GRÀCIES!!

BOTIGA ONLINE
elmagatzem.blogspot.com
LLibres d'ocasió a 1, 3, 6, 9 i 12 €

dimecres, 30 de gener del 2019

"Cartas de ilusión" [2♥] [2♣] [2♠] [2♦]


L'any 1991 es van publicar les "CARTAS DE ILUSIÓN", una baralla de 52 cartes de pòquer que es podia aconseguir comprant els cereals "Kellogg's Crunchy Nut" i que mostrava a cada naip una selecció de les il·lusions òptiques recollides pels doctors J. R. Block i Harold E. Yuker de la Universitat Hofstra dels Estats Units.

Avui us en presento els quatre [2]:



[CORS ]
Dos triangles? Sis triangles? Vuit triangles? Cap triangle?

[TRÈVOLS ]
Quant més llarg és A-B que B-C?

[PIQUES ]
Vibració visual

[DIAMANTS ]
Quin dels dos rectangles és més gran?


EXPLICACIÓ


9 comentaris:

xavier pujol ha dit...

Dels cors veig 8 triangles.
Trèvols: són iguals.
Diamants: són iguals.

Pons ha dit...

Les A de les paraules Triangulo tenen un triangle ;)
Comprovat amb una targeta que són iguals (no tenia cap regle a ma)
Vols dir que qualsevol cosa que moguis no acaba vibrant?

PS: Increïble que encara siguis viu després de menjar tan sucre en la teva joventut.

McAbeu ha dit...

XAVIER: Ja veig que els trèvols i els diamants no t'han enganyat, en canvi els cors sí que t'han confós la percepció. Cosa que, de fet, és el que toca... per alguna cosa són il·lusions òptiques. :-)

PONS: Aquests triangles no valen. :-DD
Jo també ho vaig comprovar, a simple vista no ho sembla gens que siguin de la mateixa mida. Sobretot els segments de la carta dels trèvols.
No es tracta de la vibració pròpia del moviment sinó que es refereix a la que s'observa quan mous la carta i no la mires fixament, aleshores aquella espècie de núvol al costat del centre sembla que vibri fins que hi fixes la mirada i comproves que, evidentment, no existeix cap vibració.
PS: En aquella època, el sucre no tenia tan mala fama i, per tant, no feia tant de mal com ara. ;-)

Carme Rosanas ha dit...

Estrictament, jo diria que no hi ha cap triangle, els veiem però no estan dibuixats,cap d'ells, amb els tres costats que els hi correspondria, Ara bé, de veure'ls, els veig encara que no hi siguin.

Igualment com el segment i el rectangle que es veuen diferents encara que siguin iguals. Jo també ho he comprovat, perquè ja em pensava que serien iguals, encara que no ho semblin.

Això de la vibració no ho tenia gens clar... però en llegir els comentaris, sí, si bellugo la carta la veig.

I tens raó, quan jo era petita, el sucre no feia gens de mal, en menjàvem bastant i crec que ni tans sols ens engreixava, jo estava ben prima, tan de petita com de joveneta.

McAbeu ha dit...

CARME: És evident que de triangle (Figura formada per tres línies que s’intersequen cada dues en un punt formant tres angles) no n'hi ha cap, però encara és més evident que tots en veiem més d'un. :-))
De fet, aquesta imatge va ser un dels primer Enigmes Visuals del XAREL-10 (xarel-10.blogspot.com/2009/08/balanc-mensual-10.html) i, com era d'esperar, als comentaris va haver "disparitat d'opinions". :-))
Efectivament, els segments i els rectangles són iguals... però no ho semblen.
Al contrari de la vibració que no hi és... però ho sembla. :-D
En això de la nutrició, jo voto pel sentit comú. S'ha de menjar de tot però sense abusar de res.

Sergi ha dit...

Que xules aquestes cartes. Generalment, quan pregunten quin és més gran o més llarg, és que són iguals, però no ho semblen. Com vosaltres, jo també ho he comprovat això dels segments, en el meu cas, amb un post-it. El cas és que la línia del mig no separa les altres dues per la meitat, se'n va més cap a una d'elles i això fa que sembli més curta.

McAbeu ha dit...

XEXU: A mi m'agraden molt. És una col·lecció d'il·lusions òptiques clàssiques però, coincideixo del tot amb tu, molt xules. Les aniré mostrant de quatre en quatre.
De les quatre d'avui, el cas de la carta de trèvols és on es veu més clarament que la vista ens enganya. Sabem que les línies són iguals (si no no ens ho preguntarien :-D) però continuem veient el segment A-B més llarg que el B-C... fins i tot, després de comprovar-ho.

Assumpta ha dit...

Jo veig 8 triangles... encara que alguns són una mica... per intuïció :-DD

El de ROMBES jo els veig igual de veritat... o sigui que no m'afecta el truc òptic...ara bé, el de TREBOLS és al·lucinant!!! Sembla que un sigui molt més llarg! Però jo també ho he mesurat amb un pos-it de color rosa i SÓN IGUALS!!... I, tot i saber-ho, em segueixen semblant diferents...M'encanta! :-))

El de PIQUES... ehem... no l'entenc :-DD

McAbeu ha dit...

ASSUMPTA: Si t'hi fixes bé, veuràs que no són només "alguns" triangles... els intueixes TOTS. :-DD
La perspectiva és el que intenta enganyar-nos a la carta de diamants, quan ho entenem és més fàcil que ens adonem que els dos rectangles són iguals. En canvi tens raó que la carta de trèvols ens segueix enganyant, tot hi haver-ho comprovat. A mi em passa el mateix. :-))
La vibració de la carta de piques és un moviment (aparent, és clar) dels extrems d'aquell "núvol" que es veu a la imatge. Apareix quan mous lleugerament la carta (o la vista) quan la mires. S'ha de fer una mica de reüll perquè quan hi fixes la mirada,la suposada vibració desapareix.

Publica un comentari a l'entrada