GRÀCIES!!

BOTIGA ONLINE
elmagatzem.blogspot.com
LLibres d'ocasió a 1, 3, 6, 9 i 12 €

divendres, 9 de febrer del 2018

Refranyer Jeroglífic 100


QUIN REFRANY ÉS?

Sabem que els refranys són molt antics i que provenen de la nostra tradició oral que es perd en el temps...

Però potser encara venen de més lluny. Una troballa recent ha permès descobrir uns jeroglífics perduts on sembla que els catalans d'antigues civilitzacions ja ens van deixar les seves sentències més o menys enigmàtiques.

Avui us demano que m'ajudeu a desxifrar una d'aquestes imatges i, per si de cas necessiteu ajuda, us enllaço el blog d'en V. Pàmies que és tot un expert en això de les parèmies.
;-)

TROBAREU LA SOLUCIÓ ALS COMENTARIS. FELICITATS A " Mireia "
TAMBÉ PODEU VEURE LA RESPOSTA CORRECTA SI PREMEU AQUÍ

15 comentaris:

jomateixa ha dit...

No sé quin refrany és, però fa pinta de ser masclista :/

Anònim ha dit...

"A l'edat de pedra la dona passa el mamut aspirado mentre l'home llegeix el diari" No em sona gaire a refrany però es el què es veu en la vinyeta...

Assumpta ha dit...

Hahahaha la JOMATEIXA ha escrit, gairebé paraula per paraula, el que jo anava a posar!! :-DD

Carme Rosanas ha dit...

Deu ser masclista segur i no se m'acudeix res, però per compensar n'inventaré un de feminista, de collita pròpia, que s'adiu a la imatge:

Des dels temps de l'antigor, quan l'home fa el dropo, la dona no. 😜😂😂😂

Carme Rosanas ha dit...

Ara me n'ha vingut un, provo sort:

"Qui treballa s'ennobleix i qui molt vaga s'envileix." A partir de les expressions de les cares del Pedro i la Vilma se m'ha acudit, ella tan contenta i ell amb la cara paga...

McAbeu ha dit...

JO MATEIXA: Del refrany no te'n diré res però és cert que la imatge ho és "una mica" de masclista. De totes maneres, tampoc és tan estrany si tenim en compte que està protagonitzada per troglodites, no?. ;-P

PONS: Ja es veu que t'agraden els jeroglífics ben clars. És veritat que el LLIBRE ens n'ha ofert més d'un d'aquesta classe però no és el cas del d'avui que necessita una mica més d'interpretació, elaboració i/o deducció del que estem veient per arribar a la solució. Que per alguna cosa és el Refranyer Jeroglífic nº 100, home. ;-)

ASSUMPTA: Doncs et dic, paraula per paraula sense el gairebé :-DD, el que li he dit a ella. :-)))

CARME: Diuen que l'únic segur és que no hi ha res segur i, coneixent al LLIBRE, estic segur que això encara ho podem afirmar amb més seguretat, no creus?. :-DD
M'han agradat les teves dues propostes de resolució, tant la inventada com l'altra, però et puc dir que les dues estan molt lluny del refrany que busca el LLIBRE. ;-))

Ada ha dit...

"Si vols estar ben servit fes-te tu mateix el llit!" però clar, no serà perquè aquest LLIBRE és molt complicat!

Mireia ha dit...

Si no vols pols, no vagis a l'era o hauràs de passar el manutaspirador.. Ni la més remota idea!

McAbeu ha dit...

ADA: Tens raó, no és aquest el refrany amagat i realment el LLIBRE és complicat de mena. :-DD

MIREIA: Doncs encara que no t'ho creguis has fet l'associació d'idees correcta per trobar la solució encertada. Encara que la majoria de vosaltres s'ha fixat només en el que representa la imatge, en aquest cas calia fixar-se en el que hi ha representat i el que hi ha representat és una escena de l'ERA prehistòrica on un dels personatges passa l'aspirador per treure la POLS. He dit "POLS" i he dit "ERA"? doncs no cal dir res més. Efectivament el refrany buscat és: Qui no vulgui pols, que no vagi a l'era (a l'era antediluviana, per ser més exactes :-DD). Felicitats!! :-))

Assumpta ha dit...

Mare meva!!
Aplaudiments i reverències per qui la inventa i per qui -ni que sigui per un moment d'inspiració- troba la resposta ;-))

McAbeu ha dit...

ASSUMPTA: Gràcies per la part que em toca. ;-)

Víctor Pàmies i Riudor ha dit...

Quina revisió del refrany de l'era! L'enhorabona, Mac, cada dia et superes!

McAbeu ha dit...

VICTOR: Gràcies. Vaig pensar que no havia millor refrany pel meu Refranyer Jeroglífic nº 100 que el Number One del Top Ten. A l'octubre farà vuit anys d'aquella teva iniciativa en la que vaig tenir el goig de col·laborar també amb uns Refranyers Jeroglífics especials. Recordaràs que per aquest refrany en concret vam escollir la fotografia d'un nen amb una polsera al canell (he dit "pols i he dit "era" doncs no cal dir res més :-DD) però aquella no va ser l'única imatge que et vaig presentar per triar. Entre les tres o quatre que aleshores vam descartar hi havia aquesta de "l'aspirador prehistòric" i m'ha agradat poder recuperar-la ara, abans que s'acabin els Refranyers Jeroglífics al XAREL-10.

Víctor Pàmies i Riudor ha dit...

Abans que s'acabin... Llarga vida als refranys del Xarel·10!

McAbeu ha dit...

VÍCTOR: Llarga vida... però s'acaben. No immediatament però si que fa temps que tinc pensat que el XAREL-10 d'enigma diari ja ha complert un cicle i que, quan arribi als 10 anys de blog (a finals d'enguany), vull fer canvis i anar per una altra banda. Pel que fa als Refranyers Jeroglífics en tinc previstos vuit més, 108 que (a ritme d'un per mes) són 9 anys exactes d'aquest joc... una bona colla, no?.

Publica un comentari a l'entrada