GRÀCIES!!

BOTIGA ONLINE
elmagatzem.blogspot.com
LLibres d'ocasió a 1, 3, 6, 9 i 12 €

dilluns, 27 de novembre del 2017

937.- Una sentència de mort

937.- Dins d’una cel·la del corredor de la mort de la Presó Modèlica de l’Illa de l’Escaquer, el condemnat rumia la sentencia que l’ha portat fins aquell lloc: "El jutge em va dir: «Moriràs abans que passi una setmana, a les 12 del migdia i no t’ho esperaràs» i està clar que si arribo viu al setè dia, el botxí m’haurà de venir a buscar per matar-me abans de les 12 d’aquell mateix dia i, per tant, si que m’ho esperaré. En conseqüència, l’últim dia hàbil perquè l’execució em sorprengui seria el sisè dia però després d’aquesta reflexió, tampoc seria una sorpresa si em maten el sisè dia perquè ja m’ho estaria esperant. De fet, i repetint el raonament cada vegada, resulta que cap dels set dies compleix les condicions de la sentència i això vol dir que no em poden executar". En realitat, el botxí va comparèixer al tercer dia i el reu fou executat, amb gran sorpresa per part seva. Podeu explicar on està l’error del seu raonament, aparentment ben lògic?

TROBAREU LA SOLUCIÓ ALS COMENTARIS. FELICITATS A " Carme Rosanas "

7 comentaris:

Carme Rosanas ha dit...

Que el raonament només és vàlid per l'últim dia perquè ja no queda cap més opció. En els altres dies sempre queden més opcions, potser.

O també si el raonament arriba a fer creure que l'execució és impossible en els termes que es planteja, sempre serà sorpresa i per tant torna a complir la formulació inicial.

Anònim ha dit...

Que realment no deixa de ser una sorpresa que morirà l’últim dia fins que no han passat els sis primers dies, però abans que passin els dies qualsevol d’ells potser el dia

xavier pujol ha dit...

Que a l'illa de l'Escaquer no hi aniré mai de vacances

Joana ha dit...

Confón abans que passi una setmana, amb d'aquí a set dies, que seria quan hauria passat la setmana

McAbeu ha dit...

Doncs mira, XAVIER, que és una illa paradisíaca, eh!. ;-)
Pel que fa a l'enigma, les respostes que doneu, CARME, PONS i JOANA, van més o menys totes en el mateix sentit que és ben correcte doncs coincideix perfectament amb la solució del LLIBRE: L’error es suposar que al descartar el setè dia una vegada passat el sisè aquest queda descartat per a la resta del raonament. Menys l’últim, cada dia té la possibilitat que el de l’execució sigui aquell o qualsevol dels posteriors i, per tant, el reu no pot assegurar quin dia vindrà el botxí que, en conseqüència, el sorprendrà, Felicitats!! :-))

Anònim ha dit...

se m'han avançat per 10 minuts! On es el Xexu trencador de cames?

Carme Rosanas ha dit...

Pons... jo mai no et trencaria les cames per una cosa així... 😜

Publica un comentari a l'entrada