GRÀCIES!!

BOTIGA ONLINE
elmagatzem.blogspot.com
LLibres d'ocasió a 1, 3, 6, 9 i 12 €

dimarts, 15 d’abril del 2014

Patufet: Noms d'esposes (Especial Setmana Santa - 2014)


Torna a arribar aquesta setmana de vacances (pels que en feu és clar :-D) i, per tercer any consecutiu us torno a presentar un enigma especial que he tret de les pàgines d'un antic "Patufet" dels que guardo de quan era petit.

Per aquesta ocasió he escollit la contraportada de l'exemplar nº 44 (Any 3 - 2ª època) del 31 de juliol de 1970. Es tracta d'una espècie d'auca amb 9 vinyetes que ens mostren els noms més "apropiats" per a les dones segons la professió del seu marit. Jo he esborrat de la imatge aquests noms femenins i us proposo que els endevineu.

Teniu tota una setmana per fer-ho i per anar rumiant. Fins dimarts que ve no publicaré cap més enigma i ens centrarem en trobar aquests 9 noms amagats. No tanco els comentaris però aquesta vegada NO hi deixeu la resposta, quan us penseu que en sabeu algun m'ho dieu per mail. Acceptaré només una resposta per persona i dia per a cada una de les incògnites (si algú me n'envia més d'una només tindré en compte la primera que he rebut). A partir de demà, jo aniré posant als comentaris els noms dels encertants i afegint alguna pista si cal.

Per si no s'acaba de veure bé la imatge, a continuació us copio el text deixant en blanc les incògnites que heu de trobar:

NOMS D'ESPOSES

1.- Per a la d'un metge: ____________.

2.- La d'un pelegrí: ____________.

3.- La d'un soldat: ____________.

4.- La d'un jardiner: ____________.

5.- La d'un escalador: ____________.

6.- La d'un farmacèutic: ____________.

7.- La d'un tocòleg: ____________.

8.- La d'un pastor: ____________.

9.- La de tots els altres: ____________.


A veure qui en troba més!
Recordeu que NO HEU D'ESCRIURE CAP RESPOSTA ALS COMENTARIS, envieu-me-les per mail a macabeu2008@gmail.com.

BONA SETMANA SANTA
I FELIÇ PASQUA!!



LLISTA DE PARTICIPANTS (NOMBRE D'ENCERTS):

ELFREELANG (9), JO RAI! (9), LLUNA (8), ASSUMPTA (5), PONS (3), JOMATEIXA (2)
-TROBAREU LA SOLUCIÓ ALS COMENTARIS-

25 comentaris:

Anònim ha dit...

Soc l'únic que no ha entès que coi es demana? No hi hauria d'haver algun exemple?

Anònim ha dit...

ja està! acabo de revisar el especial de l'any passat i ara ja ho entenc, sort que jo mateix ja em busco la vida:P

Lluna ha dit...

Jo tb vaig buscant...

Bon dia pons!!
Bon dia Mc!!

jomateixa ha dit...
Un administrador del blog ha eliminat aquest comentari.
McAbeu ha dit...

JOMATEIXA: T'he esborrat el comentari perquè hi donaves possibles solucions. Les tinc en compte però recorda que aquesta vegada me les has d'enviar per mail

Assumpta ha dit...

Aaaaaaaaaai, què bé! Torna l'ESPECIAL SETMANA SANTA!! ;-)))

McAbeu ha dit...

RESUM PRIMER DIA
Ha arribat l'hora de dir quines preguntes han contestat correctament cadascun dels participants durant el dia d'ahir.

Aquí teniu la llista:
01.- LLUNA, PONS
02.-
03.-
04.-
05.- JOMATEIXA
06.- LLUNA, JO RAI!
07.-
08.-
09.- JOMATEIXA

En conseqüència, al final del primer dia de joc, el rànquing d'encertants queda de la següent manera: LLUNA (2), JOMATEIXA (2), PONS (1), JO RAI! (1).

Els que heu enviat algunes propostes, ara ja sabeu quines encerteu i quines no. Avui teniu una nova oportunitat per corregir les errades i fer noves propostes.
I els que encara no ho heu fet, a què espereu? ;-))

Per ajudar-vos una mica, us deixo una PISTA: Malgrat el que heu pensat tots els participants, el nom de la dona del JARDINER (4) no és un nom de flor. Sort!!

Elfreelang ha dit...

ara prest envio respostes a veure si n'encerto alguna, bona pista havia pensat en un nom de flor ....hauré de rumiar un altre

McAbeu ha dit...

RESUM SEGON DIA
Ha arribat l'hora de dir quines preguntes han contestat correctament cadascun dels participants durant el dia d'ahir.

Aquí teniu la llista:
01.- LLUNA, PONS, JO RAI!, ELFREELANG
02.-
03.-
04.-
05.- JOMATEIXA, LLUNA, PONS, ELFREELANG
06.- LLUNA, JO RAI!, PONS, ELFREELANG
07.- JO RAI!, ELFREELANG
08.-
09.- JOMATEIXA, LLUNA

En conseqüència, al final del segon dia de joc, el rànquing d'encertants queda de la següent manera: LLUNA (4), ELFREELANG (4), PONS (3), JO RAI! (3), JOMATEIXA (2).

Com ja sabeu, avui teniu una nova oportunitat per corregir les errades i fer noves propostes.
O per enviar les primeres, els que encara no ho heu fet. :-)

La PISTA d'avui es refereix a dues de les incògnites: Els noms de les dones del PELEGRÍ (2) i de l'ESCALADOR (5) són noms de lloc. Dos llocs que, segons Google Maps, estan separats per 399 km si hi anem per la carretera que passa per Vielha (Vall d'Aran).
Sort i fins demà!

McAbeu ha dit...

RESUM TERCER DIA
Ha arribat l'hora de dir quines preguntes han contestat correctament cadascun dels participants durant el dia d'ahir.

Aquí teniu la llista:
01.- LLUNA, PONS, JO RAI!, ELFREELANG
02.- LLUNA, ELFREELANG, JO RAI!
03.-
04.- ELFREELANG, JO RAI!
05.- JOMATEIXA, LLUNA, PONS, ELFREELANG
06.- LLUNA, JO RAI!, PONS, ELFREELANG
07.- JO RAI!, ELFREELANG
08.- ELFREELANG
09.- JOMATEIXA, LLUNA, ELFREELANG

En conseqüència, al final del tercer dia de joc, el rànquing d'encertants queda de la següent manera: ELFREELANG (8), LLUNA (5), JO RAI! (5), PONS (3), JOMATEIXA (2).

Una bona remuntada d'ELFREELANG que està només a una resposta de fer el ple, seguida de ben a prop per LLUNA i JO RAI!. En PONS i JOMATEIXA queden igual.

Tot això de moment, perquè ja sabeu que avui teniu tots plegats una nova oportunitat per corregir les errades i fer noves propostes. :-)

La PISTA d'avui es refereix l'única incògnita que encara no ha descobert ningú: La dona del SOLDAT (3) és el que busquen tots els soldats. Que, malgrat el que heu pensat tots, no és necessàriament la PAU (ni la Mari Pau, ni la Paula, ni la Paulina... ;-D).
Sort i fins demà!

Elfreelang ha dit...

ostres Mac quina il-lusió que em fa !!!! a veure si encerto rumiaré la dona del soldat a veure ....

McAbeu ha dit...

I a mi em fa il·lusió veure com us impliqueu i participeu en els meus jocs. Gràcies per fer-ho!! :-))

McAbeu ha dit...

RESUM QUART DIA
Ha arribat l'hora de dir quines preguntes han contestat correctament cadascun dels participants durant el dia d'ahir.

Aquí teniu la llista:
01.- LLUNA, PONS, JO RAI!, ELFREELANG
02.- LLUNA, ELFREELANG, JO RAI!
03.- LLUNA
04.- ELFREELANG, JO RAI!
05.- JOMATEIXA, LLUNA, PONS, ELFREELANG, JO RAI!
06.- LLUNA, JO RAI!, PONS, ELFREELANG
07.- JO RAI!, ELFREELANG
08.- ELFREELANG
09.- JOMATEIXA, LLUNA, ELFREELANG

En conseqüència, al final del quart dia de joc, el rànquing d'encertants queda de la següent manera: ELFREELANG (8), LLUNA (6), JO RAI! (6), PONS (3), JOMATEIXA (2).

Pocs moviments en el dia d'ahir. ELFREELANG continua al capdavant amb només una que se li resisteix i LLUNA i JO RAI! s'hi apropen una mica més encertant-ne una més cadascú.

Però això encara no ha arribat al final, queden dos dies de joc (i dues pistes més), així que els que aneu participant des del primer dia no ho deixeu còrrer i els que encara no ho heu fet, per què no ho proveu?. ;-)

Encara que de moment ningú ha fet el ple, el que sí m'agrada molt és que entre tots ja les heu encertat totes. Així que, la penúltima PISTA es referirà a una de les incògnites amb menys encerts: La dona del PASTOR (8) és el que busca molta de la gent que va a parlar amb ell (o amb un capellà) dels seus problemes però això no vol dir que sigui una cosa que només ens pugui donar la gent d'església..
Sort i fins demà!

Assumpta ha dit...

Per qüestions personals no puc començar a jugar fins avui... però és igual... us he donat "peixet" ;-))

McAbeu ha dit...

Benvinguda, ASSUMPTA. Mai és tard per començar a jugar. .-))

McAbeu ha dit...


RESUM CINQUÈ DIA
Ha arribat l'hora de dir quines preguntes han contestat correctament cadascun dels participants durant el dia d'ahir.

Aquí teniu la llista:
01.- LLUNA, PONS, JO RAI!, ELFREELANG
02.- LLUNA, ELFREELANG, JO RAI!
03.- LLUNA, JO RAI!, ASSUMPTA
04.- ELFREELANG, JO RAI!
05.- JOMATEIXA, LLUNA, PONS, ELFREELANG, JO RAI!
06.- LLUNA, JO RAI!, PONS, ELFREELANG
07.- JO RAI!, ELFREELANG
08.- ELFREELANG, LLUNA, JO RAI!
09.- JOMATEIXA, LLUNA, ELFREELANG

En conseqüència, al final del cinquè dia de joc, el rànquing d'encertants queda de la següent manera: ELFREELANG (8), JO RAI! (8), LLUNA (7), PONS (3), JOMATEIXA (2), ASSUMPTA (1).

Veiem un esprint final de JO RAI! que atrapa a ELFREELANG en el primer lloc, seguit de LLUNA que n'encerta un altre. PONS i JOMATEIXA segueixen en stand-by i l'ASSUMPTA entra amb un encert.

Demà publicaré les solucions, així que avui teniu l'última oportunitat d'encertar-ne algun més. Ànims pel darrer esforç!! ;-)

I aquí teniu l'última PISTA, que serà triple:
Un de vosaltres em va dir per mail que la dona de TOTS ELS ALTRES (9) podria ser qualsevol nom, i és cert però us puc dir que no us trenqueu gaire el cap buscant-lo... els senyors del Patufet no ho van fer pas. :-)
Us vaig dir que la dona del JARDINER (4) no era un nom de flor i una de vosaltres em va dir que potser es deia FLOR (que realment no és un nom d'una flor ;-D). No ho va encertar però per poc... per molt poc.
La dona del TOCÒLEG (7) s'adiu molt a la feina dels seu marit. De fet, els tocòlegs es dediquen a ajudar a que "això" vagi bé. ;-)
.

Sort i fins demà!

McAbeu ha dit...

RESUM FINAL I SOLUCIONS
Doncs fins aquí ha arribat el JOC ESPECIAL DE PASQUA del XAREL-10. És el moment de donar les solucions i dir com ha quedat el rànquing final

Aquí teniu les solucions correctes i els noms dels qui heu encertat cadascuna d'elles:

NOMS D'ESPOSES

1.- Per a la d'un metge: DOLORS
(LLUNA, PONS, JO RAI!, ELFREELANG)

2.- La d'un pelegrí: LOURDES
(LLUNA, ELFREELANG, JO RAI!, ASSUMPTA)

3.- La d'un soldat: VICTÒRIA
(LLUNA, JO RAI!, ASSUMPTA, ELFREELANG)

4.- La d'un jardiner: FLORA
(ELFREELANG, JO RAI!, ASSUMPTA, LLUNA)

5.- La d'un escalador: MONTSERRAT
(JOMATEIXA, LLUNA, PONS, ELFREELANG, JO RAI!, ASSUMPTA)

6.- La d'un farmacèutic: REMEI
(LLUNA, JO RAI!, PONS, ELFREELANG)

7.- La d'un tocòleg: CONCEPCIÓ
(JO RAI!, ELFREELANG)

8.- La d'un pastor: CONSOL
(ELFREELANG, LLUNA, JO RAI!, ASSUMPTA)

9.- La de tots els altres: MARIA
(JOMATEIXA, LLUNA, ELFREELANG, JO RAI!)

En conseqüència, el rànquing definitiu d'encertants queda de la següent manera: ELFREELANG (9), JO RAI! (9), LLUNA (8), ASSUMPTA (5), PONS (3), JOMATEIXA (2).

No era fàcil, perquè encara que quan els veus dius "mira, doncs sí", n'hi ha que és difícil que et vinguin al cap i, a més, com m'heu demostrat amb els vostres mails, n'hi havia molts on triar. Així que moltes felicitats a ELFREELANG i JO RAI! per haver fet el ple, a LLUNA per estar-hi a tocar, a ASSUMPTA per haver-ne encertat més de la meitat i a PONS i JOMATEIXA per jugar-hi els primers dies.
MOLTES FELICITATS i, sobretot, MOLTES GRÀCIES a tots sis per haver participat. :-))

I, MOLT BON DIA DE LA MONA A TOTHOM!!

Anònim ha dit...

Consol? Maria? No els entenc aquests dos.

McAbeu ha dit...

PONS: Pel que fa a CONSOL, es refereix a que un pastor de l'església és el que t'ofereix quan vas a parlar amb ell dels teus problemes, que t'ajuda i et consola, vaja.
I MARIA, perquè a més de ser (suposo), el nom de dona més posat a l'època del Patufet també té que molts altres noms de dona provenen d'una advocació mariana. Sense anar més lluny, ASSUMPTA i MARIA ASSUMPCIÓ (ara no sé perquè m'ha vingut aquest exemple al cap ;-D)
Espero haver resolt els teus dubtes. ;-)

Elfreelang ha dit...

moltes gràcies a tu ha estat molt emocionant anar encertant i equivocant els noms....ha estat com una renyida i amigable cursa ....no saps prou bé la il·lusió que em fa haver encertat finalment tots els noms!!!! felicitats a jorai amb qui hem empatat i lluna que ha estat a l'alçada i no dubto que si l'Assumpta s'hagués pogut posar a jugar abans hauria estat una dura contrincant....BON dia de la MONA!!!!!

Assumpta ha dit...

Veus? MARIA vaig estar a punt de poar-lo... Llàstima!!

Està clar que, amb un parell de dies més, hauria guanyat jo :-DDDD

Enhorabona ELFRI i JO RAI!!! i a tots els demés per jugar... a més gent jugant, més divertit! ;-))

Assumpta ha dit...

No, de "poar-lo" no, de "posar-lo" :-P

jo rai! ha dit...

I mira que el meu "Maria" va ser ben bé en una mena d'atac de desesperació!

M'he divertit molt, com sempre. Tot el meu agraimebt a l'autor de l'invent i que per moltes pasques puguem gaudir d'aquestes coses.

McAbeu ha dit...

ELFREELANG, ASSUMPTA, JORAI!: Jo també m'ho passo molt bé quan veig com us impliqueu amb el que vaig proposant. Gràcies altra vegada! :-)

Assumpta ha dit...

Gràcies a vostè, senyor McAbeu ;-)))

Publica un comentari a l'entrada