GRÀCIES!!

BOTIGA ONLINE
elmagatzem.blogspot.com
LLibres d'ocasió a 1, 3, 6, 9 i 12 €

dimecres, 6 de desembre del 2017

940.- Tres viatgers intrèpids però desconfiats

940.- Abel, Benet i Carles han de creuar un riu per arribar a temps a l’aeroport i poder marxar de viatge. Per aquest viatge l’Abel porta dues maletes, en Benet en porta una i Carles va sense equipatge. Per creuar el riu, disposen d’una barca amb capacitat per a dues persones o per a una persona amb una maleta. Com que són desconfiats de mena, cap viatger vol deixar les seves maletes en una riba on no hi sigui ell o dos dels altres, és a dir que ningú es pot quedar sol amb la maleta (o maletes) d’una altra persona. Podeu ajudar-los a creuar el riu amb el menor nombre de passos possible?

TROBAREU LA SOLUCIÓ ALS COMENTARIS. FELICITATS A " Carme Rosanas "

5 comentaris:

jo rai! ha dit...

Consti que hi penso però no me'n surto.
Calculo que les maletes sí que es poden quedar soles en una riba i fins aquí molt bé però encara no he trobat la manera de passar els nois sense invertir el procés. (que malament que sona la darrera frase...)

McAbeu ha dit...

JO RAI!: Efectivament no hi cap problema en deixar una o més maletes abandonades en una de les ribes. Com tampoc n'hi ha de deixar-les sense el seu amo quan hi són presents els altres dos nois. És qüestió d'anar jugant amb aquestes premisses i anar provant viatges, el que si et puc dir és que la solució surt amb relativament pocs passos. Això sí, d'invertir el procés... ni parlar-ne. ;-)

Carme Rosanas ha dit...

Pocs passos no són. Però crec que he trobat una manera.

1.- Passa en Benet amb la seva maleta.
2.- Deixa la seva maleta sola i torna en Benet
3.- Passen en Benet i en Carles (l'Abel es queda sol amb les seves maletes)
4.- Torna en Carles, deixant en Benet amb la seva maleta
5.- Passen l'Abel i en Carles deixant les dues maletes de l'Abel soles
6.- Torna l'Abel sol deixant en Carles i en Benet amb la maleta d'en Benet,
7.- Passa l'Abel amb una de les seves maletes, la pot deixar a l'altre costat perquè són dos.
8. Torna l'Abel per anar a buscar la seva segona maleta
9. Passa l'Abel amb la seva segona maleta

jo rai! ha dit...

I jo que no m'he fixat en que n'hi ha un sense equipatge!!!!!!!!!!!!!!!
Això va pel pedregar... :(

McAbeu ha dit...

CARME: Vaig dir "relativament" pocs, tenint en compte que són tres personatges amb tres maletes i que hi hem d'afegir les premisses restrictives que imposa l'enunciat trobo que aconseguir una solució amb menys d'una desena de passos no és gens exagerat. I la prova és que el LLIBRE no ho pot millorar i la seva resposta coincideix totalment amb la teva. Felicitats!. :-))

JO RAI!: Ara veig que quan, al meu comentari anterior, et recordava que per trobar la solució calia jugar amb les premisses de l'enunciat em vaig oblidar de recordar-te la més important de totes: Cal llegir bé aquestes premisses!. ;-)

Publica un comentari a l'entrada