GRÀCIES!!

BOTIGA ONLINE
elmagatzem.blogspot.com
LLibres d'ocasió a 1, 3, 6, 9 i 12 €

dilluns, 16 de gener del 2023

Els misteris d'en Mac – Cas 010


010 - EL CAS DE LES VACANCES A JAMAICA


El meu cosí Avel·lí té molta imaginació i li agrada explicar grandeses. Una vegada em va dir que s’havia comprat una Harley-Davidson nova i quan li vaig contestar que jo sabia del cert que ell no tenia carnet de moto, va confessar amb un somriure que el que s’havia comprat realment era un escúter de 49 cc. Els que no el coneixeu potser el titllaríeu de mentider compulsiu, però els que ens l’estimem sabem que no ho fa de mala fe i no ens enfadem quan ens intenta colar una guatlla. De la mateixa manera, a ell tampoc li sap greu i s’ho pren amb esportivitat quan posem en quarantena totes les seves afirmacions i li fem veure que no ens l’ha colat descobrint-li alguna contradicció en els seus relats. Com per exemple, el del seu últim viatge de vacances:

- He estat a Jamaica –ens va dir en la sobretaula de l’últim dinar familiar–. Tota una setmana gaudint del reggae, el fantàstic clima caribeny i les platges de sorra blanca. De totes maneres, el millor de tot va ser el tracte de la gent d’allà i la seva gran amabilitat. Penseu que vaig llogar un taxi per fer excursions per l’illa i, ja el primer dia, el taxista em va dir: «Aquí tractem als clients com si fossin amics. Si vols pots seure aquí a la meva dreta, en comptes de darrere». No sé si ho fan per aconseguir millors propines, però ocupant el seient del copilot em vaig sentir com si el taxista fos realment un amic estranger que m’ensenyava el seu país i això em va permetre fruir encara més del viatge. Ell em va portar a veure les Blue Mountains, a fer 'snorkel' a Montego Bay, a visitar el museu Bob Marley de Kingston, a meravellar-me d’una posta de sol des del Rick’s Cafè i també a molts altres llocs fora de les destinacions més turístiques. Unes extraordinàries vacances que han valgut molt la pena...

- Vols dir que «valdran molt la pena» el dia que les facis de veritat, no? –vaig dir-li jo, amb una rialla–

Com he comentat, el meu cosí no es va prendre gens malament que l’atrapés volent-nos encolomar un nou sopar de duro i, mentre em feia una picada d’ullet, simplement va canviar de tema.

Sabeu com vaig descobrir que el meu cosí no havia estat de vacances a Jamaica?

TROBAREU LA SOLUCIÓ ALS COMENTARIS. L'ENHORABONA A " Xavier Pujol "

11 comentaris:

Pons ha dit...

Crec que té quelcom a veure amb el passat colonial de l'illa, i fins aquí puc explicar sense explicar massa més perquè és molt aviat per resoldre misteris.

Lluna ha dit...

Jo diria que les Blue Mountains no son pas a Jamaica... Potser a fet un 2x1 i ha visitat Australia i Jamaica en les mateixes vacances.
No he pillat lo del passat colonial d'en Pons!

Bon dia Mc!!

Petonets

xavier pujol ha dit...

De la manera que el cosí fa referència de "seure aquí a la meva dreta" deu ser que a Jamaica circulen per l'esquerra, com a Anglaterra.

Mongeta ha dit...

He pensat el mateix. Deuen conduir com els anglesos

Lluna ha dit...

Val, ja he pillat lo del passat colonial i tb he descobert que a Jamaica hi ha unes Blue Mountains...

sa lluna ha dit...

He arribat a misses dites.🤦‍♀️
Només em queda desitjar-vos una bona tarda a tots.

Aferradetes, Mac.

Carme Rosanas ha dit...

He comprovat la teoria de la conducció epr l'esquerra i sí que és així. A Jamaica es condueix per l'esquerra. Suposo que aquesta és la dada. Potser n'hi ha alguna altra que no he sabut trobar.

Una abraçada Mc!

artur ha dit...

També he comprovat lo de conduir per la esquerra, com la Carme (que m'ha passat al devant ;D ) i és veritat, per tant el taxista havia de estar a la dreta del cotxe i no hi podia asseure's l' Avel·lí ! jejeje

McAbeu ha dit...

Moltes gràcies a tots per dir-hi la vostra. :-)

Efectivament, com en PONS apunta i LLUNA (a la segona), MONGETA (benvingut al blog), SA LLUNA, CARME i ARTUR confirmen, XAVIER té raó quan s'adona que a Jamaica es condueix per l’esquerra i, per tant, el seient del copilot no pot ser a la dreta del taxista com explica el cosí Avel·lí. Felicitats!!

Pons ha dit...

Ja et passaré la factura per haver-te enviat un comentarista nou.

Sergi ha dit...

Que consti que no he mirat les altres respostes, tot i que he vist que ja l'havia encertat en Xavier. Per un moment he pensat que això de tractar com a amic a Jamaica no era gaire factible perquè em sembla que és un país una mica violent. Però el que m'ha saltat als ulls de seguida és que el conductor especifiqui que pot seure a la seva dreta. El més normal seria dir simplement que pot seure davant i no darrere. Si no recordo malament, a Jamaica condueixen com els anglesos, és a dir, al revés de tota lògica.

Publica un comentari a l'entrada