Podríem dir què en VICTOR ha donat la solució matemàtica a nivell de batxillerat, convertint la igualtat en una desigualtat [5+5+5 ≠ 550]. CORRECTE
En JOAN ho ha complicat una mica més i ha creat un sistema congruent [5+5+5 ≡ 550 (mod 5)]. Solució a nivell universitari què, per si hi ha algú que no ho sap, vol dir que 5+5+5 és congruent amb 550 ja que ambdós donen el mateix residu quan els dividim per 5. Això matemàticament és correcte però per completar la solució cal afegir quelcom més que una petita ratlla (mod 5) ja que si escrivim només [5+5+5 ≡ 550] tindriem una identitat no certa. Per tant, aquesta solució no compleix l'enunciat de l'enigma. Encara que et felicito de veritat per intentar donar més joc a un enigma que ja té una possible solució, i no deixar-lo com si no es pogues fer res més.
En aquest cas, per exemple, una vegada donades les solucions nivell BATXILLERAT i nivell UNIVERSITAT encara falta trobar la solució a nivell de PRIMARIA, qui la veu?
4 comentaris:
Cal convertir l'igual en ≠
O bé convertir l'igual en ≡
5+5+5 ≡ 550 (mòdul 5)
Jo hauria dit la que proposa Víctor Pàmies i Riudor però com que ja era dita he hagut de buscar una altra cosa.
SOU UNS CRACKS !
Podríem dir què en VICTOR ha donat la solució matemàtica a nivell de batxillerat, convertint la igualtat en una desigualtat [5+5+5 ≠ 550]. CORRECTE
En JOAN ho ha complicat una mica més i ha creat un sistema congruent [5+5+5 ≡ 550 (mod 5)]. Solució a nivell universitari què, per si hi ha algú que no ho sap, vol dir que 5+5+5 és congruent amb 550 ja que ambdós donen el mateix residu quan els dividim per 5. Això matemàticament és correcte però per completar la solució cal afegir quelcom més que una petita ratlla (mod 5) ja que si escrivim només [5+5+5 ≡ 550] tindriem una identitat no certa. Per tant, aquesta solució no compleix l'enunciat de l'enigma. Encara que et felicito de veritat per intentar donar més joc a un enigma que ja té una possible solució, i no deixar-lo com si no es pogues fer res més.
En aquest cas, per exemple, una vegada donades les solucions nivell BATXILLERAT i nivell UNIVERSITAT encara falta trobar la solució a nivell de PRIMARIA, qui la veu?
diria que la que buscaves ja l'he trobat
es tracta d'afegir la ratlla al signe + per transformar-lo en un 4 (qualsevol dels +)
i llavors queda 5+545=550
Publica un comentari a l'entrada