GRÀCIES!!

BOTIGA ONLINE
elmagatzem.blogspot.com
LLibres d'ocasió a 1, 3, 6, 9 i 12 €

dilluns, 3 de juliol del 2017

902.- Tres nebodes trigèmines idèntiques

902.- Tinc tres nebodes trigèmines idèntiques que es diuen Alba, Berta i Carla. La més gran, per dos minuts, és l'Alba que al ser la més gran i, per tant, la més assenyada sempre diu la veritat quan parla. La segona a néixer fou la Berta que sempre diu mentides i la més petita, per cinc minuts, és la Carla que unes vegades menteix i d'altres diu la veritat. Aquest diumenge he anat a dinar a casa del meu germà i m'he trobat les meves nebodes assegudes al sofà una al costat de l'altra. Com que d'un cop d'ull sóc incapaç de distingir-les, els he fet una pregunta a cadascuna d'elles. A la que seia més a l'esquerra li he dit: «La del mig, quina germana és?» i m'ha contestat: «Aquesta és l'Alba». Després he preguntat a la del mig: «Com et dius?» i la resposta que he rebut ha estat: «Sóc la Berta, oncle». Per últim m'he dirigit a l'última noia: «Pots dir-me qui és la que seu al mig de vosaltres» i la germana de més a la dreta m'ha dit: «És clar, la del mig és la Carla». Ja ho veieu, malgrat fer la mateixa pregunta a les tres, m'han donat tres respostes diferents. Podeu dir-me vosaltres en quin ordre estan assegudes les meves tres nebodes?

TROBAREU LA SOLUCIÓ ALS COMENTARIS. FELICITATS A " Xavier Pujol "

4 comentaris:

xavier pujol ha dit...

D'esquerra a dreta: Berta, Carla i Alba.
La Berta que sempre menteix diu que la del centre és l'Alba, per tant no l'és.
La Carla aquest cop menteix i diu que ella mateixa és la Berta.
L'Alba és l'única que sempre diu la veritat i diu que la del mig és la Carla.

Carme Rosanas ha dit...

Doncs sí, tal com diu en Xavier, lliga.

Assumpta ha dit...

Quines nebodetes més trapelles tens, MAC!! :-DD

McAbeu ha dit...

Aquesta és la solució del LLIBRE: La de l’esquerra no pot ser l’Alba perquè si ho fos estaria mentit i l’Alba mai menteix. Per la mateixa raó, la del mig tampoc és l’Alba. Deduïm doncs que la de la dreta és l’Alba. I com que aquesta germana sempre diu la veritat, ens l’hem de creure quan ens diu que la del mig és la Carla. Només queda la Berta que per força serà la de l’esquerra.

XAVIER: Ni més ni menys. Felicitats!! :-))

CARME: Lliga, i tant que lliga. ;-)

ASSUMPTA: Aquesta joventut que puja, que no respecta res. :-DDD

Publica un comentari a l'entrada