GRÀCIES!!

BOTIGA ONLINE
elmagatzem.blogspot.com
LLibres d'ocasió a 1, 3, 6, 9 i 12 €

dilluns, 16 de març del 2015

693.- Problemes de comunicació

693.- La meva amiga Leslie McMeghan ha vingut a veure'm des d'Escòcia. Ella no parla català i el meu gaèlic és molt deficient, per tant cada vegada que la Leslie parla jo entenc dues coses diferents encara que només una d'elles és certa.
Us reprodueixo tres de les frases que m'ha dit mentre sopem a la cuina de casa o, millor dit, les dues coses que jo entenc de cada frase que ella diu:
1a - Em fa mal la panxa
(1b - Estic enamorada de tu)
2a - Aquesta cuina fa mala olor
(2b - No em fa mal la panxa)
3a - Aquesta cuina fa mala olor i no estic enamorada de tu
(3b - Aquesta cuina fa bona olor i em fa mal la panxa)

Estic desesperat i no sé què he de fer. Obro la finestra per airejar la cuina?. Li faig un petó?. Li porto una mica de bicarbonat?. Faig les tres coses?. No en faig cap?...



Aquest és el 1900è post de XAREL-10. Haver-hi arribat és tota una fita que estic satisfet d'haver assolit, encara que tinc ben clar que la "culpa" és vostra. Moltes gràcies per ser-hi. :-)

TROBAREU LA SOLUCIÓ ALS COMENTARIS. FELICITATS A " Pons007 "


17 comentaris:

Sergi ha dit...

És evident, li has de fer un petó! Potser no és això el que ella diu, però el resultat serà molt millor que si l'haguessis entès. Mentre li fas el petó no generarà més confusió!

Carme Rosanas ha dit...

Jo crec que la cuina fa bona olor i té mal de panxa.

O sigui que no cal que obris la finestra i li portes el bicarbonat...

El petó és una mica arriscat, no em sembla que estigui enamorada, però no se sap mai...

jo rai! ha dit...

En Xexu té raó, tu tira pel dret i guanya temps ara, i de passada ventila que sempre convé encara que tot plegat faci bona olor, de tota manera potser que te la miris mentre parla perquè segur que no es fa la mateixa cara si es diu "em fa mal la panxa" que si es diu "estic enamorada de tu" o és que la teva amiga escocesa és allò que a la meva època en dèiem "sosaina?.

xavier pujol ha dit...

Anava a respondre el mateix que el Xexu. Fer-li un petó.
Com a molt li pot contestar allò de "Dolent més que dolent...
"que diguin el que vulguin que jo ja estic content"

Assumpta ha dit...

1.900!! :-))

Moltes felicitats, MAC!! Per molts més posts!!

A vegades imagino que arriba un editor i et proposa editar "EL LLIBRE" més gran d'endevinalles i enigmes en català que mai hagi existit... i el llibre resultant és molt gruixudot!! :-)) Vols dir que, a aquestes alçades no tens ja el recull més gran de tot Catalunya?

La veritat és que avui tinc el cap molt espès i, tot i posar fàcil, no sóc capaç de centrar-me a buscar relacions entre les frases, per tant, donaré per bona la resposta de la CARME... Ei, ho he intentat una mica, eh? però entre les negatives i les afirmatives m'he fet un bon embolic :-)

Ada ha dit...

Alaudiments per En Xexu!!! Jo no sé mai la resposta de res, però sempre val la pena arriscar-se en casos així... Siiii que es besen!

Sergi ha dit...

Venia perquè m'he adonat que per comentar a corre-cuita m'he descuidat de donar-te l'enhorabona pel post 1900, quin número! Ens acosta al 2000, i segur que hi haurà festa grossa aquell dia. Però bé, aprofito també per dir que no hauré encertat l'enigma, però que per aclamació popular em podries donar el rètol vermell, no?

Consol ha dit...

Felicitats pel post 1900! És un número molt gran! Té molt mèrit i, a més, ho fas molt bé. Per molts anys!

Carme Rosanas ha dit...

Jo també torno com en XeXu, per no haver-te felicitat pels 1900 posts... en 4 dies els 2000...

Enhorabona i que en facis molts i molts més...

Ja he vist que jo sóc l'única que trobo arriscat que li facis un petó... i tractant-se de petons, segur que tots tenen raó... no em facis cas i tu tira pel dret!!! ;)

Anònim ha dit...

Encara no he fet el cafè però jo diria que ha dit:
1a - Em fa mal la panxa
2a - Aquesta cuina fa mala olor
3a - Aquesta cuina fa mala olor i no estic enamorada de tu

Per tan porta-li bicarbonat, obre la finestra i res de petons.

Si, ja se que soc poc romàntic...

Felicitat pels 1900! A mi el 1900 em recorda a un concurs que NO vas guanyar :P Com a venjança suposo que no guanyaré aquesta endevinalla XD

Lluna ha dit...

Felicitats pels 1900!!! Jo tb m'arriscaria i aniria pels petons, això ja no t'ho pendrà ningú... :P

Bon dia a tothom!!
Bon dia Mc!!

jo rai! ha dit...

Buscant el diccionari de gaèlic també em vaig despistar de l'event! 1900 són molts enigmes i, a més deu coincidir amb l'any de publicació d'El Llibre. Felicitats a tots dos!

Núria Martínez (Bruixeta) ha dit...

Felicitats pels 1900 i que en veiem uns altres tants! ;)
De gaèlic encara en sé menys que tu, però l'opció del petó segur que és la bona

McAbeu ha dit...

Primer que tot, moltes gràcies a tots per les felicitacions. A mi, 1900 posts també em semblen molts posts però tot i així el LLIBRE encara té corda per uns quants més. No sé si per tants més (no li digueu a ell però el LLIBRE no és infinit, eh. :-D) però segur que al 2000 si que hi arribarem. :-))

Es veu que amb l'eufòria de la celebració, la majoria de vosaltres s'ha animat i amb en XEXU al capdavant decidiu no fer cas del que diu o no diu la meva amiga, opteu per tirar pel dret i m'aconselleu petonejar la Leslie. Doncs us he de dir que us he fet cas... i que el mastegot ha estat d'antologia. Moltes gràcies a tots i sobretot a tu XEXU. Rètol per aclamació?. Sí, sí... i tant... ves esperant... ;-D

A les escoceses, sobretot a les dels enigmes, se les ha d'escoltar atentament i això només ho han fet la CARME, malgrat s'equivoca en la seva deducció, i en PONS que sí troba la solució correcta i que s'emporta el rètol vermell del post 1900 amb tot mereixement (que el LLIBRE no és tan rancuniós com et penses, home :-D). Felicitats!! :-))

A continuació us copio la solució del LLIBRE que inclou les deduccions que ens fan arribar-hi: Si fos certa la segona opció de la tercera frase (3b), resultaria que les dues opcions de la segona frase serien falses i això no pot ser. Per tant, la certa és la 3a. Això implica que també siguin certes les opcions 2a i 1a. En conseqüència, el que s'ha de fer és obrir la finestra, portar bicarbonat i no fer cap petó.

Sergi ha dit...

Escolta! Si el teu poder de seducció no està a l'alçada de la Leslie, no em donis les culpes a mi!

Anònim ha dit...

Una vegada més queda demostrat que per molt que la majoria digui una cosa això no significa que tingui raó, només cal veure a quin govern han votat la majoria... Però no canviem de tema. M'ha agradat molt rebre el rètol vermell però m'ha agradat més la rèplica que li has fet al Xexu "Rètol per aclamació?. Sí, sí... i tant... ves esperant..." Et mereixes un BCXP!

McAbeu ha dit...

XEXU: Així és culpa meva?. M'has acabat d'enfonsar, jo que ho atribuïa tot al mal de panxa de la Leslie... :-DD

PONS: I a mi m'ha encantat guanyar el primer, i segurament únic, BCXP de la història. :-))

Publica un comentari a l'entrada