et diria que comparteixo la teva sensació que estem aguantant massa. Com a mínim, costa d'entendre com es poden tornar a presentar a les eleccions (i sobretot com és que hi ha gent que els continua votant) polítics que han estat enxampats mentint o partits condemnats per corrupció. Jo tampoc sé quina és la solució i, de tant en tant, fins i tot crec que potser és que no n'hi ha.

Moltíssimes gràcies a tu per no perdre les ganes de fer-nos treballar cada estiu. Una abraçada!!

artur ha dit...

Si es que es un tros de pa, aquest alcalde !! Seguiu, seguiu votant-lo !!... així arribareu a poder veure el futbol per la tele i des de el sofà de casa i tot ! heheheh ai, innocents !!
Qualsevol diria que es un relat-ficció , eh ! ;)
Salut !!

McAbeu ha dit...

ARTUR: Exacte, un alcalde que només pensa en els seus conveïns i encara li paguen amb manifestacions. Quina creu, dedicar-se a la política. ;-)

Sí, sí. Tot inventat. :-DD

Salut!!

Rajani Rehana ha dit...

Great blog

Rajani Rehana ha dit...

Please read my post

Assumpta ha dit...

"ves quina coincidència, quatre anys..." 😄😄😄

Això que els passa a aquesta pobre gent crec que passa a altres llocs. S'apropen eleccions i els polítics tenen ganes d'explicar històries a la gent 😂😂😂

McAbeu ha dit...

ASSUMPTA: Tens tota la raó. Els polítics tenen una tendència innata a explicar "històries" a la gent i aquesta tendència s'incrementa com més propera veuen una nova cita electoral. :-DD

Assumpta ha dit...

😉😉😉😉

Publica un comentari a l'entrada