GRÀCIES!!

BOTIGA ONLINE
elmagatzem.blogspot.com
LLibres d'ocasió a 1, 3, 6, 9 i 12 €

dilluns, 6 de juny del 2011

337.- L'enquestador pesat

337.- Una dona rep un pesat enquestador, per treure-se'l del damunt decideix contestar-li en forma d'enigma. 
- Quants fills té, senyora?
- 4 
- I quants anys tenen?
- Doncs miri la multiplicació de les seves edats val 72 i la suma és exactament el número de la casa del director del diari del poble, ho sé perquè fa uns anys hi vaig haver d'anar diverses vegades en relació a una noticia que m'afectava... 
- Senyora no em faci perdre el temps, replica l'enquestador i la dona aprofita aquest moment per tancar la porta dient: 
- Doncs ja hem acabat, bon dia. 
L'home marxa enfadat pensant en els càlculs que hauria de fer per poder acabar l'enquesta però quan passa per davant de la porta del director del diari, el seu enuig augmenta tant que se'n torna a veure la dona: 
- Senyora, m'ha proposat un bonic enigma, però vostè hauria de saber que no té solució. 
La senyora se'l mira somrient i diu: 
- Joventut atabalada!. Miri tingui una fotocòpia del diari on surt aquella noticia que li deia, a veure si així troba la solució. 
Quan l'enquestador veu la noticia a la secció de fets i gent, se n'adona que la dona té raó. Saps l'edat dels fills de la dona?

TROBAREU LA SOLUCIÓ ALS COMENTARIS. FELICITATS A " Guillem Franch "

17 comentaris:

El porquet ha dit...

Sempre he estat molt dolent amb les mates... vaig a cercar la meva Hewlett-Packard a veure si amb ella ho veig més clar.

Assumpta ha dit...

Ni la menor idea... al menys de moment... però aquest "lateral" és una provocació... hehehe :-))

Assumpta ha dit...

A veure... vaig a deixar anar la meva intuïció perquè després ho encerti un altre i jo em quedi sense nom en vermell (la vida és així!) :-P

El primer que m'ha vingut al cap és que si la dona va sortir al diari i ara hi pensa quan li parlen dels fills és perquè els va tenir tots quatre de cop... o sigui que tots quatre són de la mateixa edat.

Però no hi ha cap edat que multiplicant-la per si mateixa 4 vegades, doni 72...

3 x 3 x 3 x 3 = 81... per exemple...

Segueixo pensant

McAbeu ha dit...

EL PORQUET: Espero que no tregui fum, aquesta Hewlett-Packard. :-D

ASSUMPTA: L'enigma és més matemàtic que una altra cosa, però es necessita un pèl de pensament lateral per arribar a la solució final. :-))

McAbeu ha dit...

ASSUMPTA: Ho fas expressament, això d'escriure quan escric jo?. No em diguis que no! :-DDD

Assumpta ha dit...

Es podria tractar de dues bessonades:

Els grans ja tenen 9 anys i els petits 2

9 x 9 x 2 x 2 = 72

Bé... però no sé si això és notícia per sortir al diari hehehe

Assumpta ha dit...

Hahahaha MAC!! :-P

Assumpta ha dit...

Bé... suposant (que seria molt suposar), que fos això, llavors, la suma donaria 22

Però no veig que el número 22 tingui res d'estrany perquè faci que l'enquestador s'enfadi i, a simple vista, cregui que l'enigma no té solució...

------------------

D'altre banda, el primer que he pensat amb això de que l'enquestador s'enfadava era que el director vivia a un s/n (o sigui, sense número)

però això, crec, que no ens portaria enlloc...

Assumpta ha dit...

En resum... no en tinc ni la menor idea i, havent dit que és molt més matemàtic que lateral, ho deixo pels experts en la matèria :-))

Unknown ha dit...

Bon dia!

D'entrada Assumpta... 9x9x2x2 son 324 :)

Jo tampoc li trobo la solucio, pero com que porto un rato calculant ho vull compartir... he fet una llista de les posibles combinacions que el seu prducte dóna 72 i la suma corresponent:

- 72x1x1x1 = 72 (Suma = 75) cas irreal sens dubte
- 36x2x1x1 (Suma 40)
- 24x3x1x1 (Suma 29)
- 18x4x1x1 (Suma 24)
- 18x2x2x1 (Suma 23)
- 12x6x1x1 (Suma 20)
- 12x3x2x1 (Suma 18)
- 9x8x1x1 (Suma 19)
- 9x4x2x1 (Suma 16)
- 9x2x2x2 (Suma 15)
- 8x3x3x1 (Suma 15)
- 6x6x2x1 (Suma 15)
- 6x4x3x1 (Suma 14)

Si no m'en he deixat cap, l'unic cas que hi problema es si el director viu en el numero 15.

Per tant, tot i que no m'acaba de convencer es que la solució sigui que te un fill de 9 i tres de 2, i que la noticia siguin precisament els trigemins.

Assumpta ha dit...

Hehehehehe GUILLEM... i això que ho havia fet amb calculadora!! :-)))

No hi ha manera... quan vegi que posa "matemàtic" el que he de fer és estar calladeta...

De fet, per això, en realitat el que jo volia dir és el que has dit tu (de veritat, eh? et prometo que no t'enganyo) ;-) però el primer 9 x 9 l'he fet "de cap" i, com ja estava pensant en que després hauria de multiplicar per 2, doncs, senzillament, el subconscient m'ha traït i ja he fet 9 x 2 :-)

Quan tenia aquest 18 he agafat la calculadora i ho he multiplicat per 2 i per 2...

Quina llàstima... no ho puc demostrar però l'operació que veritablement he fet, és, evidentment,

9 x 2 x 2 x 2 i aquí és on sortia el 72

i, clar, els trigemins ja són més "notícia" :-))

Assumpta ha dit...

Noooooo!! M'explico malament...

O sigui, que jo m'he equivocat en quelcom tan senzill com un 9x9, això sí... però que, en el meu error, el que veritablement he fet ha estat 9 x 2 x 2 x 2

i que això és el que jo buscava, un part múltiple, que hagués estat notícia, per això al primer comentari havia pensat que tots quatre haguessin nascut a la vegada...

Però res, callo, callo :-))

lolita lagarto ha dit...

jo diria dos de 4 i un de 9!
4 + 4 = 8 8+9= 17 i 8 x 9 = 72
a veure si em toca la loto!:)

Yáiza ha dit...

Però perquè l'enquestador en veure el número creu que no té solució? Potser perquè és efectivament el número 15 i veu que hi ha dues combinacions possibles?
I llavors realment la dona li soluciona el problema donant-li la notícia del part múltiple, clar...
El trobo retorçadet,aquest! Hehehe!

Montse ha dit...

Doncs jo he arribat a la mateixa conclusió però pensant que els fills han de ser més petits que la mare, és clar, i eliminant ja varies combinacions possibles....i si el producte resultant ha de ser 72, i a més hi afegim la condició de que hi ha de haver alguna cosa que faci mosquejar a l'enquestador, tenim aquestes combinacions possibles:

1-2-6-6; 1-3-3-8; 2-2-2-9

les tres sumen 15 i el resultat del producte és 72, però no poden ser las tres, evidentment.

Llavors tenim la darrera pista: quina és la que podria haver estat noticia per fer anar a la dona a casa del director fa uns anys, com li diu? Doncs, la tercera, (2-2-2-9) ja que vol dir que la dona va tenir trigèmins, que en un poble sempre és notícia.

McAbeu ha dit...

He de començar dient que pel que fa a la part lateral l'ASSUMPTA ho broda, la llàstima és que a l'hora de fer els càlculs es torna a demostrar que la seva relació amb les matemàtiques no la podríem definir com "amistosa". :-))
El que si fa els càlculs correctament és en GUILLEM FRANCH que, encara que diu que no l'acaba de convèncer, també dóna la solució que buscàvem. Igual que després ho fa la MONTSE i també veu la YÀIZA.
Per la seva part, LOLITA LAGARTO ens dóna una solució força imaginativa esperant que li toqui la Loto però que, en aquest cas no és la del LLIBRE i, al final, la Hewlett-Packard d'EL PORQUET no ha acabat de fer bé la feina.
Gràcies i felicitats a tots!!

Assumpta ha dit...

Ostres, m'ha fet gràcia l'expressió aquesta que la part lateral "ho brodo" hihi ;-))

Publica un comentari a l'entrada