GRÀCIES!!

BOTIGA ONLINE
elmagatzem.blogspot.com
LLibres d'ocasió a 1, 3, 6, 9 i 12 €

dimecres, 24 d’abril del 2013

516.- Homenatge a George R.R. Martin (II)

Ahir va ser Sant Jordi i, per celebrar-ho, he decidit que els dos enigmes mentals d'aquesta setmana estiguin dedicats als llibres (les endevinalles de dimarts i dijous segueixen el seu ritme de sempre).

Així que per dilluns i per avui, dimecres, he escollit un petit fragment literari que us presento en forma d'enigma mental. En aquest cas, aquests fragments estan extrets d'algun dels llibres de la saga "Cançó de Gel i de Foc" de l'escriptor i guionista nord-americà George R.R. Martin, però estic convençut que no cal haver llegit els llibres ni saber res de la història que expliquen per trobar la solució. De fet, m'agradaria que els que sí els heu llegit (que ja sé que sou una bona colla) no intentéssiu simplement "recordar" la resposta sinó que procuréssiu treure-la aplicant la deducció. Segur que així serà més divertit!. :-))

Aquí teniu l'enigma d'avui:

516.- "...Escolteu-me atentament, senyora reina. La Casa dels Immortals no va ser feta pels homes mortals. Si valoreu la vostra ànima, aneu en compte i feu exactament el que us dic.
- Faré el que em digueu -va prometre la Dany.
- Quan entreu, us trobareu en una sala amb quatre portes; la d'entrada i tres més. Agafeu sempre la porta de la dreta. Sempre tireu per la porta de la dreta. Si trobeu unes escales, pugeu. No baixeu mai i no passeu mai per cap porta que no sigui la primera porta de la dreta ... Potser se us obriran altres portes. A dins, veureu moltes coses que us pertorbaran. Visions encisadores i visions horroroses, meravelles i terrors ... no els feu cas.
La Dany ... va entrar. Es va trobar en una avantsala de pedra amb quatre portes, una a cada paret. Sense dubtar ni un moment, va anar a la porta de la dreta i hi va passar. La segona cambra era idèntica a la primera. Va tornar a dirigir-se a la porta de la dreta ... va entrar en un passadís llarg i ombrívol amb el sostre alt. A la dreta hi havia una renglera de torxes que feien llum taronja i fumejaven, però totes les portes eren a mà esquerra ... la Dany sentia soroll a les parets, unes lleus rascades i corredisses que la van fer pensar en rates ... altres sorolls, encara més pertorbadors, procedien d'algunes portes tancades ... el passadís s'allargava ... va passar corrent per davant de tantes portes que no les podia comptar, portes obertes i tancades, portes de fusta i de ferro, portes esculpides i llises, portes amb pom i portes amb panys i portes amb picaporta ... finalment el llarg passadís es va acabar davant d'una escala de pedra, que davallava directament cap a la foscor. Totes les portes, obertes o tancades, que havia trobat estaven a l'esquerra. La Dany va mirar enrere. Es va adonar que les torxes s'estaven apagant, i li va agafar por..."
.
Podeu ajudar a Daenerys Filla de la tempesta, de la casa Targaryen, La Que No Crema, Mare de Dracs, Khaleesi dels genets d'en Drogo i reina dels Set Regnes de Westeros (Dany, pels amics) a continuar endavant i explicar-li què ha de fer per sortir d'aquest atzucac on s'ha ficat?


TROBAREU LA SOLUCIÓ ALS COMENTARIS. FELICITATS A " Lluna "

17 comentaris:

Lluna ha dit...

Bon dia Mc!!
No sé molt bé com anirà, però si li han dit que agafi sempre la primera porta de la dreta i que no baixi escales, al girar cua al final del passadis totes les portes estaran a la seva dreta, que agafi la primera i "alabado sea Dios" hehehe

Anònim ha dit...

per molt que estiguin a l'esquerra n'hi haurà una que està més a la dreta que les altres, no?

Coi de casa dels immortals, crec que es la part més rara d'aquests llibres, per això a la serie suposo que decideixen inventar-s'ho tot una mica xD

jo rai! ha dit...

Jo estaria d'acord amb la Lluna i... amen!

El porquet ha dit...

Jo com que encara estic amb el primer llibre em fa por llegir aquest text, no fos cas que em descobreixi alguna cosa!

zel ha dit...

Jo faria el que diu l'Lluna, girar cua i agafar la primera a la dreta, clar que es pot trobar amb el lavabo!!!!

Assumpta ha dit...

MAC, avui és DIMECRES :-))

Ei, que la que no sap mai el dia ni l'hora en que viu sóc jo, eh?... :-P

Lluna ha dit...

Zel, els lavabos són al fons a l'esquerra si no hi ha escales, si hi ha escales són a baix ;P

sa lluna ha dit...

Això pensava jo, és dimecres oi?
Ja he començat el relat amb el dia que no tocava i no tinc altra opció que la que diu Lluna, tot i que fa molta por no saber on vas, eeeh!!
No tens por lluna??

Bona tarda a tothom!
Aferradetes Mac.

Lluna ha dit...

Lluneta, jo no m'hi ficaria mai en aquests "tingladus" però clar, jo només sóc de Cal Marino i no he de mantenir l'honor de cap casta ni llinatge ;)))

Bona tarda maca!!

Sergi ha dit...

En aquest cas no recordo com anava, com diu en Pons, aquesta part és una de les més enrevessades. Em quedo amb la solució de la Lluna, que és la que he pensat jo també. Però la Dany pot fer el que vulgui, per això és totes les coses que dius d'ella!

McAbeu ha dit...

ASSUMPTA i SA LLUNA: Teniu tota la raó, avui és dimecres. Ja ho he corregit al post i he castigat al LLIBRE per l'errada perquè, com ja deveu suposar, el que es va equivocar va ser ell, eh!. :-DDD

ZEL i LLUNA: Una mica de respecte, a la Casa dels Immortals de Qarth no hi ha lavabos. (Com a molt tenen una comuna a fora al patí) :-DDD

Demà us dic alguna cosa de l'enigma. :-))

Assumpta ha dit...

Hola!! Bon dijous!! ;-))

Què fa l'arbre? El meu està preciós, preciós, preciós :-)))

McAbeu ha dit...

ASSUMPTA: Bon dijous!! :-)). Està molt millor, cada dia més verd. Aquestes quatre gotes d'avui segur que li van la mar de bé. ;-)

Assumpta ha dit...

Buona seraaaa ;-))

Segur, segur que creixerà més ufanós amb l'aigua ;-)))

McAbeu ha dit...

No cal esperar a la "sera" ;-D per donar la solució del llibre (en aquest cas "XOC DE REIS", volum nº 2 de la saga "CANÇÓ DE GEL I FOC") que ens diu que l'última porta de l'esquerra és també la primera porta de la dreta, i per tant aquesta és la que la Dany ha de triar per sortir. Conclusió a la que també arribeu molts de vosaltres amb la LLUNA al capdavant. Felicitats!! :-))

Assumpta ha dit...

M'agrada!! :-))

rits ha dit...

Doncs no l'hagués endivinat. Com em va costar aquest troç de Quarth!

Publica un comentari a l'entrada