GRÀCIES!!

BOTIGA ONLINE
elmagatzem.blogspot.com
LLibres d'ocasió a 1, 3, 6, 9 i 12 €

dissabte, 28 de juliol del 2012

Enigmes de la vida (23) - ELS BLOGS [3 anys després]


Aquest apunt que ara comenceu a llegir és
el 1200è POST de XAREL-10.

Amb aquestes mateixes paraules (però amb un altre número) començava un post titulat Enigmes de la vida (9) - ELS BLOGS que vaig publicar aquí mateix el dia 1 d'agost del 2009, en ocasió d'haver arribat a l'apunt 300. En aquell post (molt més acolorit que no els faig ara :-D), parlava de les meves impressions com a blogaire novell. El XAREL-10 encara no havia fet el primer any de vida i us explicava una mica com era el meu "modus operandi" al fer el blog i al moure'm per la Catosfera. Arribava a la conclusió de que "un blog demana temps i dóna feina" però a la pregunta de si "valen la pena el temps i els esforços que dediquem a això dels blogs?", la meva resposta era un "SÍ ROTUND".

Des d'allò han passat gairebé 3 anys (es compleixen d'aquí a 4 dies) i exactament 900 posts, i algunes coses han canviat. Ara els enigmes mentals ja no els tinc recopilats en un arxiu de Writer-OpenOffice sinó que els vaig passar a un arxiu Access (una senzilla base de dades que, a dia d'avui, té 784 registres) i d'igual manera ho he fet amb les endevinalles (per cert, el llibre en paper de que us parlava aleshores ja fa un parell de mesos que es va acabar i, a partir de l'endevinalla 378, el LLIBRE va deixar pas a un altre LLIBRE). Pel que fa als enigmes especials n'hi ha més variació però continuen sortint cada divendres.

Però el que més ha canviat és el temps que puc dedicar als blogs. Pel que fa al meu, ara si que utilitzo la possibilitat de programar apunts i cada dissabte programo els enigmes de la setmana següent cosa que em dóna una mica de tranquil·litat perquè, malgrat que si que continuo entrant al XAREL-10 cada dia no ho faig, ni molt menys, tanta estona com abans. Però on s'ha notat més aquesta "baixada de producció", és a l'hora de visitar els vostres blogs. He de reconèixer que actualment visito molts menys blogs cada dia i, en conseqüència, els meus comentaris per la blogosfera han baixat en picat. Em sap greu que sigui així perquè el més bonic de la Catosfera és la interacció entre nosaltres, però ens hem d'adaptar a les circumstàncies i sé que si m'obligués a una presència més constant traient temps d'on no el tinc, a la llarga seria pitjor perquè no m'ho passaria bé per aquí i això no vull permetre que em passi.

Potser és hora de tornar a preguntar-vos i a preguntar-me:

Valen la pena el temps i els esforços
que dediquem a això dels blogs?

Doncs, tres anys i nou-cents apunts després, la meva resposta torna a ser un SÍ rotund. Perquè, malgrat aquesta baixada de ritme, continuo passant-m'ho bé amb el meu blog, amb els vostres i amb les iniciatives blogaires en les que participo: Els Relats Conjunts de cada mes, els Jocs Literaris d'en Tibau i d'altres blogs, els homenatges blogaires a escriptors i algunes altres. I mentre m'ho passi bé no deixaré de participar en tot el que pugui, a falta de més temps per deixar comentaris penso que és una bona manera de continuar formant part activa d'aquesta comunitat tan activa que és la Catosfera.

I com a mostra, dos botons. :-))

El primer és la fotografia que encapçala el post i que porta aquest descriptiu títol: "En McABEU, autor del blog XAREL-10, llegint un llibre d'enigmes a l'ombra de la parra de raïm que serveix d'imatge de fons del seu blog i que potser és de la varietat PERE LLADA, o no...". I que, com el llibre en qüestió és el DICCIOMÀRIUS (Màrius Serra - 2010) de l'editorial LABUTXACA, em serveix per participar en la idea que des del blog TU MATEIX - LLIBRES s'han empescat per celebrar el seu pròxim aniversari.

I el segon, és l'organització dels PREMIS C@TS. Una responsabilitat i un honor que vaig acceptar de compartir amb la CARME i en XEXU fa un parell de temporades i que dóna més feina (i fins i tot més maldecaps) del que us penseu. I com que jo sí que ho sé, vull donar-lis públicament les gràcies a ells dos per la seva gran feina ara que està a punt d'acabar-se la fase de propostes de la 5ª Temporada. Aprofito també per convidar-vos, a tots els que encara no ho heu fet, a que deixeu les vostres propostes als Millors Blogs del 2012. Queden només quatre dies, així que no us ho penseu més i cliqueu el logo ara mateix, que hem quedat que s'ha de participar activament per fer ben activa la Catosfera, no? :-))

33 comentaris:

Anònim ha dit...

quan no es un post amb enigma si que arribo el primer a comentar, ves quina cosa...

En fi, esperem que per molts anys segueixis pensant que val la pena l'esforç del bloc! Jo també ho penso ;)

Carme Rosanas ha dit...

Jo penso que sí, que segueix valent la pena la dedicació al blog.

La meva, per descomptat, sinó no la tindria i la teva perquè sempre és un plaer un estímul i un bon rotllo mooolt agradable passar per aquí. Digui o no digui.

Espero Mc, que no te'n cansis i que en tinguem per molts anys i per molts posts més.

I pel que fa als cats... jo que ja volia comptar els vots avui o demà i donar-ho per acabat ... ara va i animes a la gent que voti els 4 últims dies! ;) Com ets, eh? Un pencaire fins al final.

Gràcies a tu, infinites, per la teva participació al c@ts. Crec que ningú com tu hauria fet la feina que has fet i sobretot de la manera que l'has fet.

La perfecció de la integració slow-quick. Molta feina amb molta calma i seny i placidesa. Gràcies de nou.

I ara vaig cap al TU MATEIX LLIBRES, a veure què hi ha

Garbí24 ha dit...

val la pena semprexque no sigui un esforç i una obligació, hi han dies que tenim més temps i n'hi ha que menys......però em sento bé quan tinc un moment i m'agrada veure tot el que proposeu o reflexioneu.
SI ROTUND

El porquet ha dit...

Boníssima reflexió Mac! Ara mateix jo em trobo en un moment similar al teu (tot i que sense el teu CV animal de blogaire!). Ara mateix no disposo del temps necessari per a voltar, i fins i tot escriure al meu blog, com quan vaig començar fa un any i mig. Les circumstàncies personals han canviat (en sereu informats puntualment!) i fa que hagi de dedicar moltes més hores a coses externes de la blogosfera. Així i tot, quan trobo un momentet (malauradament sempre breu) miro de córrer per alguns blogs, però no puc arribar a tots els que m'agradaria. És una llàstima, però és l'única manera de no caure en un cercle de neguit que acabaria fent que abandonéssim la catosfera per nervis!

Et seguirem llegint, al teu ritme. I tant que sí!

Alba ha dit...

oi tant que val la pena, ROTUNDAMENT! I la foto ben xula ehhhh, m'has fet pensar que jo també n'he de fer una!
Una abraçada!

Sergi ha dit...

Després de cinc anys i mig per aquí, la meva resposta continua sent un sí rotund. Malgrat els descansos, malgrat que els ànims de vegades no són els més òptims i que la feina i altres coses ens escanyen. Aquí sempre hi trobem refugi. La part important és compartir, i ho fem sempre de la manera que podem. Comentar està bé, sempre dona una retroalimentació. Però a banda d'això, el sol fet d'escriure ja és un acte de compartir, sobretot en el teu cas, que ens proporciones dosis de diversió diària des de fa ja molt temps. Més que compartir, en el teu cas és pura generositat, que penso que t'hem d'agrair molt, també per fomentar que en el joc i la competició, sempre es faci amb el més gran dels somriures a la cara.

I això que dic ho sé per moltes bandes, una d'elles és c@ts, una de grossa. Jo que hi sóc des del principi et puc dir que tu ets de les millors coses que li ha passat al projecte i t'ho vull agrair molt personalment. La història de c@ts no s'explica sense tu, de cap manera.

Així que res, mentre hi hagi 'llibre', i mentre hi hagi ganes, espero seguir gaudint de la teva companyia i del teu blog. Per molts més enigmes de la vida amb tu.

Víctor Pàmies i Riudor ha dit...

Gràcies pels cinc anys d'enigmes i de generositat a al xarxa, McAbeu!

Dafne ha dit...

Jo sóc molt intermitent; m'agradaria passar més estones, però com molts diem, ens resta temps d'altres afers, i no pot ser. Tampoc ens hem d'angoixar, perquè ho fem perquè en ve de gust. Per tant, anirem assaborint-ho cadascú en la seva mesura, i gaudim d'aquests petits plaers que ens apropa la catosfera.
De vegades, entro, i em sento ignorant, i no deixo el que penso que pot ser la resposta. Potser m'he de desinhibir.
Ens anem trobant!!! :)))

Assumpta ha dit...

MAC!!! MOLTÍSSIMES FELICITATS per aquests 1200 posts i aquests gairebé quatre anys!! :-DD

ENDAVANT I PER MOLTS ANYS MÉS!!!

Però també vull dir: Moltes gràcies!! Gràcies per el teu esperit tan col·laborador, gràcies per totes les vegades que -tant a mi (moltes!) com a altres blogaires- ens has enviat ajuda per solucionar algun problema que teniem amb els blogs i Internet en general (ai, ai, si ara tothom et comença a demanar S.O.S. no és culpa meva, eh? jo només et donava les gràcies hehehe), gràcies per fer-nos treballar les neurones, gràcies pel bon rotllo sempre :-)))

Ostres... i gràcies per recordar-me "lo" de la foto!! Que jo també vull participar!! :-DDD (Molt bo això de presentar-nos la parra capçalera del teu blog, eh? hahaha)

Elfreelang ha dit...

Enhorabona McAbeu per totes les estones d'entreteniment i de gaudi que ens proporciones , i si val la pena escriure i llegir blocs i tant! qui més qui menys també ens ha passat el minvar el temps que dediquem i això no vol dir pas que no seguim fruïm de la companyia i companyonia dels blocaires... de la lectura dels posts...c@ts una gran iniciativa ! bé i no m'enrotllo més una abraçada!

Assumpta ha dit...

Es nota que sóc de lletres, eh? M'he fet un embolic amb els números... has posat que d'aquí QUATRE dies fas TRES anys i jo ja pensant que d'aquí TRES dies fas QUATRE anys... Ara pensava "Quatre anys, ja??" Ho he tornat a llegir i ho he vist bé :-))))

Josep Lluís Rodríguez ha dit...

Moltes felicitats pel teu magnífic blog! I endavant que sí que val la pena. Una abraçada.

sa lluna ha dit...

MOLTES FELICITATS MAC!!
Jo fa poquet que sóc per aquí, però m´ho estic passant pipa amb el teu bloc i espero que per molt de temps, sempre que sigui una diversió per a tots.

Sempre val la pena fer allò que ens fa sentir bé.

Una aferradeta ben forta!!

McAbeu ha dit...

PONS007: Deus estar predestinat perquè és ben cert que no és la primera vegada que arribes primer als posts sense enigma.
I pel que fa a la resta del teu comentari, jo també espero seguir pensant el mateix força més temps sobre aquest tema i que tu també ho facis, voldrà dir que ens ho seguim passant bé fent els blogs.

CARME: M'agrada això que em dius de ser "quick" perquè fem molta feina però alhora ser "slow" perquè la fem sense atabalar-nos, potser jo en sóc un exemple però tu tampoc te'n quedes gens enrere. :-))

JOAN GASULL: És exactament això que dius, no hem de deixar que això es converteixi en una obligació. És l'única manera de gaudir-ne.

EL PORQUET: Espero que siguin bones notícies aquest canvi de circumstàncies personals que anuncies però, sigui com sigui, també et dono tota la raó. Hem de bloguejar al ritme que ens puguem permetre perquè intentar forçar la màquina seria, per força, contraproduent.

ALBA: M'alegro que t'hagi agradat la foto, espero aviat veure la teva.

XEXU: Pel que fa al blog, em fa molt feliç això que em dius perquè la raó de ser del Xarel-10 és justament divertir-nos amb els enigmes i les endevinalles. I és cert que el blog l'escric jo però fer-lo, el fem entre tots.
Pel que fa als C@ts, potser exageres una mica però si que n'estic orgullós de formar part d'un projecte tan engrescador com aquest.
M'uneixo també al teu desig final, que les ganes no s'acabin i que ens anem veient força temps més per aquí i pel Bona Nit.

VÍCTOR: Moltes gràcies. Fa exactament 3 anys i 10 mesos que va començar el XAREL-10 però espero arribar als 5 sense problemes. Ara m'has fet recordar un post teu, on vaticinaves quins blogs arribarien cinc anys més enllà. Jo no hi sortia, així que espero arribar-hi per deixar-t'hi un comentari demanant-te explicacions. ;-DD

DAFNE: El truc és aquest que dius, no ens hi hem d'angoixar. I, pel que fa al Xarel-10, és clar que t'has de desinhibir i participar sempre que et vingui de gust. Encertar-la o no encertar-la tampoc és tan important aquí només ens divertim i mai examinem ningú.

ASSUMPTA: En això de les dates hi ha hagut una confusió, com li he dit a en VÍCTOR el Xarel-10 fa els 4 anys a l'octubre. Del que farà tres anys d'aquí a quatre dies és del post que vaig fer amb el mateix títol i el mateix tema en ocasió de l'apunt 300. :-))
Ja saps que no em costa res ajudar quan puc fer-ho, però si ara per culpa teva se m'acumula la feina ja sé a qui contractaré per que em porti l'agenda d'ajudes. :-DD
Espero veure aviat la teva foto per a la Jomateixa. ;-))

ELFREELANG: És això mateix, amb més o menys temps però sense deixar mai de fruir de la Catosfera.

JOSEP LLUÍS: Moltes gràcies i una altra abraçada per tu.

SA LLUNA: Passar-nos-ho bé és la raó principal de ser aquí i, tens raó, just per això val la pena ser-hi. Una altra aferradeta per tu!!

jo rai! ha dit...

He entrat una pila de cops per posar un comentari i no me n'he sortit perquè voldria dir massa coses i tinc tendència a embolicar-me en els escrits massa llargs.
Vaig començar a participar fa només cinc mésos i és com si hagués estat aquí tota la vida i conegués l'autor i, és clar, tots els participants, com si fossim una gran colla.
Vull dir que SÍ, que val la pena continuar però, sobretot, vull dir MOLTES GRÀCIES per fer-ho. Si per atzar se t'acaba aquest llibre que tens ara, no patexis que te'n firarem un altre, i un altre, i un altre i els que convinguin tot i que, sospito que no et fan massa falta perquè aparentes metòdic i ordenat (ara es veu que n'hem de dir slow...).
Si en sabés ara et dedicaria un enigma-jeroglific-refranyer que digués "Endavant les atxes!", maldestre com sóc només puc donar-te'n la solució.

jomateixa ha dit...

Crec que ets dels blocaires més actius de la catosfera.
Felicitats i encara que dec ser de les que endevino menys coses, espero que ens segueixis omplint d'enigmes molts posts més.
La foto està molt bé.

Assumpta ha dit...

D'acord, si em contractes per portar l'Agenda, si us plau, que no sigui Una agenda tacada de sang :-DDD

Salvador Macip ha dit...

Es clar que sí que val la pena! Moltes felicitats!

Víctor Pàmies i Riudor ha dit...

Quin fallu McAbeu! Un error imperdonable! T'apunto per a la llista del 2030!

Assumpta ha dit...

Víctor, a mi tampoc em vas apuntar i ja he passat dels quatre anys!! :-))

Puigmalet ha dit...

Ai, Pere, que ens fem grans... I que ho puguem dir per molts anys!

McAbeu ha dit...

JO RAI!: Ho som de veritat, una gran colla, i això és el que fa que tingui ganes de continuar i que el LLIBRE encara tingui corda per estona. Malgrat això prenc nota del teu oferiment i te l'agraeixo, com també t'agraeixo l'enigma-jeroglific-refranyer que dius que no saps fer però que jo l'he vist perfectament.

JOMATEIXA: M'alegro que t'agradi la foto i moltes gràcies també.

ASSUMPTA: Com saps en tinc una bona colla per estrenar i ben netes, així que, arribat el cas, no cal que pateixis per això. :-DD

SALVADOR: Dit per algú que acaba de fer el setè aniversari de blog té molt més valor. Gràcies!!

VÍCTOR: Res de fallu imperdonable que m'ho he pres com un elogi, el Xarel-10 només té 3 anys i escaig però ja us sembla que hi sigui de fa molt més temps. Per cert, quan el LLIBRE ha llegit això del 2030 m'ha mirat amb un posat de desesperació. Potser t'has passat una mica, però per nosaltres que no sigui. :-D

PUIGMALET: Company, tens tota la raó... en les dues coses.

Drapaire de mots ha dit...

Si, Mac, si, jo que soc novella i veig la feina que porta i el temps que es requereix per escriure, per voltar, per passar per totes les cases... es un garbuix es cert, ,però VAL LA PENA HI TANT!. Aquest es el motiu que jo em replantegi tot el funcionament del meu blog, cal troba l'equilibri per poder disfrutar-ne si no malament, Ja anem angoixats per altres motius, aquest no en pot ser un altre.
Felicitats pel teus 900 post!!! que costa ben poc de dir. Però pensa que si pleguessis ens quedaríem sense un blog dels mes entranyables. Per tant ENDAVANT, que això de fer treballar l'olla, el terrat o com volgueu dir-li es una necessitat, a part d'un estímul i una diversió.

900 bessets un per a cada post, te'l envio bufant, i sia que preparat per la ventarulla ; )

Sergi ha dit...

Ara repassava una mica això. Li diria a en Víctor Pàmies que es segueixi dedicant al món de la parèmia en el que és el número 1, però que deixi la seva feina a temps parcial de futuròleg. Jo també recordo aquell post seu on vaticinava qui hi seria i qui no, i tinc una espina clavada per com va minimitzar el paper dels blogs personals dient que no tenien futur a llarg termini. En canvi, alguns dels que ell va considerar que continuarien fa temps que han plegat. Llàstima, que algun d'ells era molt estimat, però bé, no em cansaré mai de dir 'ei, que jo encara estic aquí, cinc anys i mig després, i no tinc intenció de marxar! Per cert, us he dit que tinc un blog personal?'.

Yáiza ha dit...

M'alegra llegir aquest post. Me n'alegro que segueixis trobant que val la pena! I que per molts enigmes més sigui... que ens tens ben distrets!

Víctor Pàmies i Riudor ha dit...

XeXu, tot just som a mig camí de l'aposta. Queden dos llargs anys per endavant.

Llavors farem balanç.

Sergi ha dit...

Víctor, al 2015 tenim trobada virtual, jo espero estar per aquí, si no l'he palmada abans, però si no, ens trobem allà perquè et pugui donar la raó.

Assumpta ha dit...

Hahahaha m'ha fet riure el comentari d'en XEXU perquè jo vaig pensar el mateix... quan vaig veure que en VÍCTOR apostava pel poc futur dels blogs personals, també em va saber greu. Vaig pensar "per què no han de tenir futur?" Per cert... que jo també tinc un blog personal i no tinc cap intenció de tancar-lo, al contrari, per jugar, durant els mesos de juliol i agost l'he posat a ritme accelerat. I no tan sols un blog, sinó dos!! (Bé, tres si comptem el d'Artesania, o quatre si comptem les meves col·laboracions al blog de la Parròquia)... Bé, en tinc més... hahaha ara oblidava algun, però bé... Que entre tots, aquest mes he publicat mes de 60 posts :-DD

Víctooooooor aposta perquè d'aquí dos anys seré viva, homeeee!!

McAbeu ha dit...

DRAPAIRE DE MOTS: "Cal trobar l'equilibri" és exactament això, l'important és que ens ho passem bé el temps que estem per la Catosfera. Gràcies per les felicitacions, però de fet Xarel-10 porta 1200 posts i no 900 (es confirma que no m'he sabut explicar gaire bé en aquest apunt ;-D).

YÁIZA: I a mi m'alegra que m'ho diguis, gràcies.

XEXU, ASSUMPTA i VÍCTOR: No m'agradaria que la meva broma al comentari d'en Víctor portés a cap malentès. Tal com ho entenc jo, el que va fer en Víctor el març del 2009 va ser una aposta personal segons com ell creia que anirien les coses i, com a tal, s'ha d'entendre. Ni ell ni nosaltres hem de demostrar res en aquest tema, em sembla. Per altra banda, Assumpta, això que li demanes en Víctor ja ho va fer. Copio la seva resposta a un comentari teu en aquell antic post: "Assumpta, estic segur que el 2014, quan fem recompte, alguns dels 30 s'hauran quedat pel camí i molts que ara llegeiu això estareu llegint allò".

Assumpta ha dit...

Hehehehehe però MAC!! Si totes les meves "protestes" són en broma!! :-DDD

Quan en VÍCTOR va fer la seva primera "aposta" jo duia "quatre dies" per aquests mons catosfèrics, era impossible que llavors conegués lo pesadíssima i tossuda que arribo a ser! :-DDDD

McAbeu ha dit...

ASSUMPTA: No he dubtat mai que "la sang no arribaria al riu" però m'he posat en el lloc d'en Víctor i a mi em sabria greu que en retraguessin una aposta que va ser personal. I com que el que vaig aixecar la llebre, vaig ser jo amb el meu comentari doncs he volgut donar explicacions.
I no ets tan pesada... una mica tossuda, si. :-DDD

rits ha dit...

Caram, caram!!!

Primer de tot, moltes felicitats per aquest 1200 apunts!!!!

I carai, després del post que he deixat avui i intentant començar a posar el reader a to, aquest apunt teu em remou. Molt!

La meva resposta, doncs tb seria un si rotund. Val molt, aporta moltíssim. Però no sé xq ara necessito estar més allunyada i no em permet estar i gaudir-lo com abans. I tot i que com a tu tb et passa, hi ha una part de manca de temps, tb hi ha una part de necessitat d'atendre altres aspectes. Però no hauria de ser incompatible. Suposo que m'he de reequilibrar.

Xò si, i tant que és ben satisfactori.

Una abraçada!!

McAbeu ha dit...

RITS: Estem d'acord, no hem de fer incompatible la Catosfera amb els altres aspectes de la nostra vida i la millor manera de fer-ho, almenys per mi, és buscar aquest equilibri que ens permeti gaudir sense imposar-nos obligacions, que a la llarga serien contraproduents. Una abraçada també per tu.

Publica un comentari a l'entrada