GRÀCIES!!

BOTIGA ONLINE
elmagatzem.blogspot.com
LLibres d'ocasió a 1, 3, 6, 9 i 12 €

dilluns, 4 d’abril del 2016

784.- Comprant a la Fira del Disc

784.- En Jan, en Pol i en Benet eren a la Fira del Disc de Tarragona i, en un dels estands, tenien a la venda una primera edició en vinil del primer single del grup de Constantí "Els Pets". El venedor en demanava 170 € però cap dels amics en portava prou per comprar-lo. Mentre revisaven a fons les carteres i les butxaques en Jan va dir: "Si em deixéssiu la meitat del que porteu, jo me'l podria comprar". En Pol va replicar: "Si em deixéssiu un terç del que teniu, me'l compraria jo". I en Benet va afegir: "Deixeu-me vosaltres la quarta part dels vostres diners i serà meu.". Pots dir quants diners portava cadascú?

TROBAREU LA SOLUCIÓ ALS COMENTARIS. FELICITATS A " Carme Rosanas i Pons007 "

5 comentaris:

Carme Rosanas ha dit...

En Jan té 50 euros
En Pol en té 110
En Benet 130

Carme Rosanas ha dit...

No sé si se'l devies arribar a comprar, per això. Si tothom el volia era complicat el tema.

Jo he fet tres equacions amb tres incògnites, potser hi ha una manera més fàcil, no sabria dir-ho.

xavier pujol ha dit...

Tarragona m'esborrona...
Costantí em fa patir!

Anònim ha dit...

Jan = J, Pol = P, Benet = B

J + (P+B)/2 = 170, P + (J+B)/3 = 170, B + (J+P)/4 = 170

3 equacions, 3 incognites, un wolfram alpha i arribem a la mateixa solució que la Carme

McAbeu ha dit...

Aquesta és la solució del LLIBRE: Si diem A als diners d'en Jan, B als d'en Pol i C als d'en Benet tenim que: A + B/2 + C/2 = 170; A/3 + B + C/3 = 170 i A/4 + B/4 + C = 170. Són tres equacions amb tres incògnites que al resoldre-les es donarà que A = Jan = 50 €; B = Pol = 110 € i C = Benet = 130 €.

Que, com veieu, és la mateixa resposta que ens dóna la CARME i ens explica en PONS. Felicitats!! :-))

PS: Tot un clàssic aquest, XAVIER. ;-)

Publica un comentari a l'entrada