GRÀCIES!!

BOTIGA ONLINE
elmagatzem.blogspot.com
LLibres d'ocasió a 1, 3, 6, 9 i 12 €

divendres, 27 de març del 2020

"Cartas de ilusión" [9♥] [9♣] [9♠] [9♦]


L'any 1991 es van publicar les "CARTAS DE ILUSIÓN", una baralla de 52 cartes de pòquer que es podia aconseguir comprant els cereals "Kellogg's Crunchy Nut" i que mostrava a cada naip una selecció de les il·lusions òptiques recollides pels doctors J. R. Block i Harold E. Yuker de la Universitat Hofstra dels Estats Units.

Avui us en presento els quatre [9]:



[CORS ]
Què és això?

[TRÈVOLS ]
Quin dels dos cercles centrals és més gran?

[PIQUES ]
Pots fer desaparèixer la cara?

[DIAMANTS ]
Un cràter o una muntanya?


EXPLICACIÓ


17 comentaris:

rits ha dit...

Només he endivinat la dels cercles..... però és cràter o muntanya?

xavier pujol ha dit...

Cors: un gat i un gos vistos des de dalt?
Trèvols: deuen ser iguals.
Diamants: jo hi veig un cràter.

McAbeu ha dit...

RITS: En realitat, la imatge de la carta de diamants és una fotografia del cràter meteorític més gran de la superfície de la Terra que està al nord d'Arizona (EUA). La il·lusió òptica que ens fa veure una petita muntanya apareix quan girem la fotografia original.

McAbeu ha dit...

XAVIER:
Cors: Doncs no, no hi ha ni gats ni gossos en aquesta fotografia.
Trèvols: Ho són, efectivament.
Diamants: De fet, ho és.

Sergi ha dit...

Els cercles són iguals i jo hi veig clarament un cràter. No sé fer desaparèixer la cara, imagino que s'aconsegueix mirant fixament al centre de la diana, però no ho he aconseguit. I pel que fa a la imatge, no et dic què hi veig que em faràs un test de Rorschach i em psicoanalitzaràs. I bé, també perquè no en tinc ni idea, però pel test sobretot.

McAbeu ha dit...

XEXU:
Trèvols: Els cercles centrals són iguals, encara que els del voltant intentin fer-nos creure el contrari.

Diamants: És un cràter però quan mirem la carta de cap per avall (la carta, no nosaltres) pot semblar-nos una muntanya.

Piques: Aquesta il·lusió òptica es basa en el punt cec que tots tenim a la retina. Tancant un ull i fixant la vista en la diana, deixem de veure la cara quan ens posem la carta a una determinada distància.

Cors: No sé si també es podria fer una interpretació psicoanalítica del fet de no voler explicar el que es veu en un test de Rorschach... tens sort que això només sigui una il·lusió òptica. :-D

Carme Rosanas ha dit...

Cors: jo hi veig una tortuga del revés
Trèvols: doncs sí, que són iguals encara que no ho semblin
Piques: no aconsegueixo fer desaparèixer res de res, m'ho miri a la ditància que m'ho miri, però crec que amb la carta a la mà és més fàcil que amb la pantalla, ho dic perquè algun cop he fet un joc semblant i sí que m'ha desaparegut l'objecte en qüestió.
Diamants: jo sempre veig el cràter... bé si ho miro en el sentit de muntanya i m'hi esforço la puc arribar a veure, però torna el cràter.

McAbeu ha dit...

CARME:
Cors: Doncs no, tampoc hi ha cap tortuga. :-))

Trèvols: És això mateix.

Piques: Segur que amb la carta a la mà és més fàcil que a la pantalla perquè a més de la distància també s'ha de jugar amb la inclinació de la vista per assolir correctament aquesta il·lusió òptica.

Diamants: Això també és ben lògic. Quan en una d'aquestes imatges saps el que realment hi ha, costa més veure-hi la il·lusió òptica. Per exemple, una vegada reconeixes l'animal de la carta de cors és gairebé impossible veure'n cap altre... ni tortugues, ni gats, ni gossos. ;-)

Pons ha dit...

Cors: Es una vaca, però perquè ja l'havia vist abans, si algú vol veure-la que li doni a aquest enllaç. Es curiós un cop l'has vist ja no la pots deixar de veure i en canvi abans de veure-la no hi havia manera.

Trèvols: He agafat un regle perquè a vegades la vista ens pot enganyar ja que fa servir com a referència els elements del seu entorn, en canvi els regles no solen enganyar.

Piques: Ha estat fàcil, he posat el dit a sobre de la cara i ja l'he deixat de veure.

Diamants: Es una vaca! Ah no... Es que amb el dibuix amb blanc i negre costa veure-hi res. Es molt rodó per ser una muntanya, serà un crater.

McAbeu ha dit...

PONS:
Cors: Exacte, una vegada saps quin animal hi ha el reconeixes perfectament. Gràcies per l'enllaç... tot i que la solució l'he donat jo mateix al post. ;-)

Trèvols: Els regles no es deixen influenciar pels cercles que els rodegen.

Piques: No veus la cara però veus el teu dit... tu decideixes si hi has sortit guanyant amb el canvi. :-D

Diamants: Si vols veure la fotografia en color, clica AQUÍ.

Assumpta ha dit...

Primer sense mirar les respostes dels altres...

CORS.- De moment no ho veig.
TRÈVOLS.- Segur que són iguals hehehe
PIQUES.- Mirant fixament el punt, la resta desapareix hehehe
DIAMANTS.- Jo veig un cràter

Ara llegeixo els demés ;-))

Assumpta ha dit...

Mare mevaaaaaaaa la vacaaa!! :-DDD
Ni que m'hi anés la vida ho hagués trobat! (Sort que no m'hi anava hehe)

McAbeu ha dit...

ASSUMPTA:
Cors: És el que tenen aquesta classe d'il·lusions òptiques, de moment costen de veure però quan les trobes no hi veus altra cosa. És una sort que no ens hi vagi la vida... :-DD

Trèvols: Ho són, segur. :-))

Piques: La idea és aquesta.

Diamants: És un cràter, efectivament.

Ada ha dit...

M'encanten aquests jocs visuals... em quede empanada mirant hores i hores i hores... Però el què més m'ha agradat ha estat la pestanyeta aquesta de "mostra"- "oculta", no podia parar!! Com ho has fet? Si escric aquesta pregunta al google m'ho dirà? ...

9 cors_ com que el cap d'una vaca? No la veig per cap lloc... impossible , heheh
9 trèvols- Aquesta perquè la sabia, però tampoc ho veig, sembla impossible...
9 piques- També l'havia vist però només funciona si abans de mirar fixament a la diana m'he pres un parell de cervesetes.
9 diamants (rombes de tota la vida)- Veig tant la muntanya com el cràter.

Més més!!!

McAbeu ha dit...

ADA: Sí, trobaràs fàcilment diversos tutorials per incloure aquest botó "Mostra-Oculta" al teu blog si li preguntes a Mr. Google amb el text "spoiler blogger". Entre les variades possibilitats que hi apareixen, jo vaig triar la d'aquesta WEB però no és l'única manera de fer-ho.

Cors: És una vaca camuflada :-))

Trèvols: Per això són il·lusions òptiques, perquè ens fan veure allò que no hi ha. :-)

Piques: Una ajuda suplementària mai fa nosa. :-DD

Diamants: Jo també veig les dues coses. El cràter amb la fotografia del dret i la muntanya quan l'hi dono la volta 180°. (I tant, tan correcte és dir-ne "diamants" com "rombes" d'aquest pal de la baralla)

D'aquestes "Cartas de Ilusión" en sortiran quatre posts més (10, J, Q i K) que aniré publicant els mesos vinents. Els que he publicat fins ara els trobaràs AQUÍ

Ada ha dit...

Moltes gràcies McAbeu! :-)

McAbeu ha dit...

ADA: De res, no es mereixen. :-)

Publica un comentari a l'entrada